Gå til innhold

Bytte fra sprinkelseng


Tilith

Anbefalte innlegg

Når bytter man vanligvis til junior seng?

Guttungen er 20 mnd. Han klarer ikke klatre ut av sprinkelsenga enda men driver og prøver med bena.. har bare ikke skjønt teknikken.

 

Men han er et mareritt og legge til tider. Det er bare tull og tøys og traktorer og bamser som flakser rundt. Får han seng han kan gå ut og inn av selv kommer han vel aldri til å sovne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva andre gjør, men her har min lille som er straks 20 mnd ikke forstått at om hun prøver så klarer hun nok helt fint å klatre ut av sprinkelsengen sin :)

 

Den dagen hun gjør det, bytter vi til juniorsengen som står klar nede i boden ;)

 

***krysser fingre og tær for at det varer en god stund til*** hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Vi byttet til juniorseng da storebror var ca to år. Han begynte å klatre på sprinkelsenga, men heldigvis så kom han aldri over kanten. Jeg var veldig redd for at han i juniorseng skulle komme løpende støtt og stadig, men det uteble helt. Dersom han våknet om natten eller kvelden og var tørst eller noe så lå han rolig i sengen sin og ropte på oss. Nå når han er tre år så kommer han tuslende inn til oss om morgenen i helgene. Vi har, bank i bordet, aldri hatt problemer med bytte fra sprinkel- til juniorseng heldigvis. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Vi tok av siden på sprinkelsengen den dagen hun fikk foten over kanten, da var hun vel 15-16 måneder. Ble litt styr med legging etterpå (var veldig gøy å kunne komme seg inn og ut på egen hånd), men etter en måned var alt fint igjen, kommer noen ganger inn til oss i løpet av natten. 



Anonymous poster hash: 370f8...d04
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Lillegutt har knekt koden og skjønt hvordan han kommer seg over kanten nå:) vi skal flytte I påskeN så da får han få ny seng I samme slengeN :) spent på hvordan legging blir da gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Min lille frøken er nå 17 mnd og ligger godt og tryggt i sprinkelsengen. Det er vel egentlig ikke et spørsmål om alder å bytte seng, heller om barnet har plass nok i sengen og om dyna er stor nok. Det er jo ikke plass med en 200 dyne i sprinkelsenga, så når 140x100 dyna er for liten er det vel iallefall på tide med sengebytte også. Mine 5 første lå i grindsenga til de var både 2 og 3 år, uavhengig om de klatret ut eller inn selv.

Lykke til med alle sengebytter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...