Gå til innhold

Meg og drittmann ....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå skal vi etterhvert begynne vår nye samværsavtale hvor han har barna fra torsdag til mandag . Det eldste barnet har ikke Sfo og starter da skole halv 9 og ferdig 2. Mannen slutter på jobb halv 4, og tar 20 min å kjøre hit. Jeg mener han må løse dette selv, evnt jobbe litt kveld/overtid de dagene han ikke har barna for å få jobbkabal til å gå opp. Avtalen er lagt opp slik så barnet ikke skal ha så mange skifter mellom mamma og pappa, basert på barnets behov. Jeg mener at hvis ikke kabalen går opp bør han heller ha de fra fredag til søndag. Han mener barnet kan gå hjem hit etter skolen å vente her.... Er jeg helt på vidda?

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke han betale for SFO?

 

Anonymous poster hash: 81e50...c0b

Ikke det som er problemet, barnet skal etter anbefaling ikke gå på Sfo , dette vet far.

 

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet kan vel være litt alene hjemme da?

 

Anonymous poster hash: 26554...d5f

Poenget er at det ikke skal være så mange bytter, og at far ikke skal hente barna hos meg , men på skolen.

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette kan vel far vurdere? Hvis han mener at det er greit for gutten å være alene hjemme et par timer så gjør han det sånn.. Hvis du er uenig kaller du inn til ny mekling...

 

Anonymous poster hash: 1a93d...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Barnet kan vel være litt alene hjemme da?

 

Anonymous poster hash: 26554...d5f

Poenget er at det ikke skal være så mange bytter, og at far ikke skal hente barna hos meg , men på skolen.

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Poenget er at du vil ha barna mest mulig og det virker som du går imot far uansett.

 

 

Anonymous poster hash: 26554...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om barnet pga sine diagnoser ikke er anbefalt sfo og du er hjemme kan jeg overhodet ikke begripe hvorfor barnet ikke kan gå til deg etter skolen på torsdag og bli hentet der når far er ferdig på jobb.

 

Om det er sånn at du og far ikke kan møtes i døren ved henting engang pga konfliktnivået mellom dere får barnet stå klart og vente ved postkassen på et avtalt tidspunkt da...

 

Stakkars barn oppi alt det her!

 

Anonymous poster hash: 2d38e...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette kan vel far vurdere? Hvis han mener at det er greit for gutten å være alene hjemme et par timer så gjør han det sånn.. Hvis du er uenig kaller du inn til ny mekling...

 

Anonymous poster hash: 1a93d...313

Alene hjemme ? Hvor? Hos meg da? Far må hente barnet på skolen . Barnet kan ikke dra hjem selv ...

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men dette kan vel far vurdere? Hvis han mener at det er greit for gutten å være alene hjemme et par timer så gjør han det sånn.. Hvis du er uenig kaller du inn til ny mekling...

 

Anonymous poster hash: 1a93d...313

Alene hjemme ? Hvor? Hos meg da? Far må hente barnet på skolen . Barnet kan ikke dra hjem selv ...

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Nei men seriøst? Hvis barnet ikke kan være alene hjemme og heller ikke være på SFO må det jo være alvorlig galt så da får dere søke om pleiepenger eller noe. Hvordan tror du to fullt arbeidene greier dette??

 

 

Anonymous poster hash: 26554...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avtalen er lagt opp på denne måten så det skal bli minst mulig bytter for barnet.... Ikke jeg som ikke vil at barnet skal være her... Dette blir da etter skole torsdag , før skole fredag og etter skole fredag og før skole mandag...

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Men dette kan vel far vurdere? Hvis han mener at det er greit for gutten å være alene hjemme et par timer så gjør han det sånn.. Hvis du er uenig kaller du inn til ny mekling...

 

Anonymous poster hash: 1a93d...313

Alene hjemme ? Hvor? Hos meg da? Far må hente barnet på skolen . Barnet kan ikke dra hjem selv ...

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Nei men seriøst? Hvis barnet ikke kan være alene hjemme og heller ikke være på SFO må det jo være alvorlig galt så da får dere søke om pleiepenger eller noe. Hvordan tror du to fullt arbeidene greier dette??

 

 

Anonymous poster hash: 26554...d5f

Jo barnet kan være hjemme alene, poenget er... Far bor ett sted som er 20 min unna med bil. Vi bor her hvor skolen er. Far må kjøre 20 min for å hente barna etter skolen. Skole fra halv 9 til 2 ... Hvor eksakt mener du barnet skal være alene hjemme?

 

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Javel, da kan vel gutten være hos deg da?

 

Anonymous poster hash: 1a93d...313

Altså... Jeg har beskrevet problemstilling tidligere her, har jeg ikke?

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal vi etterhvert begynne vår nye samværsavtale hvor han har barna fra torsdag til mandag . Det eldste barnet har ikke Sfo og starter da skole halv 9 og ferdig 2. Mannen slutter på jobb halv 4, og tar 20 min å kjøre hit. Jeg mener han må løse dette selv, evnt jobbe litt kveld/overtid de dagene han ikke har barna for å få jobbkabal til å gå opp. Avtalen er lagt opp slik så barnet ikke skal ha så mange skifter mellom mamma og pappa, basert på barnets behov. Jeg mener at hvis ikke kabalen går opp bør han heller ha de fra fredag til søndag. Han mener barnet kan gå hjem hit etter skolen å vente her.... Er jeg helt på vidda?

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Du er slettes ikke helt på vidda. Jeg synes du skulle dra ENDA lengre ut på vidda, så langt at du mister dekning og ikke kan terrorisere forumet med idiotiske innlegg om "drittmann". Synes det høres mer og mer ut som om dere fortjener hverandre.

 

Anonymous poster hash: 9d66c...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Javel, da kan vel gutten være hos deg da?

 

Anonymous poster hash: 1a93d...313

Altså... Jeg har beskrevet problemstilling tidligere her, har jeg ikke?

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Du fremstår ikke som direkte løsningsorientert da.. Hvorfor kan ikke gutten være på sfo egentlig?

 

 

Anonymous poster hash: 1a93d...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Javel, da kan vel gutten være hos deg da?

 

Anonymous poster hash: 1a93d...313

Altså... Jeg har beskrevet problemstilling tidligere her, har jeg ikke?

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Du fremstår ikke som direkte løsningsorientert da.. Hvorfor kan ikke gutten være på sfo egentlig?

 

 

Anonymous poster hash: 1a93d...313

Han kan , men vi har fått anbefalt å la være. Han trives ikke med det heller og har nok med å fungere i skoletiden .

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, rart det er krig i verden.... Prøv, PRØV!, en fordømt gang og holde dere til tema! HI spurte et enkelt spørsmål, hun var ikke ute etter hverken andre idéer eller kverulering... Hjelpes!

 

HI, dersom mannen din absolutt skal ha torsdag til mandag, ja, så må han SELVFØLGELIG selv ordne pass/skyss til ungen!! Ev. jobbe inn, som du sier.

 

Klarer han ikke å følge opp sin del av samværsavtalen, så må avtalen forandres slik at han klarer det... Så enkelt er det faktisk!

 

Anonymous poster hash: e9ca2...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle jobber der det er like greit å jobbe mer noen dager og mindre andre dager. Da må det være ideelt å kunne være hos deg et par timer til far er ferdig på jobb. Hvis gutten er omtrent normal vil han vel ofte også være med venner eller dra på aktiviteter etter skolen. Hvorfor kan han ikke være på SFO?

 

Anonymous poster hash: baf53...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle jobber der det er like greit å jobbe mer noen dager og mindre andre dager. Da må det være ideelt å kunne være hos deg et par timer til far er ferdig på jobb. Hvis gutten er omtrent normal vil han vel ofte også være med venner eller dra på aktiviteter etter skolen. Hvorfor kan han ikke være på SFO?

 

Anonymous poster hash: baf53...439

Først av alt, far har en jobb hvor dette er mulig . Jeg har tidligere forklart at å være hos meg før og etter skolen er en dårlig ide. Det samme gjelder Sfo

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det du som har valgt å flytte og du som har valgt å flytte så langt unna at han ikke kan gå til far. Her må du ta ansvar. Du kan ikke legge alt på far hele tiden slik du gjør. Betal taxi til og fra da. Er ikke verre enn det. Eller ha SFO. Aldri hørt at det er anbefalt å ikke ha SFO. Og slik du overkjører far led å bestemme alt er usmakelig rett og slett.

 

Tror jaggu du er et lite troll

 

Anonymous poster hash: 7ebb6...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er ikke alle jobber der det er like greit å jobbe mer noen dager og mindre andre dager. Da må det være ideelt å kunne være hos deg et par timer til far er ferdig på jobb. Hvis gutten er omtrent normal vil han vel ofte også være med venner eller dra på aktiviteter etter skolen. Hvorfor kan han ikke være på SFO?Anonymous poster hash: baf53...439

Først av alt, far har en jobb hvor dette er mulig . Jeg har tidligere forklart at å være hos meg før og etter skolen er en dårlig ide. Det samme gjelder Sfo Anonymous poster hash: 0f251...026

Hvem sier det er en dårlig idee?

Andre muligheter er at gutten tar buss eller tog hjem til far, at fars nye samboer eller noen andre henter ham på skolen eller at han rett og slett må gjøre noe som ikke er ideelt.

 

Jeg har ikke oversikt over alle tråder du har skrevet tidligere og vet hverken hva som er galt med ungen eller deg. Jeg vet ikke hvor gamle noen av barna er eller hva far jobber med. Hvis vi skal ta hensyn til sånne ting i svarene våre tror jeg du må gi en repetisjon på fakta.

 

Anonymous poster hash: baf53...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, rart det er krig i verden.... Prøv, PRØV!, en fordømt gang og holde dere til tema! HI spurte et enkelt spørsmål, hun var ikke ute etter hverken andre idéer eller kverulering... Hjelpes!

 

HI, dersom mannen din absolutt skal ha torsdag til mandag, ja, så må han SELVFØLGELIG selv ordne pass/skyss til ungen!! Ev. jobbe inn, som du sier.

 

Klarer han ikke å følge opp sin del av samværsavtalen, så må avtalen forandres slik at han klarer det... Så enkelt er det faktisk!

 

Anonymous poster hash: e9ca2...215

 

Veldig enig i dette!

 

Anonymous poster hash: d2285...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det du som har valgt å flytte og du som har valgt å flytte så langt unna at han ikke kan gå til far. Her må du ta ansvar. Du kan ikke legge alt på far hele tiden slik du gjør. Betal taxi til og fra da. Er ikke verre enn det. Eller ha SFO. Aldri hørt at det er anbefalt å ikke ha SFO. Og slik du overkjører far led å bestemme alt er usmakelig rett og slett.

 

Tror jaggu du er et lite troll

 

Anonymous poster hash: 7ebb6...f31

Men altså.... Her ønsker far seg mer samvær... Minst 50prosent. Det går ikke med barnets skole og hans jobb... Når han sliter med annenhver torsdag til mandag... Da kan det da ikke være min feil? Jeg valgte å dra hit fordi barnet har en bedre skolehverdag her og ett tettere opplegg. At noen ikke har hørt om at ikke Sfo anbefalles... Vel vel... Far er og enig i at barnet ikke skal på Sfo .

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest noen av trådene dine, og ja, jeg er enig i at han ikke har oppført seg bra. Du må bare huske at du ikke må lage konflikt ut av alt.

 

- det er du som har flyttet lenger bort, selv om jeg ser du ikke ville bo med han lenger. 

- dersom barnet ikke skal gå på sfo, så mottar du kanskje pleie/omsorgspenger siden du kan være hjemme? Da må du eventuelt dele med deg for at far skal kunne ta fri etter det du mener er nødvendig. Selv om man har fleksibel arbeidstid, så betyr ikke det at alle kan dra fra jobb når det passer likevel.

- har ikke far en ny dame som eventuelt kan trå til? Ikke at jeg er for at barn skal involveres tidlig i nytt forhold, men når hun allerede bor der, så er saken slik uansett.

- dersom du er helt uenig i løsningen, må du be om et nytt møte på fvk, der dere blir enige om en ny avtale som passer alle. 



Anonymous poster hash: 34094...6d8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...