Gå til innhold

Våkner ikke på natta for å tisse (5 år)


Mor til A&A&N

Anbefalte innlegg

Har noen noe tips hvordan få en liten gutt på 5 år bleiefri på natta?

 

Han har vært bleiefri på dagen i ca 1 år. Hatt lite uhell, ordner det meste selv på badet - på dagtid.

 

Natta er håpløs. Vi har forsøkt å kuttet ut bleie flere ganger om natta, men han våkner ikke av seg selv.

Har da selvsagtvært på do før vi legger oss, men finner gutten og sengetøy gjennomvått på morgenen. 

 

Har også i et par forsøk vært oppe selv i 3/4-tiden på natta, vekket han og satt han på do. De fleste gangene jeg gjorde det gikk greit uten uhell. Noen ganger kom jeg for sent, og andre ganger tisset han mer etterpå. Men helt ærlig, jeg kan ikke ha vekkerklokken på hver natt, har også ei på snart 1 år som krever sitt innimellom og mor må ha søvn ;-) 

 

Problemet ligger ikke i at han ikke klarer å gå på do, men rett og slett han sover så tungt at han kjenner ikke at han må på do. Våkner ikke en gang av at sengetøy og han selv blir våt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hei

Vi har hatt samme problemet hos oss. 
Uansett hvor mange ganger vi tar han opp og på do, er nok sengen våt om morgenen :( Trasig både for oss og han..

Har prøvd minirin over en periode på et halvt år, uten noen nevneverdig forskjell..

 

Noen som har noen erfaringer/triks med hva man kan gjøre for at han skal klare nettene uten å tisse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også slitt med det, gutten her er 5.5 år, sluttet med dag bleie for 2 år siden. Men natten sliter han ennå med å være tørr, jeg og mannen min var seine med bleieslutt på natten. Vi regner med at det blir tørre bleier når han blir større, stresser ikke noen med det. Jeg har snakket med de andre foreldrene i barnehagen til jr, de sliter med det samme med barna sine.  Det er 11 gutter som er rundt 5.5 år, når jeg hadde de på overnatting før sommeren, så hadde neste alle med seg nattbleie. Jeg bruker alltid å få min til å dobbeltisse på før han legger seg, vi har lært han siden vi startet med toaletttrening at skal sitte på do. Vi har testet noen netter uten bleie i sommer, der han har fått ligget naken uten noen på seg. Han tisset på seg hver natt, selv om vi satt han på do før vi la oss. Vi har byttet bleie fra libero til en Huggies DryNites, grunnet at han skal kjenne at han tisser på seg. Vi har brukt den bleien i 2 uker nå, han har som regel kommet inn til oss på natta og sakt han han er våt. Men regner med at han blir tørr om ikke så lenge.



Anonymous poster hash: d435c...736
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...