Gå til innhold

Noen med erfaringer ?


Ellla

Anbefalte innlegg

Hei !

 

Har termin om 3 mnd og har fått velge mellom ks og vaginal fødsel. Pga en traumatisk 1 gangs fødsel for 2 år siden. Har valgt å gå for vanlig fødsel. Men er redd for at det hele kan ende I ks. Sist lå jeg I 37 timer med hyppige rier etter vannavgang og fikk aldri mer enn 2 cm åpning.( en grusom opplevelse ) Har fått beskjed om at det ikke har noe med smalt bekkken å gjøre. Men skjer noen ganger uten at de helt vet hvorfor. Har Mor med for smalt bekken som ikke kan føde vaginalt. Er selv 157 cm høy og har smale hofter. Baby festet seg sist med hodet ned.

 

Derfor lurer jeg på om det er noen med lignende erfaring, som har fått en fin fødsel med nr 2 til tross for dårlige odds ? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har ikke lignende erfaring, men hadde en traumatisk førstefødsel og fikk med god hjelp fra fødeavdelingen en fantastisk andrefødsel.

 

Har de målt bekkenet ditt? Er det at det ender med ks det værste du kan tenke deg? Du vil jo ikke måtte ligge 37 timer med rier før de evnt tar ks nå, og dermed vil det sannsynligvis bli en bedre opplevelse - du vil ikke være så utslitt i forkant.

 

Ønsker deg lykke til med fødsel og håper det blir en god opplevelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar ! Så bra at det gikk fint andre gang med deg :) Det er ivertfall betryggende å høre ! De vil ikke ta ct av bekken på forhånd. Er visst kun ved sete leie. Men har bare spurt en gang , så tenkte å spørre igjen ved neste samtale :) Hadde Vært betryggende å vite hva man går til.

Er livredd for KS. Redd for å få panikk etter sist opplevelse + klaustrofobi.

Så prøver å få mest mulig kontroll hva jeg må forberede meg på. Selv om det egentlig er umulig.

. Derfor hadde det vært hyggelig å høre om andre små damer med smale bekken I familie som har hatt en fin fødsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei. Jeg drev på lenge selv med min første, og det endte med hastesnitt i siste liten. Mens jeg var innlagt bestilte legen ct av bekkenet mitt, og jeg fikk vite i ettertid at jeg ikke fikk lov å føde vaginalt senere, jeg hadde altfor smal bekkenmunnsåpning.

Ta det opp med jordmora di og legen din igjen, å ta ct er ikke store greiene, og det er greit å vite hvordan ståa er. Enten har du smalt bekken, og da kan du søke om planlagt ks, ellers så er det i orden og du kan senke skuldrene og slippe å bekymre deg mer over den biten. :)

Lykke til :)

 

Anonymous poster hash: a43df...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har nå fått ct av bekken og det er lite. Sum utgang 28. Men får prøve å føde normalt likevel. Så prøver det og krysser fingrene for en liten baby som samarbeider :) Så får jeg bare se hvor dette ender.

Men er utrolig betryggende å høre om dere som har født vaginalt etter ett KS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...