Gå til innhold

Meg og drittmann ....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

 

Så dere mener far skal si opp jobben, gå på NAV fordi det er så viktig at han kan hente barnet rett etter skoletid?

 

Tydelig at mor er naver og går hjemme om dagene.

 

Far ønsker samvær men må velge mellom samvær og jobb?

 

Ungen må ha faste rutiner, men mor vil at han av og til skal bryte rutinene etter skolen for samvær. Hva med å lage like rutiner etter skoletid og på kvelden hos både mor og far? Synes verken mor og far tenker på barnets beste her. Stakkars barn.

 

Anonymous poster hash: 1395c...41c

Les for Guds skyld før du skyter fra hofta. Far er i en jobb med stor fleksibilitet som gjør at han kan få dette til hvis han ønsker ved å jobbe ekstra de andre dagene.

 

Anonymous poster hash: 32df6...be6

Både jeg og mannen er i jobb med stor fleksibilitet. Men av og til skjer ting som gjør at vi ikke alltid kan løpe selv om det er planlagt. Sånn er det vel over alt?

 

 

 

Anonymous poster hash: 1395c...41c

Jeg er hjemme pga en skade ja, hvis du kaller det å nave, så gjør jeg det. Hvis far får til en avtale med arbeidsgiver og dette fungerer i 9 av 10 tilfeller, stiller man opp hvis det er krise, ikke sant?

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Så dere mener far skal si opp jobben, gå på NAV fordi det er så viktig at han kan hente barnet rett etter skoletid?

 

Tydelig at mor er naver og går hjemme om dagene.

 

Far ønsker samvær men må velge mellom samvær og jobb?

 

Ungen må ha faste rutiner, men mor vil at han av og til skal bryte rutinene etter skolen for samvær. Hva med å lage like rutiner etter skoletid og på kvelden hos både mor og far? Synes verken mor og far tenker på barnets beste her. Stakkars barn.

 

Anonymous poster hash: 1395c...41c

Les for Guds skyld før du skyter fra hofta. Far er i en jobb med stor fleksibilitet som gjør at han kan få dette til hvis han ønsker ved å jobbe ekstra de andre dagene.

 

Anonymous poster hash: 32df6...be6

 

Så da mener du (og HI) at det er rimelig at far, hans arbeidsgiver og kunder/kontakter osv skal legge opp alt slik at barnet blir hentet etter skoletid? Så vidt jeg vet er det svært få arbeidsgivere som er så fleksible at det er mulig å komme sent på jobb 2 av 10 dager og dra tidlig 2 av 10 dager på fast basis. At det er mer rimelig enn at gutten får gå hjem dit hvor han er kjent, skjønner jeg ikke. HI sier jo også at barnet klarer seg fint alene, det krever altså ikke noe av henne utover litt raushet. 

 

Anonymous poster hash: e2dc0...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Så dere mener far skal si opp jobben, gå på NAV fordi det er så viktig at han kan hente barnet rett etter skoletid?

 

Tydelig at mor er naver og går hjemme om dagene.

 

Far ønsker samvær men må velge mellom samvær og jobb?

 

Ungen må ha faste rutiner, men mor vil at han av og til skal bryte rutinene etter skolen for samvær. Hva med å lage like rutiner etter skoletid og på kvelden hos både mor og far? Synes verken mor og far tenker på barnets beste her. Stakkars barn.

 

Anonymous poster hash: 1395c...41c

Les for Guds skyld før du skyter fra hofta. Far er i en jobb med stor fleksibilitet som gjør at han kan få dette til hvis han ønsker ved å jobbe ekstra de andre dagene.

 

Anonymous poster hash: 32df6...be6

Så da mener du (og HI) at det er rimelig at far, hans arbeidsgiver og kunder/kontakter osv skal legge opp alt slik at barnet blir hentet etter skoletid? Så vidt jeg vet er det svært få arbeidsgivere som er så fleksible at det er mulig å komme sent på jobb 2 av 10 dager og dra tidlig 2 av 10 dager på fast basis. At det er mer rimelig enn at gutten får gå hjem dit hvor han er kjent, skjønner jeg ikke. HI sier jo også at barnet klarer seg fint alene, det krever altså ikke noe av henne utover litt raushet.

 

Anonymous poster hash: e2dc0...b9a

Far legger opp sin egen arbeidsdag selv, kan jobbe hjemmefra og er mer eller mindre ansvarlig for at timeantallet er totalt enten det er fra 8 til 4 eller 10 til 6. Dette handler om at han ønsker å jobbe til halv 4 og vil at jeg skal stille opp i stedet.

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart det er endel rare beslutninger tatt i bv eller spesielle folk som jobber der og hevngjerrige om det skulle jobbe fagkyndige som anonyme f31 der... Antagelser antagelser og atter antagelser. Og en autist er jo eksakt det samme som en annen?...

 

Anonymous poster hash: 1bb19...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Så dere mener far skal si opp jobben, gå på NAV fordi det er så viktig at han kan hente barnet rett etter skoletid?

 

Tydelig at mor er naver og går hjemme om dagene.

 

Far ønsker samvær men må velge mellom samvær og jobb?

 

Ungen må ha faste rutiner, men mor vil at han av og til skal bryte rutinene etter skolen for samvær. Hva med å lage like rutiner etter skoletid og på kvelden hos både mor og far? Synes verken mor og far tenker på barnets beste her. Stakkars barn.

 

Anonymous poster hash: 1395c...41c

Les for Guds skyld før du skyter fra hofta. Far er i en jobb med stor fleksibilitet som gjør at han kan få dette til hvis han ønsker ved å jobbe ekstra de andre dagene.

 

Anonymous poster hash: 32df6...be6

Så da mener du (og HI) at det er rimelig at far, hans arbeidsgiver og kunder/kontakter osv skal legge opp alt slik at barnet blir hentet etter skoletid? Så vidt jeg vet er det svært få arbeidsgivere som er så fleksible at det er mulig å komme sent på jobb 2 av 10 dager og dra tidlig 2 av 10 dager på fast basis. At det er mer rimelig enn at gutten får gå hjem dit hvor han er kjent, skjønner jeg ikke. HI sier jo også at barnet klarer seg fint alene, det krever altså ikke noe av henne utover litt raushet.

 

Anonymous poster hash: e2dc0...b9a

Far legger opp sin egen arbeidsdag selv, kan jobbe hjemmefra og er mer eller mindre ansvarlig for at timeantallet er totalt enten det er fra 8 til 4 eller 10 til 6. Dette handler om at han ønsker å jobbe til halv 4 og vil at jeg skal stille opp i stedet.

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Hva slags jobb er dette?

 

Anonymous poster hash: 1395c...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Så dere mener far skal si opp jobben, gå på NAV fordi det er så viktig at han kan hente barnet rett etter skoletid?

 

Tydelig at mor er naver og går hjemme om dagene.

 

Far ønsker samvær men må velge mellom samvær og jobb?

 

Ungen må ha faste rutiner, men mor vil at han av og til skal bryte rutinene etter skolen for samvær. Hva med å lage like rutiner etter skoletid og på kvelden hos både mor og far? Synes verken mor og far tenker på barnets beste her. Stakkars barn.

 

Anonymous poster hash: 1395c...41c

Les for Guds skyld før du skyter fra hofta. Far er i en jobb med stor fleksibilitet som gjør at han kan få dette til hvis han ønsker ved å jobbe ekstra de andre dagene.

 

Anonymous poster hash: 32df6...be6

Så da mener du (og HI) at det er rimelig at far, hans arbeidsgiver og kunder/kontakter osv skal legge opp alt slik at barnet blir hentet etter skoletid? Så vidt jeg vet er det svært få arbeidsgivere som er så fleksible at det er mulig å komme sent på jobb 2 av 10 dager og dra tidlig 2 av 10 dager på fast basis. At det er mer rimelig enn at gutten får gå hjem dit hvor han er kjent, skjønner jeg ikke. HI sier jo også at barnet klarer seg fint alene, det krever altså ikke noe av henne utover litt raushet.

 

Anonymous poster hash: e2dc0...b9a

Far legger opp sin egen arbeidsdag selv, kan jobbe hjemmefra og er mer eller mindre ansvarlig for at timeantallet er totalt enten det er fra 8 til 4 eller 10 til 6. Dette handler om at han ønsker å jobbe til halv 4 og vil at jeg skal stille opp i stedet.

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Hva slags jobb er dette?

 

Anonymous poster hash: 1395c...41c

Far jobber innen it, hvordan det?

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hva slags jobb er dette?

 

Anonymous poster hash: 1395c...41c

 

 

Hvilken jobb det er er revnende likegyldig så lenge mannen faktisk har anledning til å ha fleksible dager slik han selv ønsker...

Hvorfor trenger du å vite?

 

Anonymous poster hash: d2285...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Så dere mener far skal si opp jobben, gå på NAV fordi det er så viktig at han kan hente barnet rett etter skoletid?

 

Tydelig at mor er naver og går hjemme om dagene.

 

Far ønsker samvær men må velge mellom samvær og jobb?

 

Ungen må ha faste rutiner, men mor vil at han av og til skal bryte rutinene etter skolen for samvær. Hva med å lage like rutiner etter skoletid og på kvelden hos både mor og far? Synes verken mor og far tenker på barnets beste her. Stakkars barn.

 

Anonymous poster hash: 1395c...41c

Les for Guds skyld før du skyter fra hofta. Far er i en jobb med stor fleksibilitet som gjør at han kan få dette til hvis han ønsker ved å jobbe ekstra de andre dagene.

 

Anonymous poster hash: 32df6...be6

Både jeg og mannen er i jobb med stor fleksibilitet. Men av og til skjer ting som gjør at vi ikke alltid kan løpe selv om det er planlagt. Sånn er det vel over alt?

 

 

 

Anonymous poster hash: 1395c...41c

Det stemmer. Men, i dette tilfellet så er det en permanent ordning far ønsker. Ikke for unntakssituasjonene...

 

 

Anonymous poster hash: 32df6...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvordan man snur og vender på dette så er samværsavtalen noe far frivillig har signert på. HAN har vært med på å bestemme avtalen og han har signert på den. Da evner han nok også å løse ting de dagene han skal ha barna.



Anonymous poster hash: b034c...264
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en eks ala hi sin.

Han lagde et helvete ut av alt!

Fvk, bv og rettsforberedende møter ble hverdagskost.

Han prioriterer kun seg og sitt, samtidig forventer han at JEG stiller opp for å få HANS hverdag til å gå opp.

Etter 3 år fram og tilbake på fvk fikk saksbehandler til slutt nok og han sier med veldig irritert stemme; mange fedre krever samvær de verken har tid/lyst/ork og/eller mulighet til å følge opp. Og selv om begge parter er pliktet til påse at barnas hverdag går mest mulig smidig for seg så betyr ikke det at mor ALLTID må legge seg med ræva i været for deg!

Eksmannen ble paff og jeg humret (inni meg) ;)

 

Så jeg forstår hi sin frustrasjon..

 

Men en ting, sånn litt på siden;

Er det bare jeg som husker feil, eller sto det ikke i de to første trådene at det var den yngste som hadde "spesielle utfordringer"?

 

Anonymous poster hash: 6fa34...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ihvertfall ikke være enige om at både mor og far må følge opp barna i henhold til den avtale de er blitt ENIG om?

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Om du er fagkyndig så er det veldig pussig at du er så kategorisk i dine påstander, med tanke på at du ikke kjenner dette barnet og helheten i situasjonen. Ydmykhet er en fin egenskap å ha med seg i sammenhenger når man bruker faget sitt - spesielt i de tilfeller man ikke har full innsikt i en situasjon.

Om du har fagkunnskap på dette området så er det meget spesielt å mene at du vet bedre enn de fagpersonene som faktisk har oversikt over helhetssituasjonen til dette barnet.

 

Anonymous poster hash: d2285...fb2

Vil det si at du mener at en fagkyndig person som mener at autismebarna absolutt ikke må isoleres, men sosialiseres gjennom nye metoder i stedet for å "hvile" slik de gamle traverene og bøkene sier, har mindre kompetanse ene og alene fordi man ikke har møtt barnet?

 

Du vet at de fagkyndige sjelden jobber idividuelt etter person, men individuelt etter diagnose?

 

Anonymous poster hash: 7ebb6...f31

Om du hadde lest det hi har skrevet så er det ikke snakk om å isolere dette barnet.

 

Det er ikke snakk om å sammenligne kompetanse, det er snakk om å kjenne situasjonen, kjenne barnet, kjenne ressursene tilgjengelig, kjenne familiesituasjonen. Så lenge ingen av oss kjenner Hi, barnet, kjenner detaljene i hvordan diagnosen og ev. tilleggsproblemer arter seg for dette barnet, ikke kjenner familien, så er det mer hensiktsmessig å anta at de fagpersonene som har vært inne i bildet har bedre oversikt over og forståelse for hva som er best for akkurat dette barnet.

Du har gjort dette til en personlig kamp, virker det som. Hvorfor så skeptisk til alle fagpersonene som - i motsetning til deg - faktisk kjenner helheten i denne situasjonen?

 

Individuelt etter diagnose - og det er vel trolig det de har gjort alle fagpersonene som har hatt kontakt med dette barnet og familien. Likevel setter du - som ikke kjenner barnet - deg over de som har full innsikt, og du kommer med ganske bastante uttalelser du strengt tatt ikke har grunnlag for å komme med så lenge du ikke kjenner helhetssitusajonen til dette barnet.

 

Anonymous poster hash: d2285...fb2

Haha! Jaja. Men artig å fyre opp under en debatt når HI tydelig er et troll og bare vil ha oppmerksomhet. Nå stikker jeg ut på en bedre middag med mannen min:) ha en fin kveld!

 

Anonymous poster hash: 7ebb6...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Om du er fagkyndig så er det veldig pussig at du er så kategorisk i dine påstander, med tanke på at du ikke kjenner dette barnet og helheten i situasjonen. Ydmykhet er en fin egenskap å ha med seg i sammenhenger når man bruker faget sitt - spesielt i de tilfeller man ikke har full innsikt i en situasjon.

Om du har fagkunnskap på dette området så er det meget spesielt å mene at du vet bedre enn de fagpersonene som faktisk har oversikt over helhetssituasjonen til dette barnet.

 

Anonymous poster hash: d2285...fb2

Vil det si at du mener at en fagkyndig person som mener at autismebarna absolutt ikke må isoleres, men sosialiseres gjennom nye metoder i stedet for å "hvile" slik de gamle traverene og bøkene sier, har mindre kompetanse ene og alene fordi man ikke har møtt barnet?

 

Du vet at de fagkyndige sjelden jobber idividuelt etter person, men individuelt etter diagnose?

 

Anonymous poster hash: 7ebb6...f31

Om du hadde lest det hi har skrevet så er det ikke snakk om å isolere dette barnet.

 

Det er ikke snakk om å sammenligne kompetanse, det er snakk om å kjenne situasjonen, kjenne barnet, kjenne ressursene tilgjengelig, kjenne familiesituasjonen. Så lenge ingen av oss kjenner Hi, barnet, kjenner detaljene i hvordan diagnosen og ev. tilleggsproblemer arter seg for dette barnet, ikke kjenner familien, så er det mer hensiktsmessig å anta at de fagpersonene som har vært inne i bildet har bedre oversikt over og forståelse for hva som er best for akkurat dette barnet.

Du har gjort dette til en personlig kamp, virker det som. Hvorfor så skeptisk til alle fagpersonene som - i motsetning til deg - faktisk kjenner helheten i denne situasjonen?

 

Individuelt etter diagnose - og det er vel trolig det de har gjort alle fagpersonene som har hatt kontakt med dette barnet og familien. Likevel setter du - som ikke kjenner barnet - deg over de som har full innsikt, og du kommer med ganske bastante uttalelser du strengt tatt ikke har grunnlag for å komme med så lenge du ikke kjenner helhetssitusajonen til dette barnet.

 

Anonymous poster hash: d2285...fb2

Haha! Jaja. Men artig å fyre opp under en debatt når HI tydelig er et troll og bare vil ha oppmerksomhet. Nå stikker jeg ut på en bedre middag med mannen min:) ha en fin kveld!

 

Anonymous poster hash: 7ebb6...f31

Vet jeg ikke burde hisse meg opp av sånne som deg, men det er så ufattelig lavmål å holde på sånn du gjør!! Jeg gjør kun det beste for min familie, så har du det artig med å sitte bak pc skjermen å "fyre opp" ???? Fy faen, du er voksen du eller ?

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har rapportert anonym bruker f31. Jeg gir blaffen i den tiden jeg har brukt på tråden, men det å vise seg så komplett empatiløs i diskusjoner som dreier seg om andres alvorlige problemer, det mener jeg ikke er greit.

Anonym f31 innrømmer å ha "fyrt opp" bare for moro skyld.

 

Hvor patetisk er ikke f31 som må more seg på andres vanskeligheter....

 

Hi, anononym f31 når deg ikke opp til anklene en gang som person. Du kjemper for dine barns beste uten å tråkke på andre :)

 



Anonymous poster hash: d2285...fb2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jigglewiggle

Tråden er under oppsyn og vi må be dere om å holde dere til tema. Det er så mye avsporinger her nå at det er på tide å innse at man kan være enige om å være uenige. Dette er et forum så det vil alltid dukke opp mange forskjellige meninger, vi må respektere at ikke alle mener det samme og prøve å holde oss til tema.

 

JW, brukermoderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger HI, og VIL gjerne følge henne, men jeg blir faktisk både matt og sliten av alle idiotiske, kverulerende nebbhønene her inne!! Er det mulig?!

Dere må ha ufattelig tungt for det, og jeg synes nesten synd i dere, men bare nesten, for aller mest gjør dere meg irritert!! Å ha SÅ lite forståelse for andre mennesker... Hjelpes!!

 

Hadde jeg vært deg, HI, så hadde jeg lagt denne tråden død! U can't argue with crazy...

 

Lag en ny tråd ved neste hendelse, men stopp når nebbdyra kommer kravlende frem... ;)

 

Anonymous poster hash: e9ca2...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har rapportert anonym bruker f31. Jeg gir blaffen i den tiden jeg har brukt på tråden, men det å vise seg så komplett empatiløs i diskusjoner som dreier seg om andres alvorlige problemer, det mener jeg ikke er greit.

Anonym f31 innrømmer å ha "fyrt opp" bare for moro skyld.

 

Hvor patetisk er ikke f31 som må more seg på andres vanskeligheter....

 

Hi, anononym f31 når deg ikke opp til anklene en gang som person. Du kjemper for dine barns beste uten å tråkke på andre :)

 

 

Anonymous poster hash: d2285...fb2

Min mening er da den samme om jeg fyrte opp eller ikke. Jeg har ikke endret den og mener fortsatt at HI enten er et troll eller st hun ikke evner å se det beste for barna selv om hun og noen andre her mener det er det hun gjør. Det henvises kun til fars samvær-fars problem i stedet for barnas samvær med far- barna blir tapende igjen....

 

Anonymous poster hash: 7ebb6...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg har rapportert anonym bruker f31. Jeg gir blaffen i den tiden jeg har brukt på tråden, men det å vise seg så komplett empatiløs i diskusjoner som dreier seg om andres alvorlige problemer, det mener jeg ikke er greit.

Anonym f31 innrømmer å ha "fyrt opp" bare for moro skyld.

 

Hvor patetisk er ikke f31 som må more seg på andres vanskeligheter....

 

Hi, anononym f31 når deg ikke opp til anklene en gang som person. Du kjemper for dine barns beste uten å tråkke på andre :)

 

 

Anonymous poster hash: d2285...fb2

Min mening er da den samme om jeg fyrte opp eller ikke. Jeg har ikke endret den og mener fortsatt at HI enten er et troll eller st hun ikke evner å se det beste for barna selv om hun og noen andre her mener det er det hun gjør. Det henvises kun til fars samvær-fars problem i stedet for barnas samvær med far- barna blir tapende igjen....

 

Anonymous poster hash: 7ebb6...f31

Det ER ganske enkelt .... Hvis far ikke klarer å holde seg til en samværsavtale mor og far er ENIG om, vil konsekvensen bli at det går utover barnas samvær med far. Har man en avtale som fungerer er man fleksibel i unntakstilstand , så enkelt er det faktisk

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

 

Jeg har rapportert anonym bruker f31. Jeg gir blaffen i den tiden jeg har brukt på tråden, men det å vise seg så komplett empatiløs i diskusjoner som dreier seg om andres alvorlige problemer, det mener jeg ikke er greit.

Anonym f31 innrømmer å ha "fyrt opp" bare for moro skyld.

Hvor patetisk er ikke f31 som må more seg på andres vanskeligheter....

Hi, anononym f31 når deg ikke opp til anklene en gang som person. Du kjemper for dine barns beste uten å tråkke på andre :)Anonymous poster hash: d2285...fb2

Min mening er da den samme om jeg fyrte opp eller ikke. Jeg har ikke endret den og mener fortsatt at HI enten er et troll eller st hun ikke evner å se det beste for barna selv om hun og noen andre her mener det er det hun gjør. Det henvises kun til fars samvær-fars problem i stedet for barnas samvær med far- barna blir tapende igjen....Anonymous poster hash: 7ebb6...f31

Du kjenner definisjonen på trolling, ikke sant? Da er det jo du som er trollet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Jeg følger HI, og VIL gjerne følge henne, men jeg blir faktisk både matt og sliten av alle idiotiske, kverulerende nebbhønene her inne!! Er det mulig?!

Dere må ha ufattelig tungt for det, og jeg synes nesten synd i dere, men bare nesten, for aller mest gjør dere meg irritert!! Å ha SÅ lite forståelse for andre mennesker... Hjelpes!!

Hadde jeg vært deg, HI, så hadde jeg lagt denne tråden død! U can't argue with crazy...

Lag en ny tråd ved neste hendelse, men stopp når nebbdyra kommer kravlende frem... ;)Anonymous poster hash: e9ca2...215

Enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tråden er flyttet til riktig underforum. Slik blir det også enklere for de som følger historien å holde seg oppdatert.

 

Himmel og hav

Brukermoderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...