Gå til innhold

Ekser, besøk og klipping...


Tante Lins

Anbefalte innlegg

Har luftet denne problemstillingen på et par andre forum og fått ganske sprikende tilbakemeldinger... Skriver kortversjonen her, og er veldig interessert å få tilbakemeldinger fra andre som kanskje kan relatere seg til dette. Saken er at min svigermor mot vår vilje har tatt med seg datteren min på 9 til min manns ekskone, hvor ekskona har klipt en råkort pannelugg på henne uten å varsle oss, verken før eller etterpå (<-- verken svigermor eller eksen), jenta bare kom hjem med ny-"frisert" hår. Dette er forøvrig også grunnen til at jeg ikke vil at mitt barn skal dit, mor mangler noen naturlige grenser, i hvertfall når det gjelder oss - og jeg har null interesse for at mine barn skal omgås slike voksne mer enn nødvendig. Deres felles barn er forøvrig voksne nå, og bor ikke hos henne. Og ja - jeg skjønner at håret vokser ut igjen. Poenget her er at hun selv nektet min mann å klippe deres felles barn med maskin (men selvsagt helt ok at hun selv gjorde det...) også tillater hun seg å ta seg til rette med mine barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde klikket i vinkel. Både på eks og svigermor som ikke respekterer deg. Du er familie til dine stebarn, en nær omsorgsperson. Eksen derimot er ingenting og jeg ønsker heller ikke at mine barn skal ha et nært forhold til eksen til min mann. Det er sært og lite normalt. Full støtte herrifra!!

 

Anonymous poster hash: fb624...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde klikket i vinkel. Både på eks og svigermor som ikke respekterer deg. Du er familie til dine stebarn, en nær omsorgsperson. Eksen derimot er ingenting og jeg ønsker heller ikke at mine barn skal ha et nært forhold til eksen til min mann. Det er sært og lite normalt. Full støtte herrifra!!

 

Anonymous poster hash: fb624...4af

Ja, det oppleves litt spesielt dette. Jeg føler at fordi jeg har posisjonen "stemor" må jeg finne meg i alt, og det har jeg på sett og vis gjort (aldri sagt fra om ting, forsøkt å forholde meg nøytral osv), og jeg skjønner og ser verdien i at sånn må det på sett og vis være... Med mine egne barn hadde jeg jo forventet at det var naturlig med en slags gjensidig respekt - jeg ligger lavt i forhold til hennes barn, for å unngå å passere hennes grenser - hun gjør det samme tilbake. (Nå er det jo naturlig at jeg som stemor har en god relasjon til hennes barn, og også mye nærere.) Men det er visst ikke sånn det fungerer... Jeg synes det er håpløst at jeg også skal bite i meg dette - da vil jo dette endeløse grenseløse samspillet aldri ta en ende, og det skulle jeg virkelige ønske det gjorde. Jeg ønsker ikke å demme opp til en ny konflikt, men jeg står i et dilemma fordi jeg ønsker å ha grenser ift hvem som skal ha en aktiv part i mine barns liv. For meg er det ikke naturlig at mannens ekskone skal ha en slik rolle. Hadde vært interessant å fått svar fra andre ekser/biomødre også...

 

Mvh Tante Lins

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Her synes jeg at svigermor har tråkket i salaten!

Vet ikke om jeg synes at eksen skal klandres da hu i dette tilfelle var frisør. Syns du skal ta opp dette me svigermor, for hvis barna skal klippes er det du som skal ta de med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...