Gå til innhold

Hva er deres forhold til røyk og snus?


Gjest Aprikos Syltetøy

Anbefalte innlegg

Gjest Aprikos Syltetøy

Snuste selv for intill 2 uker siden ca da jeg fant ut at vi brygger på en liten spire :) sluttet også på dagen med førstemann da vi fant det ut (begynte igjen da han var 6 mndr).

 

Åssen er ståa med dere her jenter? :)

 

(Dette er ikke noen drømmetråd, hverken den ene eller andre veien. Er bare nyskjerrig :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har det siste året/halvannet røyka litt på og av, og vi slutta sist for fem uker siden - og for min del er det helt slutt iallefall. Har også unngått passiv røyking de siste ukene.

Håper at etter graviditet og ammeperiode at det har gått så lang tid siden jeg slutta at jeg aldri tar det opp igjen.

 

Med så klare negative konsekvenser som kan komme av å røyke i svangerskapet er det viktig for meg å være røykfri. 

Samtidig så har jeg venninner som har fått beskjed av legen at å slutte å røyke har gitt dem så store plager at det faktisk har vært en så stor belastning at de har fått lov til å røyke - rent medisinsk.

 

 

Snus kan jeg for lite om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hverken røyka eller snust. Veldig glad for det nå, kan tenke meg det må være en stor belastning å skulle slutte samtidig som kroppen går igjennom så mye annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy

For meg gikk det veldig fint å legge snusen på hylla. Men vi er alle forskjellige. Ei venninne av meg slet med hyper remisis hele svangerskapet. Å prøve å slutte å røyke gjorde henne bare værre.. Så hun fikk beskjed om ikke å slutte, men røyke mindre. Total stopp var en for stor påkjenning for henne.

 

Vet det er mange sterke meninger og følelser rundt dette temaet, men jeg er litt der jeg - at hva man gjør eller ikke gjør er opptil hver enkelt jeg da :) utifra hvilke forutsetninger de har.

Endret av Aprikos Syltetøy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snuser til vanlig, så har jeg trappet ned kraftig siden jeg fikk vite at jeg var gravid. Bruker papir istedenfor snus og det funker overraskende bra for meg. Planen er å kutte helt ut på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg snuser til vanlig, så har jeg trappet ned kraftig siden jeg fikk vite at jeg var gravid. Bruker papir istedenfor snus og det funker overraskende bra for meg. Planen er å kutte helt ut på mandag.

Imponerende! Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg røyket for noen år siden,ble gravid med nr 1 sluttet på dagen. begynte igjen når hun var 6 mnd . Ble gravid med nr 2 sluttet på dagen. begynte igjen når han var 8 mnd . utrolig dumt!! Så sluttet jeg å røyke for 3 år siden,men gikk over til snus istede. (var lettere å slutte med røyk når jeg gikk over til snus) Så i oktober var jeg dritt lei og sluttet.. ble gravid i Desember med nr 3 :babysmokk: og kommer ALDRI til å begynne igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy

Må innrømme det at - I DAG - er like før jeg SYR meg en pitteliten snuspose, av stoff! Guri, i dag er savnEt stort :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme det at - I DAG - er like før jeg SYR meg en pitteliten snuspose, av stoff! Guri, i dag er savnEt stort :(

Du kan jo prøve å bruke papir slik som jeg gjør. Det funker ikke for alle, men for meg hjelper det på å bare ha noe oppi der. Har en venninne som snuste nikotin fri snus hele svangerskapet og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy

 

Må innrømme det at - I DAG - er like før jeg SYR meg en pitteliten snuspose, av stoff! Guri, i dag er savnEt stort :(

Du kan jo prøve å bruke papir slik som jeg gjør. Det funker ikke for alle, men for meg hjelper det på å bare ha noe oppi der. Har en venninne som snuste nikotin fri snus hele svangerskapet og.

 

Papir, som i helt vanlig papir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da typen sluttet å snuse brukte han ofte servietter. "Bakte seg en snus" etter middag. Nå er han imidlertid i gang med nikotinfri snus igjen..

Papir inneholder klor tror jeg, men det er vel på langt nær like farlig som ordentlig snus uansett.

Eventuelt kan det også hjelpe med tyggis under leppen kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da typen sluttet å snuse brukte han ofte servietter. "Bakte seg en snus" etter middag. Nå er han imidlertid i gang med nikotinfri snus igjen..

Papir inneholder klor tror jeg, men det er vel på langt nær like farlig som ordentlig snus uansett.

Eventuelt kan det også hjelpe med tyggis under leppen kanskje?

Hva med en drops under leppa? Vil det hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Må innrømme det at - I DAG - er like før jeg SYR meg en pitteliten snuspose, av stoff! Guri, i dag er savnEt stort :(

Du kan jo prøve å bruke papir slik som jeg gjør. Det funker ikke for alle, men for meg hjelper det på å bare ha noe oppi der. Har en venninne som snuste nikotin fri snus hele svangerskapet og.

Papir, som i helt vanlig papir?

Ja papir , eller som de andre sier tyggis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme det at - I DAG - er like før jeg SYR meg en pitteliten snuspose, av stoff! Guri, i dag er savnEt stort :(

Det finnes nikotinfri snus 😊 det brukte jeg når jeg sluttet for en mnd siden. Funker helt ok! Husker ikke hva den heter men det er bare å spørr i kassa 😄

Var lettere å slutte med di.

Endret av Hoppetau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Onico har med peppermint smak ☺😊 Veldig god 😊 Her er det kun nikotinfritt etter positiv test. Tilhører egentlig april klubb. Men den er ikke kommet enda. Så jeg sitter bare å sniker litt ☺😊

Lykke til alle sammen ☺😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt onico og da lengter jeg ikke litt tilbake til vanlig snus en gang. Nå har jeg sluttet med onico også da jeg brekker meg av tanken på å ta en haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy

Greide faktisk å holde meg til sønnen min var rundt 3 mnd og jeg for alvor bestemte meg for å gi opp amming (etter akupunktur, piller, nesespray og et x antall kjærringråd og råd fra andre ammende og helsepersonell...) hos meg fantes det rett og slett ikke melk 😢 så, med med et snev av barselhormoner laaaangt avgårde, tok jeg min første snus da jeg gikk en tur meg lillemann.. Og etter det slappet jeg mer av.. Deppet ikke så mye lenger over at jeg ikke greide å amme. Fy f.... for et nederlag det var! Spesielt med kvinnemennesker som aldri engang hadde født et barn som kom å fortalte meg hvor enkelt amming var, og hvor bra det var! For f, trur dere ikke jeg vet det liksom?! 😋 akkurat det en som hadde veldig veldig veldig lyst til å amme, men som ikke hadde melk trengte å høre! 😝 takk Gud for snusen ja! ☺️

 

Håper jo selvsagt på andre resultater denne gangen ☺️

 

(Fler enn meg forresten som har et humør som en berg og dalbane om dagen?) 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humøret mitt er helt på bærtur! 😂

Av og til tror jeg at jeg er blitt gal.... Skal ikke være så enkelt å være gravid vist 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke nok til nr.1. Prøvde virkelig. Men med prematur baby som lå på puppen 24/7 skjedde det ingenting. Hadde masse i begynnelsen så plutselig sa det bare stopp. Jo mer jeg fikk høre at "det går ikke ann å ikke ha nok melk". Jo verre ble det selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...