Gå til innhold

Nytt spm fra meg med mannen og valpen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Legger den andre død. Nå sitter jeg her å lurer ... Det er sikkert noen andre her inne med barn med spesielle behov. På skolen er det da jevnlig møter rundt barnet foreldre er med på. Skolen sier de ønsker begge foreldre stiller, og jeg lurer på hvordan dere jenter gjør det, dere som ikke er sammen med barnefar?

 

Anonymous poster hash: 98838...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legger den andre død. Nå sitter jeg her å lurer ... Det er sikkert noen andre her inne med barn med spesielle behov. På skolen er det da jevnlig møter rundt barnet foreldre er med på. Skolen sier de ønsker begge foreldre stiller, og jeg lurer på hvordan dere jenter gjør det, dere som ikke er sammen med barnefar? Anonymous poster hash: 98838...4cf

Kan du ikke be skolen kalle ham inn selv, og så kommer han hvis han kommer? Det er jo ikke du som skal gjere ham.

 

Anonymous poster hash: 10bf1...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Legger den andre død. Nå sitter jeg her å lurer ... Det er sikkert noen andre her inne med barn med spesielle behov. På skolen er det da jevnlig møter rundt barnet foreldre er med på. Skolen sier de ønsker begge foreldre stiller, og jeg lurer på hvordan dere jenter gjør det, dere som ikke er sammen med barnefar? Anonymous poster hash: 98838...4cf

Kan du ikke be skolen kalle ham inn selv, og så kommer han hvis han kommer? Det er jo ikke du som skal gjere ham.

 

Anonymous poster hash: 10bf1...ca7

Det kan jeg😊 jeg lurte bare på om det er vanlig at begge stiller ved ett brudd

 

Anonymous poster hash: 98838...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Legger den andre død. Nå sitter jeg her å lurer ... Det er sikkert noen andre her inne med barn med spesielle behov. På skolen er det da jevnlig møter rundt barnet foreldre er med på. Skolen sier de ønsker begge foreldre stiller, og jeg lurer på hvordan dere jenter gjør det, dere som ikke er sammen med barnefar? Anonymous poster hash: 98838...4cf

Kan du ikke be skolen kalle ham inn selv, og så kommer han hvis han kommer? Det er jo ikke du som skal gjere ham.Anonymous poster hash: 10bf1...ca7

Det kan jeg jeg lurte bare på om det er vanlig at begge stiller ved ett bruddAnonymous poster hash: 98838...4cf

Vi har ikke barn med spesielle behov, da, men vi er skilt, og stiller begge på foreldresamtaler så sant vi kan.

 

Anonymous poster hash: 10bf1...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eksmann dukker av og til opp, av og til ikke. I begynnelsen ble jeg flau på hans vegne, men innså raskt at det er han som gir et dårlig inntrykk og at jeg ikke kan gjøre noe fra eller til. Er slutt på tiden da jeg var "barnevakt" for han og sørget for at han var på riktig sted til riktig tid.

 

Anonymous poster hash: 348d8...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er gift. Begge prøver å komme på alle møtene, men av og til stiller kun en av oss.

 

Siden det er du som har hovedomsorgen er det viktigst at du går siden du har hovedoppfølgingen av barnet.

 

Få de til å sende innkallelse og referater til dere begge. Si til far at du regner med at han kommer hver gang.

 

Egentlig forstår jeg ikke spørsmålet med innlegget ditt? Lurer du på om mannen har krav på være med på slike møter? Eller lurer du på om du kan tvinge han til å møte (med å true til ny mekling)?

 

Ei venninne av meg går alene på disse møtene. Hun gir referat til xmannen. De synes det er best slik og har blitt enige om denne måten.

 

 

Anonymous poster hash: 0b918...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er gift. Begge prøver å komme på alle møtene, men av og til stiller kun en av oss.

 

Siden det er du som har hovedomsorgen er det viktigst at du går siden du har hovedoppfølgingen av barnet.

 

Få de til å sende innkallelse og referater til dere begge. Si til far at du regner med at han kommer hver gang.

 

Egentlig forstår jeg ikke spørsmålet med innlegget ditt? Lurer du på om mannen har krav på være med på slike møter? Eller lurer du på om du kan tvinge han til å møte (med å true til ny mekling)?

 

Ei venninne av meg går alene på disse møtene. Hun gir referat til xmannen. De synes det er best slik og har blitt enige om denne måten.

 

 

Anonymous poster hash: 0b918...2e7

Lurer kun på hvordan andre løser det. Skolen ønsker vi begge kommer, det samme gjør jeg. Hvis han ikke ønsker å komme , er det tross alt hans valg

 

Anonymous poster hash: 98838...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en nevø med autisme. Der blir møtene lagt opp etter når det passer far, fordi han er veldig opptatt i jobben og har masse viktige møter han ikke kan avlyse osv. Både mor, skole, ppt, bup osv er så fleksible de kan, fordi det er viktig at begge foreldrene møter opp, får all info og er samkjørte.

 

Barnet takler endringer svært dårlig, så det ville ikke vært bra for ham om mor og far hadde hver sin måte og takle utfordringer på og hver sine regler hjemme f.eks. Far har dessuten ekstra stort behov for hjelp utenfra til å forstå barnet.



Anonymous poster hash: 07361...33c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har en nevø med autisme. Der blir møtene lagt opp etter når det passer far, fordi han er veldig opptatt i jobben og har masse viktige møter han ikke kan avlyse osv. Både mor, skole, ppt, bup osv er så fleksible de kan, fordi det er viktig at begge foreldrene møter opp, får all info og er samkjørte.

 

Barnet takler endringer svært dårlig, så det ville ikke vært bra for ham om mor og far hadde hver sin måte og takle utfordringer på og hver sine regler hjemme f.eks. Far har dessuten ekstra stort behov for hjelp utenfra til å forstå barnet.

 

Anonymous poster hash: 07361...33c

Det er nok derfor vi skal komme begge 2. Vi skal ha like rutiner og gjøre ting på samme måte. Heldigvis har far en fleksibel jobb og jeg fleksible dager. Tidspunkt blir i hvertfall ikke noe problem

 

Anonymous poster hash: 98838...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du overvurderer fleksibiliteten i arbeidslivet (han jobber med IT, gjør han ikke?) hvis du tror det går greit å komme sent to dager annen hver uke og gå tidlig to dager annen hver uke pluss at han skal delta på samarbeidsmøter. En fleksibel arbeidsgiver forventer fleksibilitet av arbeidstaker, og at man står på når det trenges. Det er vel noen kunder i dette systemet som betaler lønna hans. 

 

Jeg har en jobb der jeg innimellom møter folk som dere, sier alltid at det er fint hvis begge foreldre møter. I praksis er det allikevel ikke sånn. Det finnes noen få familier der begge møter helt konsekvent, mistenker at noen av dem er som dere. De stoler ikke på hverandre, og må møte begge for å være sikker på at de får rett informasjon og at det ikke blir brukt mot dem hvis det er en gang de ikke kan. Hos andre virker det som om den ene parten har gitt helt opp, det blir ikke rett uansett hva han gjør (det er nesten 100% en far). Stort sett møter den ene en gang, den andre en annen gang og noen ganger begge. Referater sendes til begge og begge kan ringe for å stille spørsmål ved ting de ikke skjønner eller som de synes ikke fungerer i hverdagen. Det er jo sånn at selv om ting virker helt greit rundt et bord, så viser det seg at det er en del ting man ikke har tenkt over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hvor mange tråder trenger du Hi? Du er jo rene Joan Collins!

 

Anonymous poster hash: fb912...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min man jobber innen IT og det er faktisk den jobben han har som har vært mest fleksibel av alle jobber han har hatt. Og han har daglig mye kunder på tlf og ukentlig kundemøter og møter i bedriften men de legges jo opp utifra når han og de andre kan så ingen problem her med ting som har med barna å gjøre.

 

Anonymous poster hash: bec26...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min man jobber innen IT og det er faktisk den jobben han har som har vært mest fleksibel av alle jobber han har hatt. Og han har daglig mye kunder på tlf og ukentlig kundemøter og møter i bedriften men de legges jo opp utifra når han og de andre kan så ingen problem her med ting som har med barna å gjøre.

 

Anonymous poster hash: bec26...f10

Min mann jobber også med IT, og det er jammen ikke full fleksibilitet. Enig i at det er mye rom for å tilpasse ndg familien, men det er også sånn at kundens behov veier tungt. Naturlig nok. 

 

Anonymous poster hash: 509ae...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Min man jobber innen IT og det er faktisk den jobben han har som har vært mest fleksibel av alle jobber han har hatt. Og han har daglig mye kunder på tlf og ukentlig kundemøter og møter i bedriften men de legges jo opp utifra når han og de andre kan så ingen problem her med ting som har med barna å gjøre.Anonymous poster hash: bec26...f10

Min mann jobber også med IT, og det er jammen ikke full fleksibilitet. Enig i at det er mye rom for å tilpasse ndg familien, men det er også sånn at kundens behov veier tungt. Naturlig nok.  Anonymous poster hash: 509ae...bc9

Men din mann er ikke HIs mann, og vi har fått vite at han styrer arbeidstiden selv. Hvorfor problematisere det? Kan vi ikke bare gå ut i fra det vi har fått vite, og svare derfra?

 

Anonymous poster hash: 10bf1...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har en jobb som innebærer noen kundemøter, har mulighet til å jobbe både hos kunder, på kontoret til selskapet samt på hjemmekontor. Mye av jobben er slik at den kan gjøres i helger, kvelder, netter ... Hva som helst egentlig. Han legger opp egen arbeidsdag . Poenget var her at jeg skulle legge krangletråden død, starte blank tråd med ett spm... Jeg er helt ny som alenemor og ikke erfaring på slikt. Her inne er det mange med god erfaring på området . Ville bare høre deres erfaring . Da trenger vi vel ikke diskutere hvor fleksibel it jobber er?

 

Anonymous poster hash: 98838...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jo her inne på dib er det tydeligvis sånn... Så selv om du forklarer at jobben faktisk er fleksibel må noen gå imot deg på det fordi deres mann jobber og i it og hans jobb er ikke så fleksibel . Merkelig hvordan noen må finne opp saker eller mistro deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi er gift. Begge prøver å komme på alle møtene, men av og til stiller kun en av oss.

 

Siden det er du som har hovedomsorgen er det viktigst at du går siden du har hovedoppfølgingen av barnet.

 

Få de til å sende innkallelse og referater til dere begge. Si til far at du regner med at han kommer hver gang.

 

Egentlig forstår jeg ikke spørsmålet med innlegget ditt? Lurer du på om mannen har krav på være med på slike møter? Eller lurer du på om du kan tvinge han til å møte (med å true til ny mekling)?

 

Ei venninne av meg går alene på disse møtene. Hun gir referat til xmannen. De synes det er best slik og har blitt enige om denne måten.

 

 

Anonymous poster hash: 0b918...2e7

Lurer kun på hvordan andre løser det. Skolen ønsker vi begge kommer, det samme gjør jeg. Hvis han ikke ønsker å komme , er det tross alt hans valg

 

Anonymous poster hash: 98838...4cf

Ja men da er det jo ikke et spørsmål. Skolen formidler at de ønsker begge og da er det jo ikke mer du kan gjøre med den saken. Resten er ikke opp til deg, du får passe på at du møter.

 

Anonymous poster hash: 0b918...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi spurte her om ANDRES erfaringer rundt en konkret problemstilling - ikke starte en ny diskusjon rundt egen situasjon.

 

Jeg har ikke erfaring med dette, hi, men tenker at ene forslaget over her virket fornuftig - at skolen kaller inn til møte slik at ting ikke trenger å gå gjennom deg. Da vil faren også bli "likestilt" her og blir ansvarliggjort overfor skolen han også. Om han ikke møter opp eller om han ikke følger opp barnet på andre måter så får du ta det opp på møtene på fvk og med skolen.

 

Håper samarbeidet går bedre enn mannen har lagt opp til til nå :)



Anonymous poster hash: f1ebd...1f8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er ikke overskriften heller formet som et spm om hvordan andre gjør det? Jeg har ikke giddet å lese noen av trådene dine, men tenkte nå "herregud, igjen! Hva handler egentlig disse trådene om?" også var det relevant for meg gitt. Men sannsynligheten er ufattelig stor for at jeg ikke hadde gått inn på den.

 

Vel.. Vi møter ikke begge to nå lenger. Eksen har ikke lenger den fleksibiliteten i jobben. Men jeg syns egentlig ikke er nødvendig å møte begge to heller. Det er en oppsummering av hvordan ting går på skolen og hjemme og vi får referat. Vi har ikke noe om hvordan vi hjemme skal håndtere ditt eller datt. Dermed er det ikke fare for at vi gjør ting ulikt pga en av oss ikle var på møtet. Forøvrig samarbeider vi godt.

 

Anonymous poster hash: 8ebb6...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke barn med spesielle behov, men i regi av jobben sitter jeg i mange ansvarsgrupper med skole, PPT, BUP, foreldre etc. Og gjett hva? De fleste foreldrene jobber, men klarer likevel å stille på disse møtene.

 



Anonymous poster hash: f3914...ea4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller på alt, alltid. Han er aldri til stede på møter. Jeg har 100% omsorg. I utgangspunktet ville han kreve 50%, men han mistet visst interessen etterhvert.

 

Anonymous poster hash: a1de0...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også barn med spesielle behov, og min eks bor 60 mil unna. Vi har gitt beskjed til barnehagen at møter skal foregå torsdag eller fredag i partallsuker siden far da har samvær. For oss er det helt naturlig at begge parter stiller på møter som angår vårt barn, og dets utvikling og fremtidsplaner.

 

Hilsen hun som mannen gikk fra etter 22 år.

 

Anonymous poster hash: 6364c...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordner seg sikkert! Jeg regner med at det er i hans egen interesse å stille😊 så får skolen kalle inn oss begge 😊

 

Anonymous poster hash: 98838...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...