Gå til innhold

Reise med 1 mnd gammel gutt


Snerkern

Anbefalte innlegg

Heihei!

 

Sitter nå å tenker frem og tilbake på en ting jeg ikke helt klarer å bestemme meg for hva jeg burde gjøre på. 

 

Dere skjønner det at vi (jeg, samboer og kommende gullgutt) har blitt invitert i 70-årslag på DFDStil København i slutten av Oktober. Det er jo fint og bra i seg selv altså, hele far-siden til samboeren skal dit for å feire. Vi har begge kjempe lyst til å dra, men som en overtenker og førstegangs-fødende/-mor så er jeg litt usikker da jeg har termin 05.Oktober (og minicruiset er 23.Oktober).

 

Det jeg lurer på er jo om det er forsvarlig og greit å dra om han kommer til termin (+- et par dager) og er helt frisk? Han vil jo da være rundt 2-4 uker gammel i så fall. 

 

En annen "bekymring" er jo dette med barnevogn og hva man skal evt. ha med seg til han osv. Leste litt rundt og så at det ikke var lov å ha med vogna inn på lugaren pga. brannfare (noe som er forståelig), man måtte da sette den igjen i resepsjonen. Men er det noen som vet om det er noen som passer på den, om vi må låse den på noen måte eller noe lignende? Tror dere også at det går greit å ta med "toppen" eller liggedelen av vogna og bruke som seng på lugaren?

 

Huff, dette ble litt mye det! Menmen håper noen har noen tanker å komme med rundt alt dette her, ganske usikker på ting rundt denne eventuelle turen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Med andremann hadde en slik tur ikke vært noe problem. Hun sov seg gjennom de første 6 ukene av livet sitt, og var (er) en veldig bedagelig baby som tar ting som de kommer. 

Med førstemann hadde en slik tur vært helt umulig. Hun sov ikke de første 4 månedene av livet sitt og slet også med kolikk. Det var såvidt vi kom oss utenfør døra i denne perioden.

 

Et annet aspekt er jo hvordan du har det etter fødselen, kommer du til å være klar for å være med på en slik tur? De fleste ønsker jo å være hjemme med babyen den første tiden for å lære å kjenne han/henne, for å få igang ammingen osv osv 

 

Jeg har aldri vært på dfds med barnevogn (eller barn for den saks skyld) så kan ikke svare på det spørsmålet.

 

Personlig ville jeg ønsket mannen god tur og heller holdt meg hjemme med babyen, men det er nå meg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi var på dfds når eldstemann var 1 år, hadde med vogn som vi brukte rundt på båten og hadde lugar med 2 køyer på natta.. la da vognbagen med gutten oppi i den ene nedrekøya, og slo sammen understellet så vi fikk det under køya på natta☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med PeppaPig, ville holdt meg hjemme. Begge mine har vært urolige ved den alderen, særlig sistemann. Begrenset hvor moro det er å være på den båten med en unge som skriker hele kvelden. Men det er klart at du kan jo også få en baby som bare sover, og da er det jo null stress. Problemet er at det vet man ikke på forhånd. Personlig ville jeg hatt minst mulig planer for de første ukene, men skjønner jo også godt at du har lyst til å være med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg lurer også litt på dette, har termin i midten av mai, og med en liten fra før ønsker vi selvsagt å dra på ferie i juli. Da vil babyen være rundt 1,5-2 mnd. Var i fin form etter forrige fødsel og hadde første reise i september (da fødte jeg i begynnelsen av juni). Men det er jo vanskelig å vite før man har født hvordan en selv og baby er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...