Gå til innhold

Dere flergangsfødende :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor lenge lå dere på sykehus etter dere fikk nr2-3 osv? Har fått beskjed om at det er 2 dager som er vanlig for flergangsfødende.. Er det da 2 døgn eller to dager (1 døgn)?

 

Hvordan startet fødselen deres og fødte dere før eller etter termin? Var fødselen bedre eller verre enn nr 1?

 

Anonymous poster hash: 2c2c6...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Andre fødsel startet med uregelmessige rier som ikke var særlig smertefulle midt på dagen. Utover ettermiddag og tidlig kveld ble de mer regelmessige og vondere så mamma hentet storebror for å ha han over natta. Riene kom tettere og tettere, og klokken halv tre på natta kom de hvert 3. til 5. minutt og var skikkelig vonde, da dro vi til sykehuset. Hadde 8-9 cm åpning da jeg kom inn og fødte neste formiddag. Lå på sykehuset 4 netter, for barnet hadde veldig gulsott og måtte få behandling på nyfødtintensiven (tappet blod, fikk væske intravenøst, melk med sonde osv)

 

Tredje fødsel startet ved at de tok vannet på sykehuset, gikk i fødsel men hadde uregelmessige rier og liten fremgang. Måtte ha riestimulerende drypp og fødte sent samme kveld.

Lå på sykehuset i tre netter, igjen pga gulsott, men denne gangen måtte bare barnet ligge i lyskasse på barselavdelingen.

 

Fjerde fødsel startet med vannavgang, endte i hastesnitt. Lå 3 netter på sykehus denne gangen også, mest pga snittet som ble tatt halv elleve på kvelden fredag, også reiste jeg hjem mandag formiddag. Ingen gulsott denne gangen...



Anonymous poster hash: 83fee...280
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kjappere og enklere fødsel nr 2. Lå to dager på sykehuset, dvs 2,5 døgn siden han er født på natten. Men kunne nok fått bli en dag til hvis jeg ville.

 

Var en uke over termin, fødsel tok totalt 18 timer, to timer fra vi kom til sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på sykehuset i ett døgn(fødte på formiddagen) når jeg hadde fått nr 2. Fikk familierom det døgnet, Ville jeg være lenger måtte jeg på flermannsrom. Det var ikke særlig aktuelt og jeg var i fin form, så da reiste jeg heller hjem.

 

Begge mine fødsler har vært raske og lette. Men fødsel nr 2 var betydelig raskere enn nr 1. Startet 3 dager før termin med svake murringer som raskt tok seg opp til hyppige rier, fødselen var overstått på 1 1/2 time fra jeg skjønte jeg hadde rier. Første fødsel ble igangsatt en uke over termin.

 

Venter nr 3 nå og hvis formen tillater det så reiser jeg raskt hjem etter fødsel denne gang også.

 

Eksakt hvor lenge man får være de to dagene det er snakk om, kommer vel an på når på døgnet man føder og når man får tatt legeundersøkelsen av babyen før hjemreise.



Anonymous poster hash: b724e...0c9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye lettere fødsel med nr to.

 

Lå to netter på sykehuset både med nr en og nr to, begge to er født om morgenen.

 

Anonymous poster hash: 5c5ca...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge lå dere på sykehus etter dere fikk nr2-3 osv? Har fått beskjed om at det er 2 dager som er vanlig for flergangsfødende.. Er det da 2 døgn eller to dager (1 døgn)?

 

Hvordan startet fødselen deres og fødte dere før eller etter termin? Var fødselen bedre eller verre enn nr 1?

 

Anonymous poster hash: 2c2c6...a33

Alle fødslene har startet med rier og før termin (hhv 1,2 og 3 uker før). Lå på sykehus to hele dager og to netter med nummer to. Mye kortere fødsel enn med første, drømmefødsel!

Tredje gang gikk det superfort (25 min etter ankomst på sykehus), og vi dro hjem etter 5,5 time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fødsel nr. 2 gikk kjappere, men var veldig mye vondere! Fikk ikke smertestillende noen av gangene. Fødte 1 uke før termin (11 dager over første gang), og det startet med rier. Fødte om morgenen søndag og fikk dra hjem tirsdag formiddag. Hadde jeg ikke mast om å få dra hjem hadde jeg sikkert vært der ennå (2 år senere) 😄 De hadde ingen hast med å kaste meg ut akkurat, vet ikke hvorfor.

 

Anonymous poster hash: 0ecd3...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...