Gå til innhold

Tidlig ul


MN83

Anbefalte innlegg

I morgen er det ul på meg!!!! Håper så ekstremt på et lite hjerte som banker❤️

Er det flere av dere som skal?

Jeg får det dekt siden jeg har hatt MA og SA tidligere.

Ukene går så sakte opp til 12 uker😱 regner med vi alle klarer å slappe av når babyen sparker fra seg i 2 trimester😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende, masse lykke til 😊😊

 

Jeg skal på tidlig ul på fredag.

Jeg er jo ca to uker kortere påvei enn deg.

Er litt i grenseland for om vi kan se et bankende hjerte. Kjenner jeg gruer meg litt pga d, for om d er for tidlig å se så blir man jo bare ekstra bekymra.

Jeg får tidlig ul og full oppfølging pga kompliserte svangerskap og to livmor(er):P

Så det er mest for å se hvilken side det ligger på denne gangen. Neste uke hadde de stengt, og to uker etter d igjen er vi på feire, derfor så tidlig :@

Noen som vet hvilken dag etter befruktning hjertet starter slå?

Lest både dag 21.22 og 25.

Er det dag 25 er det samme dag som ul hvis jeg tar rett av el dag. Men litt usikker på dagene rundt el. Fikk positiv test tre dager på rad, negativ på ettermiddagen dag tre så d er vel el dagen?

 

Du må fortelle oss hvordan d går 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at jeg fikk se et lite hjerte som banket❤️ For en lykke😊

Hun målte meg en uke kortere enn jeg hva jeg trodde selv, noe som ikke er så uvanlig ifølge henne.

Da er jeg i uke 6 og fikk altså se en liten plommesekk med noe hvitt som banket😂 hun lovte meg ingenting, men sa at det ikke var noe tvil om at hjertet slo🙏🏻

Så da senker jeg skuldrene mine og skal ta vare på det lille frøet vårt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at jeg fikk se et lite hjerte som banket❤ For en lykke

Hun målte meg en uke kortere enn jeg hva jeg trodde selv, noe som ikke er så uvanlig ifølge henne.

Da er jeg i uke 6 og fikk altså se en liten plommesekk med noe hvitt som banket hun lovte meg ingenting, men sa at det ikke var noe tvil om at hjertet slo

Så da senker jeg skuldrene mine og skal ta vare på det lille frøet vårt

Så kjekt! ❤

Skal selv inn på ul neste uke. Håper på gode nyheter. Men har en magefølelse på at jeg er for tidlig inne. Time will show.

Nyt resten av dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk😘

Lykke til kjære deg!

Nå har jeg bare 4 dager igjen å jobbe før vi reiser på ferie, kanskje og forhåpentligvis siste ferien med bare oss 3 i familien❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg hadde mensen sist 5 juni, og har syklus på 35 dager. Skal på tidlig ul på tirsdagen..tror dere det er håp for at jeg kan se et bankende hjerte? :) Lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk både se og høre hjertelyd i dag. 6 +2 uker er jeg. Det er vel i slutten av uke 5 hjertelyden kan høres. Jeg trodde selv jeg var over 7uker så dermed trodde jeg at det var enkelt, men så ble jeg jo satt langt tilbake og da var jeg sånn sett heldig som fikk se det😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 😊

Her gikk d veldig fint! Bankende ❤️, og jeg slapper endelig litt av ifht alt.

Ble datt frem tre dager og ny ul dato 12/3, men litt usikker på om det kan stemme så vi får se. Lå i min lille livmor, men vi krysser d vi har for at dette går veien uansett ❤️

Regner med det blir ks 6 uker før termin, sant god oppfølging og hyppige ul.

Skal tilbake om tre uker 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ul 5+5, fikk se et bankende hjerte. De fant det både med vanlig ul og innvendig ul:) Fant også enda en svart sirkel som var litt mindre enn den andre. Dette kunne være en som hadde festet seg litt sent. Noen som har sett det samme på ul?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil og! Noen som vet hvor det er lettest for meg å ta privat ultralyd? Skien/Arendals-området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var var tidlig ul gjennomført i dag.

I følge mine beregninger skulle jeg være rundt 6+3, men legen mente jeg var noe kortere på vei. Mellom 5 og 6 uker ifht. målene på fostersekken.

 

Vi hørte ikke hjertet, men hun sa at hun så bevegelse. Så da får vi stole på det. Jeg ble ikke helt klok på den skjermen :-)

 

Også sa hun at vi skulle komme tilbake om én uke. Slipper til og med å betale for neste kontroll. Noe jeg syntes er heeelt ok. (Hadde sikkert gjort det hvis ikke..) Som min samboer sa; 1200,- er 6,5 dyre minutter :-)

 

Så får vi bare krysse fingrene og smøre oss med tålmodighet en uke til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var var tidlig ul gjennomført i dag.

I følge mine beregninger skulle jeg være rundt 6+3, men legen mente jeg var noe kortere på vei. Mellom 5 og 6 uker ifht. målene på fostersekken.

 

Vi hørte ikke hjertet, men hun sa at hun så bevegelse. Så da får vi stole på det. Jeg ble ikke helt klok på den skjermen :-)

 

Også sa hun at vi skulle komme tilbake om én uke. Slipper til og med å betale for neste kontroll. Noe jeg syntes er heeelt ok. (Hadde sikkert gjort det hvis ikke..) Som min samboer sa; 1200,- er 6,5 dyre minutter :-)

 

Så får vi bare krysse fingrene og smøre oss med tålmodighet en uke til....

Det var god service og god oppfølging. Var på ul uke 5 + noen dager sist svangerskap, var ikke lett å se noe der nei.. Lykke til neste uke igjen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) var på tidlig ul i dag. Han så fostersekken og sa at alt så fint ut, men at d var litt tidlig å se hjertet, men skal tilbake om et par uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) var på tidlig ul i dag. Han så fostersekken og sa at alt så fint ut, men at d var litt tidlig å se hjertet, men skal tilbake om et par uker :)

Spennende! Hvor langt på vei er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 5/6 uker sa han.. Etter mensberegninga mi er jeg snart 7 uker, men det kan jo ha skjedd noen dager seinere, eller at det tok litt tid før det festet seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 5/6 uker sa han.. Etter mensberegninga mi er jeg snart 7 uker, men det kan jo ha skjedd noen dager seinere, eller at det tok litt tid før det festet seg :)

Da kan det hende at det er for tidlig for meg også. Vet du ca når du hadde EL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett spørsmål, jeg var hos legen til blodprøve for en uke siden. Fikk svar på fredag, og terminen var da 4. Mars :-)

Men lurer på når du blir "satt frem/tilbake"? Er det enten på tidlig ul hvis man har det, og hvis ikke, gjør de det på ordinær ul? Er ny i dette gamet, så kommer nok noen "dumme" spm fra meg 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett spørsmål, jeg var hos legen til blodprøve for en uke siden. Fikk svar på fredag, og terminen var da 4. Mars :-)

Men lurer på når du blir "satt frem/tilbake"? Er det enten på tidlig ul hvis man har det, og hvis ikke, gjør de det på ordinær ul? Er ny i dette gamet, så kommer nok noen "dumme" spm fra meg 🙈

Endelig termin setter på ordinær ultralyd ca uke 18. Man kan ofte få indikasjon på tidlig ul, men ofte oppdateres ikke helsekortet da, fordi det strengt tatt har liten betydning dersom avviket ikke er så stort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en syklus på 35 dager, og min siste mens startet 5 juni. Da var eggløsninga 25/26 juni :-) når hadde du eggløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har ett spørsmål, jeg var hos legen til blodprøve for en uke siden. Fikk svar på fredag, og terminen var da 4. Mars :-)

Men lurer på når du blir "satt frem/tilbake"? Er det enten på tidlig ul hvis man har det, og hvis ikke, gjør de det på ordinær ul? Er ny i dette gamet, så kommer nok noen "dumme" spm fra meg 🙈

Endelig termin setter på ordinær ultralyd ca uke 18. Man kan ofte få indikasjon på tidlig ul, men ofte oppdateres ikke helsekortet da, fordi det strengt tatt har liten betydning dersom avviket ikke er så stort :)

Okei, tusen takk for svar 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en syklus på 35 dager, og min siste mens startet 5 juni. Da var eggløsninga 25/26 juni :-) når hadde du eggløsning?

Min var rundt 8 juni, noe som også stemmer med unnfangelsen 😝 Jeg har hatt syklus på 28 dager de fem siste mnd før jeg ble gravid 😊 Legen min regnet ut på en slags skive, og sa det igjen da blodprøven kom tilbake 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi på tidlig ul. Vi hørte og så det lille hjertet slå ❤ Det var så uvirkelig og fint. Er 8+0 i dag i følge mine beregninger ut fra siste mens. Han målte seg frem til 7+6 så det stemmer ganske bra 😊 vi skal tilbake i uke 12 for å sjekke at alt er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi på tidlig ul. Vi hørte og så det lille hjertet slå ❤ Det var så uvirkelig og fint. Er 8+0 i dag i følge mine beregninger ut fra siste mens. Han målte seg frem til 7+6 så det stemmer ganske bra 😊 vi skal tilbake i uke 12 for å sjekke at alt er bra.

Gratulerer 😄🎉

 

Gleder meg til første ul. Skal til legen i morgen. Men vet ikke om jeg får tidlig ul. Men jeg håper det 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...