Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Kjempekjekt å lese!! 😃 

 

Jeg er håpløs med maten.. 😳😧 

Innser vel snart at sommeren snart er her og da blir det krise!

Skal prøve buksa mi igjen ihelga. Håper på en oppvekker og et slag i trynet som gir motivasjon til å kutte ut dette tullet 😋🤔🙈 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer Valnøtta. Stå på videre. Og all rett til skryt.

Her går det smått. Men heldigvis kjenner jeg at med sol og varme er det lettere. 

Jeg liker henger ikke det nye oppsettet og det er lenge mellom hver gang jeg titter innom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moota håper du kommer deg inn i rytmen igjen. Du har jo virkelig vært den av oss som har gått ned mye.

Maten er helt klart vanskelig. Jeg er meget avhengig av sukker og syns det er så vanskelig å havne på rett spor. Hver kveld tenker jeg at nå må jeg skjerpe meg ikke spise søtt hver dag. Og hver morgen har jeg "glemt"  det.

Etter jobb er helt klart den største utfordringen, da er jeg sliten og superfysen. Så det er ikke rart jeg står og stamper mens vekta holder seg stille. Føler jeg er evig på slankern, men sannheten er at jeg bare tenker at jeg er det. :scorpis:

Vi skal på fjelltur i sommer og nå føler jeg at kniven er litt på strupen. Jeg må i allefall trene mye mer, og maten må på plass. Den turen blir mye lettere om jeg klarer å gå ned 10kg. 

Så jeg legger inn mye mer trening og prøver å få sukkeravhengigheten under kontroll. Wish me luck. :nigo:

Endret av ♥ Løvemamma ♥
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har klart å miste det 1.bilde av meg i buksa så har ikke snøring på om den sitter bedre eller verre nå. Mistet bilde i forbindelse med at jeg fikk nytt SD-kort i telefonen så er jeg heldig finner jeg bildet på det gamle kortet. 

Maten er fortsatt bare tull. Orker, gidder, vil, klarer, osv ikke å ta tak i det nå. Skal prøve å finne en balanse etter påske. Enn så lenge går jeg så masse i løpet av en uke at det går ikke for gale. Hadde 3 1/2 og 4 timer på søndag og mandag. Slo skrittrekorden min på mandag (tror jeg det var) og klarte 35000 skritt 😃 

Sist fredag hadde vi noen venner på besøk og tok et par øl. Tok på meg ei sånn lys stram jeans i str.42, har pakka vekk str.40 etter i høst/vinter. Men da måtte jeg finne frem den i 40 igjen. Og ga bort den i 42 😉 😜 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I morgen eller i dag da siden klokka straks er 01.  starter jeg med Beastmode. (google Helene Drage beastmode om dere lurer på hva det er) Frokost og lunsj er laget og ført inn i lifesum. Vekt og kroppsmål skal skrives ned og så er det fullt fokus i 6 uker. :trene:

Jeg har 2,5måneder igjen til sommerferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 1 er over. Trening og kosthold: check. :) Lunsj preppa for imorgen og frokosten er planlagt. 

Vekt og kroppsmål registrert. :vekt: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag måtte jeg lure meg på vekta en tur -3kg siden mandag der altså. :bolledeig:

 Føles godt å komme igang igjen og på kontrollen det gir å føre kalorier. + at jeg holder meg under 100karber om dagen. Jeg har i gjennomsnitt spist 1800kcal hver dag denne uka. Og trent hver dag. 

I morgen har jeg planlagt å unne meg en oreokakebit og en kaffemocca fra Deli de luka. Det er hele 400kcal :sjokkert: i et stykke så må nok bare kjøre på med trening etter jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Løvemamma 😊😊 

Jeg har ikke gått over på lavkarbo (enda?) Prøver å begrense meg med vanlig mat og å bruke 1000 kalorier hver dag. I tillegg til de 1500 kaloriene jeg bruker for å leve. 

Har egentlig til tirsdag til å bestemme meg ang. lavkarbo. 

Jeg er superfeit, nekter å veie meg. Men skal prøve buksa på tirsdag 😕😞 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jeg har slitt så lenge med å finne motivasjon så nå håper jeg å rekke å få inn gode rutiner, slik at jeg kan falle på de når motivasjonen svikter. Jeg vil jo ikke leve som en liten flodhest resten av livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dette går rett til helv..... 

Jeg blir bare feitere og feitere. Skal prøve å ta grep, igjen, på lørdag. Vi reiser til Finland på onsdag og jeg gidder ikke starte på lavkarbo rett før. For jeg har null kontroll uten lavkarbo og skal tilbake. Har migrene også. 

Liker fortsatt ikke forumet og blir ikke vant med det når jeg ikke gidder være her inne 😧😕 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er jeg over på lavkarbo. Igjen. 

Og jeg har såvidt begynt å jogge. Jogger mest nedover og bortover, men håper jo at beina mine skal orke meretterhvert. Bare for noen år siden gikk jeg på krykker, så jogging uansett nedover eller bortover er jo ganske stor fremgang 😜😃 

Vi har bestilt ferie, 8 uker og et par dager til vi reiser. Er nok feitere i år enn ifjor, klarer ikke å ta igjen alt, men litt er bedre enn ingenting. 

Buksa var et mareritt. Men det er bare min egen feil.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått veldig fint siden jeg startet opp igjen på lavkarbo. Startet med meierifritt dagen etter 17.mai. Det fungerer bra, skal fortsette i totalt 3 uker til vi reiser til Sverige en tur. Så får jeg gjøre så godt jeg kan frem til ferien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å få med at jeg har stor fremgang med joggingen. Presser meg hardt og biter tennene sammen. Klarer nå å jogge 8 min sammenhengende nedover og bortover. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vel vel vel, sommerkroppdrømmen gikk til helvete i år også gitt. Jeg er feitere enn noen gang...

Det verste er at nå samler jeg vann også, er hoven og oppblåst, og skoene føles små. Herregud, det var siste spikeren i kisten altså, ikke nok med at klærne er for små, nå blir skoene for små også.

Jeg er feit, jeg er i dårligere form enn noen gang, jeg har smerter i hoftene, i knærne, i hele foten men mest under hælen og i tærne. ME'en er pyton, jeg har omtrent dobbelt så mange dager med hodepine enn jeg har uten. Hele kroppen verker...

Det er virkelig vanskelig å vite hva som er best for kroppen. Jeg har treningsforbud, og det merker jeg jo selv, at aktivitet gjør meg sykere, mer svimmel, mer hodepine, uvel, synsforstyrrelser og elendig. Men samtidig er jeg overbevist om at det er mangelen på aktivitet som gjør at jeg har så vondt overalt og at kroppen samler vann, det må aktivitet til for at kroppen skal drenere godt og blodomløpet holde seg fint (har åreknuter ja), men mosjon gjør meg sykere pga ME. Herregud for en ond sirkel.

Men nok klaging, beklager det, klaging hjelper ingenting, men av og til må man bare blåse ut litt.

Så godt å se at du er bedre og i aktivitet Moota, mener å huske du også hadde en ME-diagnose en gang, har du blitt så mye bedre du? Tenk å kunne jogge og sykle uten å bli sengeliggende etterpå, for en lykke. Jeg gleder meg med deg og håper jeg også kommer dit en gang :)

Vel, jeg har bestemt meg for at jeg må tenke kosthold. Ikke slanking, men helse. Første bud er å kutte ut mat jeg vet magen ikke tåler, hvetemel i første omgang. Prøve å spise rent, frukt og grønt, rene kjøtt og fiskeprodukter. Se om ikke kroppen kan reagere positivt på det. Siden jeg samler vann og er hoven i føttene må jeg nok begrense salt mat også.

Har begynt bra, i dag f.eks spiste jeg en gresk yoghurt med havregryn og blåbær i til frokost, knekkebrød av rug med kalkunpålegg og agurk, paprika og tomatskiver til lunsj, banan til mellommåltid, blandet salat med skinke, ost og hardkokt egg til middag og jordbær og vannmelon nå til kvelds. 

Får prøve å holde motivasjonen oppe gjennom helgen. 4 uker til vi skal på ferie, begrenset hva man får gjort med vekten på den tiden, men målet er i første omgang å føle seg mindre oppblåst og stinn i kroppen. Jeg har ikke gitt opp enda ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å høre fra deg 4 småtroll 😊   Men trist å lese at du er så dårlig om dagen. Det stemmer at jeg har ME.  Jeg er tilsynelatende veldig masse bedre enn på mitt verste. Holder kroppen og formen sånn noenlunde i sjakk med mange tiltak, og en hel del smeller. Smertene er der. Nesten hele tiden. Hodeverken er enormt mye bedre på lavkarbo da. Symptomene jeg har nå er smerter som sagt, kvalme, er veldig trøtt og sliten. Sliter ofte med matlysten, irritabel, bomull i hodet, konsentrasjonsvansker osv. 

Men kroppen virker bedre og beina bærer meg jo faktisk når jeg jogger og går. Jeg har fått utrolige resultater av joggingen. Til å være meg da 😂😂  Men det er nesten kun i oppoverbakke, (og når jeg forlenger ruta en del) at jeg blir andpusten. Ellers er det nettopp beina som tar knekken på meg. 

Rett som det er har jeg en smell som gjør meg helt kake og da forstår jeg ikke noe 😁😜  Det er virkelig en balanse og jeg kjenner hver uke at jeg trenger mer hvile. Jeg er litt sånn som står så lenge jeg kan og tar smellen når den kommer. 

Og for å bare si det også til slutt ang. MEen. Jeg slet veldig nå når jeg hoppet av i vinter/vår. Migrene og hodeverk ofte, kroppen var tung, slet med magen igjen. Var trøtt og sliten og sulten og hadde lyst på noe konstant. Så lavkarbo er rett for meg. Om jeg vil innrømme det alltid eller ei. 

Lykke til og god bedring til deg 😙😊😊 

 

Over til noe annet.  

Det går fint med meierifri diett. Jeg er litt matlei noen dager, men prøver å variere maten. Skal ha fri torsdag-lørdag eller søndag neste uke da vi skal til Sverige. Men skal kjøre lavkarbo. Har hatt en bra fremgang siden vi var i Finland. Passet da ikke h&m slimfit buksa i str.40. Passet knapt nok den i 42. For 13 dager siden kom jeg oppi, men alt tøt ut og det var helst vondt. For 8 dager siden var det heller ikke så godt, men bedre. Igår gikk jeg med den 😃  Den er altså ikke for stor, men det viser at det har skjedd litt på 13 dager med rett kost og litt trim. Tar også mine armhevinger, som jeg økte til 5 igår og 2 x 30 situps. 

6 uker til ferien. Så jeg er garantert større enn i fjor, men 2 kilo ned er bedre enn 2 kilo opp tenker jeg 😉😃 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om smell ja. Det var skikkelig tungt å jogge idag. Men jeg ga meg ikke. Jogga og gikk hele runden som jeg pleier. Har bare gått nedover siden da. Nå er jeg så sliten og har så vondt at jeg bare vil gråte og legge meg. 

Planen er at vi skal i campingvogna idag. Akkurat nå tenker jeg at glem det, orker ikke. Men jeg vet at det frister veldig og reise inn dit og bare hvile til mandag når tingene er på plass. 

Jeg får ta det litt rolig de neste dagene siden vi reiser til Sverige på torsdag grytidlig og det er ikke noe hviletur 😜 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Smellen varte noen dager. Var meg selv igjen på onsdag. Travelt som fy. I seng 23.30. Opp kl.4. Fremme på hotellet i 18 tiden. Kluss med reservasjon av rommene for hele gruppa. Fikk rom etter nesten 2 timer. Middag og leggetid. Bånn gass med messe, trasking og shopping, variasjon mellom sol og regn fra kl.8.45 - 17.00. Deretter var det full fest til morgens før vi reiste hjem.... 

Ble rett og slett ikke så lavkarbovennlig på slutten der gitt 😝😧  Er over på meierifritt igjen til neste helg. Blir da pause den helga og så hardkjør til vi reiser 😊  Klarer litt 😉 

Har 2 venninner nå som har kommentert at de ser det på meg, så det går rette vei i alle fall 😁😁 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at det går fremover moota!

 

Her har det gått riktig galt dessverre.... jeg klarer ikke å slutte med å spise sjokolade og forandre kostholdet.synes det er vanskelig å spise annerledes når man har to små barn som skal lære seg å spise alt...... er flink på jobb så det er verst hjemme..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å lese junimamma 😕 

Har selv slitt en del med å komme i gang og gjøre det riktig siden ifjor høst. Har virkelig drete meg ut og gått opp og ned som en jojo. Det er det som er verst, ta tak og komme i gang. Håper du finner motivasjonen og kommer på rett kjøl 😊😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å komme igang og vanskelig å endre vaner. Håper vi finner motivasjon og når målene våre.

Vekta her går endelig nedover og i dag viste vekta 99 igjen. Jeg er superstrikt i kosten og har ikke rørt sukker, salt, dårlige karbohydrater eller pepsimax på 2uker. Og vekta raser nedover -8kg på to uker. Jeg spiser godt og finnes ikke sulten, så dette lover godt. To uker til superstrikt før jeg fører inn to kosedager pr uke resten strikt. Det blir mao ingen ferie med fråtsing i år. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 kilo på 2 uker er jo helt sykt! 😉😜  Det er en skikkelig motivasjon  😁😁 

Jeg har ikke veid meg siden huff så lenge siden så har ikke snøring på vekta. Angrer litt på det. Hadde så gode resultater på meierifritt sist gang at det hadde vært litt kjekt å se om jeg fikk ca de samme resultatene denne gangen. Men ser at det går rett vei så får holde med det.. Skal veie meg før vi reiser på ferie da. 

 

Fortsett med den gode fremgangen Løvemamma 😉😃😃 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er supermotiverende. Og jeg har sagt nei til så mye mat, is og kaker. Det tar jo helt av på jobb for tiden med sommerlunsj og skal vi ikke ta oss en is. 

Jeg krysser fingrene og håper på gode resultater for deg Moota. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også si nei til både mat og dessert og chips osv osv. 

Men nå er jeg så godt på gang at det ikke frister heller, så jeg kjenner det ikke noen plass. 

Tok bilder av meg igår i bikien, og satt opp ved siden av bilder av meg selv fra ferien ifjor med bikini. Huff ja det er mange mange kilo igjen, men 2 minus er bedre enn ingen eller 2+ 😉😊  Får gjøre så godt jeg kan frem til ferien, og ingen sier at jeg må legge på meg i ferien heller. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ryddet i klesskapet igår. Fytti grisen så masse klær 😮😂😂  Men klarte å lage plass til mer klær ved litt omrokkering + gi bort 1 søppelsekk 😜😉😃 

Men. Jeg fant da ut hvor feit jeg egentlig er. Med mange bukser spesielt så vet jeg ca hvor jeg ligger når jeg kommer oppi, ev. ikke helt kommer oppi. Og det var nedslående det 😕😣  Huff så fælt!!! 

Det er ingen grunn til å gi opp, men jeg trodde jeg var på god vei. Så feil kan man ta 😧  

Har planer om å veie meg neste helg. Det frister lite! Men jeg må veie meg før ferien slik at jeg har kontroll på oppgang eller stillstand i ferien. Ellers kommer jeg til å drite i alt 😁  Så jeg får forberede meg på litt dårlig humør og et slag i tryne neste helg.. 😝 

Reiser 15.juli så det er ingen bønn frem til da. Er drittlei mat. Spiser fortsatt lavkarbo uten meieriprodukter. Skal få spise vanlig lavkarbo ihelga da det er 2 selskap og sankthans. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...