Gå til innhold

Foreldrerett


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et barn på 3 mnd og jeg og min samboer har det ikke noe bra sammen lengre. Har vært problematisk siden jeg ble gravid (ikke planlagt), da han virkelig ikke ønsket barnet. Vi har vært sammen hele tiden etter det også, men det har aldri blitt som det var før jeg ble gravid. Vi bor delvis sammen i og med at han studerer ca 10 timer unna huset vårt. Jeg har fast jobb og inntekt, han har kun sommerjobb i år. 

Nå er jeg kommet til et punkt hvor jeg ikke orker lengre, han hjelper ikke til med noe som helst hjemme. Jeg gjør alt husarbeid og alt "arbeid" med ungen, han vil ikke en gang skifte bleie eller gi ham mat med en gang han er sulten! Han er mer interessert i å spille eller se film. Når jeg spør han om hjelp til noe går det ca 3 uker før han gidder å gjøre det, det er utrolig slitsomt for meg! Det er mer arbeid å ha faren hjemme, enn når han studerer. Alt dette har jeg sagt til ham mange ganger, men han bli bare sur og endrer ikke oppførsel. 

Har nå sagt at han har en siste sjanse til å fikse opp i dette og vise at han kan være en god far og samboer, han ble selvsagt sur da også :-( Er såå lite ifra at jeg kaster ham ut, fordi jeg ikke orker mer.. 

Uansett kommer han til å bli sint hvis han ikke får ha ungen hos seg osv., hvordan fungerer dette i og med at han ikke har fast inntekt osv, og at han bor langt unna? Jeg vil helst ha full foreldrerett selv, i og med at far er så barnslig selv og i flere tilfeller har vist at han ikke klarer å ta vare på ham. 



Anonymous poster hash: 4a0b5...861
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Be om hjelp av familiekontoret i kommunen. De kan både veilede dere og hjelpe dere til å finne ut av ting sammen og de kan gi dere all informasjon dere trenger hvis dere velger å gå fra hverandre.



Anonymous poster hash: 3b890...98c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...