Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Det har god effekt på cm/klær den innsatsen jeg gjør med maten. Spiser vanlig lavkarbo denne helga. Får for det om ikke spise alle de gode solskinnsbollene jeg har laget til selskapet idag.. 😝 

3 uker igjen til ferien. 3 uker til å gjøre enda mer forskjell. Jeg gjør så godt jeg kan og tar ferien som den kommer. Planlegger meierifritt etter ferien også. Håper jeg når målet mitt denne gang ☺ 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal ha veiing og prøve buksa mi denne helga. Vi er nok i campingvogna til mandag, så det blir begge deler på tirsdag da. Buksa passer ikke så det blir ikke så spennende, men grugleder meg til vekta. Gruer meg egentlig, men det skal bli fint å se fremgangen på tall også. Forhåpentligvis, siden det bare blir en veiing til før ferien. 

Sliter litt med matlyst og kvalme så det blir litt tull med småspising. Men merker jo på klær at det går rett vei. 

15 dager til avreise 😃😃🌞  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det riktig vei, krymper all over på cm, klærne er løsere. Kolleger begynner å se at jeg har krympet, og det er gøy. Det vanskelige nå er at jeg har så lyst på is i varmen. Jeg starter ferien nå, usikker på om jeg skal gunne på i ferien men realistisk bør jeg fokusere på å holde vekta stabil. Jeg begynner på med trening igjen for uten min meget aktive jobb vil jeg trene istedenfor. Og vi har planlagt en fjelltur så jeg må bare trene på så ikke turen blir dritkjip. 

 

Godt å lese at det går riktige veien for deg også Moota. 

God sommer :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så gøy når andre kommenterer at vekta går rett vei 😊  

Jeg tar bilde i undertøyet på badet hver fredag (så sant jeg er hjemme). Noen ganger går det 2 uker mellom hver gang. Det er kjekt å se fremgangen 😃

Jeg har ikke lyst på is, men har spist nesten 1/2 vannmelon idag 😮😜😁😁 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA har jeg bestemt meg... Jeg skal prøve lavkarbo!!! Skulle ha meg ny bikinitruse idag og ja jeg kjøpte en, men synet av meg i den er som en elefant i string😭

Skulle gjerne ha begynt imorgen eller mandag. Men til uka drar vi på ferie og siden jeg ikke har rukket å satt meg inn i det enda så må jeg vente litt. 

Har dere noen tips moota og Løvemamma?😇

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sånn ser jeg også ut 😝😕 

Mine tips. Når du starter spis godt med fett og salt. Og drikk godt. Ikke tren hardt. Tenk enkelt. Ikke erstatningsprodukter av brød, knekkebrød osv osv. Husk at du skal leve slik lenge, så ikke gå ut med egg og bacon 2-3 ganger til dagen eller kyllingfilet 4 ganger i uka med salat. Ikke overdriv meieriprodukter for det er masse melkesukker i det og det trigger søtsug. Spis når du er sulten, stopp når du er mett. Blir du uggen spis mer salt. Prøv å holde deg mest mulig unna sukkererstatninger i starten. 

Lykke til 😙😊😊😊 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rene matvarer. Avokado er gull. Fett gjør deg mett og holder blodsukkeret stabilt. Les på kostdoktorn.se de har en enkel kickstart til lavkarbo med oppskrifter og menyvalg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg jaggu jogga. Ikke langt og ikke fort men jeg jogga. Føler meg på toppen av verden akkurat nå. 💪 

Kosten går fint tross ferie. Men gjett om jeg har lyst på kaker og is og smågodt og og og. Nå skal jeg fine meg en propud sjokolade og toppe den med jordbær for å dekke det verste suget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Løvemamma 😙 

Jeg har også jogget idag. Har ikke jogget siden sist mandag pga. latskap mens vi har vært i campingvogna. Det var knalltungt! 

Var på vekta idag. Ble mildt sagt sjokka. Og det var på ingen måte positivt. 84,7 kilo. 11 kilo mer enn når vi reiste på ferie ifjor. Tragisk. Men bruker til vanlig buksa som jeg reiste i, uten at den er for liten. Håper et par kilo er muskler 😂😂😂 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå har jeg prøvd klærne i klesskapet som var på kanten og litt for små sist gang. Det er 2-3 uker siden jeg gjorde dette sist. Mange av buksene som var på kanten passer nå. Og mange av de som var for små da er nå på kanten. Det går altså fremover. Kan ikke si jeg føler det går samme vei med den der chinosen som jeg skal oppi haha. Null strech også der 😁😉 

Jeg liker så godt de der skinny super strech på h&m. Det er en myk jeans. Jeg begynte på str.42. Kjøpte så str.40 og den satt som et pølseskinn. Kunne ikke gå med den i vinter/vår når jeg var på mitt største. Igår kom str.38 fra h&m i posten. Den er stram rundt magen, så den må ligge litt i skapet, men var overrasket over at jeg i det hele tatt kom opp i den med mine 84,7 kilo 😮 

Ellers har jeg en annen bukse som jeg kan bruke når jeg er nærmere 75 enn 80. Den er heller ikke strech. Den er str.42. Den kan jeg gå med nå. Altså nesten 10 kilo større enn jeg pleier å være når den passer. 

Jeg blir sprø av vekta. Sååå mange kilo muskler har jeg ikke anskaffet. Jeg ser jo at jeg er større enn ifjor. Men blir helt forvirret av alle disse klærne som passer sånn og sånn. Vekta kan bare være. Jeg skal bli mindre. Skal veie meg igjen før vi reiser til neste helg slik at jeg kan følge med på hva som skjer når vi er borte 1 måned. Men tipper jeg ikke gidder å veie meg i høst heller. Ser fremgangen på klærne heller 😉 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår, eller i forigårs nå da, prøvde jeg klær til Kroatia. Samme leksa hvert år. Nye kjoler og klær. Samme flesket. Det er så rart, nå har jeg slanka bort en del av magen, og under navlen på hver side får jeg hengehud. Det ser ut som tja, ører, lommer, pita. Ja fint er det i alle fall ikke! Så idag var jeg på h&m og kjøpte hold-in g-streng...... Jepp. Str.L var liiitt stor og str.M var litt liten så da ble det den 😧😩😁😁  Håper jeg kan sitte i den og 😂😂😭 

Reiser for å hente campingvogna imorgen. Skal prøve klær igjen på fredag tipper jeg. Med trusa!! 😁😁😁 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vekta igjen idag. Den viste 77,8. Så det var nok feil med vekta sist uke når jeg var 84,7. Dette stemmer bedre. Og hvis jeg tenker at jeg har fått litt muskler av joggingen så er jeg ikke langt fra der jeg var ifjor. Veide da 73,3 når vi dro. Så da gjelder det og prøve å ikke være over 80 når vi kommer hjem 😮😨😁😁 

Skal snart prøve klær igjen for å pakke i campingvogna. Har jo kjøpt light shape string på h&m så håper det hjelper med løshuden fra navlen og ned 😉 

Forøvrig har jeg blitt bedre på jogging. Startet med en god del gåing og brukte 55 min på ruta. Er nå nede i knapt 45 min, og går selvfølgelig kortere mellom løpingen. Er nå nede i 2 gå-økter på hver runde, løper 2 runder. Fornøyd med innsatsen 😊 Håper jeg klarer å ta meg selv i nakken på ferie og i alle fall løpe 2-3 ganger så jeg ikke slipper det helt ned. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallbra Moota

Vi er nå halvveis i ferien vår. Har heldigvis to uker til. Dagene brukes til lange turer i skog og mark. Masse tid på sjøen i båten. Turer til treningssenteret. Jeg er i heletatt veldig aktiv. I dag var jeg på min andre joggetur. Mest gåing men tre hele runder jogging i sløyfa som er inni skogen. +litt utenfor skogen. Turen ble tilsammen på ca 6 km. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er Løvemamma 😊😊 

Jeg har gjort mitt før ferien nå. Avreise om noen timer 😃 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering fra syden-land 😊🌞 

Holder meg til planen i forhold til mat. Drikker masse vann. Imorges tok jeg med eldste på en liten joggetur. Så ikke på klokka så vet ikke hvor lang tur det var. Men det var ikke særlig tungt så ikke som joggerunden hjemme. Men da har jeg i alle fall gjort det 😉 

Har ligget på solsenga 1 1/2 time nå. Snart frokost 😁😊 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger med, prøver fremdeles å spise renere, sunnere, mindre sukker osv. Men det er jo ferie, blir å spise litt ute, kose seg med litt is osv så ingen slankekur akkurat. 

1.juni veide jeg over 95 kg.

21.juli, i dag, veide jeg 91,9 kg

Ikke enorme resultater, men skritt for skritt, håper jeg ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra resultater 😊  Ned er ned 😉 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi gått en hard fjelltur. Vi brukte kjempelang tid siden sønnen vår var med. Turen blei på litt over 1 mil med bratte stigninger og bratte nedstigninger på vei tilbake. Jeg er så sinnsykt sliten i beina akkurat nå. Men så utrolig fornøyd med meg selv for at jeg klarte det. I feel on top of the world.

I morgen skal jeg sove så lenge jeg trenger og så satser jeg på en sløve dag i båten med bikini og en god bok. 

Endret av ♥ Løvemamma ♥
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt med dere i hele ferien. Har dessverre ikke noe positivt å komme med. 

Fikk meg en vekker i ferien da jeg skulle ta karuseller med guttene mine. Noen karuseller fikk jeg akkurat plass i. Og hvor  lei meg jeg hadde blitt hvis jeg ikke hadde fått plass... 

Guttene mine er en av grunnene jeg vil ned i vekt. Ikke at jeg ikke kan følge de nå, men alt vil bli så mye lettere for meg når jeg går ned i vekt. 

I løpet av ferien fikk jeg også en ny motivasjon til å gå ned i vekt, jeg skal gifte meg 😄 kjæresten fridde mens vi var på ferie😍                                                    vet ikke når ennå( helst når jeg har gått ned såpass at jeg kommer inni drømmekjolen 😇),men er klart en stor motivasjon 😊

Skal begynne med lavkarbo og min mor har sagt hun skal hjelpe meg og tipse meg 

Anonymkode: f57d2...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har fulgt med dere i hele ferien. Har dessverre ikke noe positivt å komme med. 

Fikk meg en vekker i ferien da jeg skulle ta karuseller med guttene mine. Noen karuseller fikk jeg akkurat plass i. Og hvor  lei meg jeg hadde blitt hvis jeg ikke hadde fått plass... 

Guttene mine er en av grunnene jeg vil ned i vekt. Ikke at jeg ikke kan følge de nå, men alt vil bli så mye lettere for meg når jeg går ned i vekt. 

I løpet av ferien fikk jeg også en ny motivasjon til å gå ned i vekt, jeg skal gifte meg 😄 kjæresten fridde mens vi var på ferie😍                                                    vet ikke når ennå( helst når jeg har gått ned såpass at jeg kommer inni drømmekjolen 😇),men er klart en stor motivasjon 😊

Skal begynne med lavkarbo og min mor har sagt hun skal hjelpe meg og tipse meg 

Skulle ikke være anonym da....

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Anonymkode: f57d2...f81

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med frieri 😊😊😊 Så koselig. 

Håper du blir fornøyd med vekta til den tid da 😊 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ferien her straks ferdig. I morgen begynner vi å kjøre hjem. Jeg er fornøyd med treningsinnsatsen i ferien og kostholdet i 3 av 4 uker. Jeg har vært litt for slapp i uka her med maten og tanta er på besøk så da blir jeg så sinnsykt fysen og oppblåst. På mandag er det på plass med kostholdet igjen. 

Håper dere har fine dager om dere er hjemme eller på ferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passert 2 uker på ferie. Får begynne med dritten 😁😧😉  Har spist både pizza, pasta, sjokolade og hatt mange drinker her nede i flere dager. Gikk fint de første dagene, men de siste 2-3 dagene har det tippet over. Spiste vanlig igår for da hadde jeg bursdag, så idag er jeg over på streng lavkarbo noen dager for å få bort vond, oppblåst, full mage og vonde ben fulle av vann. 

Ellers har det gått greit. Har ikke jogget flere ganger. Men på mandag var jeg på fjelltur der jeg mer eller mindre måtte klatre opp. Turen tok ca 2 timer. På onsdag var jeg på ny fjelltur. Denne gang var det gåing, holdt meg noen plasser da. Turen tok nesten 4 timer. Så litt trim har jeg fått. Har tydeligvis veldig vonde sko, så nye joggesko skal kjøpes på vei hjem eller når vi kommer hjem til Norge. 

Har blitt ganske brun da 😙😜😁😁 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Igår kom vi hjem fra 1 måned på tur. Jeg har ikke spist lavkarbo i slutten. Har spist brød, pasta, pizza, sjokolade og chips og u name it 😧 

Har ikke vært på vekta, men var oppi buksa i str.38 og den sitter ca likt så jeg er fornøyd! 😊😃😁 

Starter lavkarbo imorgen..... 😜😜😉😂 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...