Gå til innhold

Symptomer


Krilor

Anbefalte innlegg

 

 

Nå fikk jeg lyyyserosa på papiret ved dobesøk + litt lyselyse brunt i trusen tidligere i dag, og nå er jeg DØDSREDD for at noe er galt! :frown:

Er tippet over i uke 6 i morgen.. Kjent litt mensmurringer i dag, men ikke mye. Synes brystene har blitt mindre ømme i dag også, i brystvortene er det omtrent ingenting lenger :unsure:

Ellers ingen gravidsypmtomer å kjenne.

Noen med erfaringer? :mellow: Frykter virkelig det værste nå..

 

Huff, det er virkelig ikke gøy - men, brunt er jo gammelt, og lyserosa betyr jo at det er en liten mengde! Slimhinnene er veldig "lettblødelige" nå som det skjer så mye der inne - så det trenger ikke bety noe som helst ❤ Veldig mange spotter og har blødninger uten at det betyr noe som helst - og murringer er også veldig vanlig. Skjønner veldig godt du er redd, men krysser fingrene for at alt er i skjønneste orden, og at det kun er ett blodkar som har sprukket

Takk for svar!  :hjerte: 

Prøver å roe meg med at det er vanlig.. Men synes det var så ekkelt når de få symptomene som ømme bryst og vonde brystvorter begynner å forsvinne  :( 

Har bestilt tidlig UL i uke 8, men vet ikke om jeg klarer å vente så lenge nå..

Jeg hadde det akkurat samme måte. Var hos legen på mandag og fikk en henvisning til ul og fikk i går se et bankende hjerte. Gyn sa at alt så fint ut og at sånne blødninger er veldig vanlige. Krysser fingrene for at du er like heødig som meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

 

Nå fikk jeg lyyyserosa på papiret ved dobesøk + litt lyselyse brunt i trusen tidligere i dag, og nå er jeg DØDSREDD for at noe er galt! :frown:

Er tippet over i uke 6 i morgen.. Kjent litt mensmurringer i dag, men ikke mye. Synes brystene har blitt mindre ømme i dag også, i brystvortene er det omtrent ingenting lenger :unsure:

Ellers ingen gravidsypmtomer å kjenne.

Noen med erfaringer? :mellow: Frykter virkelig det værste nå..

Huff, det er virkelig ikke gøy - men, brunt er jo gammelt, og lyserosa betyr jo at det er en liten mengde! Slimhinnene er veldig "lettblødelige" nå som det skjer så mye der inne - så det trenger ikke bety noe som helst ❤ Veldig mange spotter og har blødninger uten at det betyr noe som helst - og murringer er også veldig vanlig. Skjønner veldig godt du er redd, men krysser fingrene for at alt er i skjønneste orden, og at det kun er ett blodkar som har sprukket

Takk for svar!  :hjerte: 

Prøver å roe meg med at det er vanlig.. Men synes det var så ekkelt når de få symptomene som ømme bryst og vonde brystvorter begynner å forsvinne  :( 

Har bestilt tidlig UL i uke 8, men vet ikke om jeg klarer å vente så lenge nå..

Jeg hadde det akkurat samme måte. Var hos legen på mandag og fikk en henvisning til ul og fikk i går se et bankende hjerte. Gyn sa at alt så fint ut og at sånne blødninger er veldig vanlige. Krysser fingrene for at du er like heødig som meg :)

 

Takk for at du deler!  :) 

 

Hvor langt er du på vei da? 

 

Redd for at legen bare sier jeg må vente å se det an, siden jeg er så tidlig og ikke vil sende meg til UL..  :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Nå fikk jeg lyyyserosa på papiret ved dobesøk + litt lyselyse brunt i trusen tidligere i dag, og nå er jeg DØDSREDD for at noe er galt! :frown:

Er tippet over i uke 6 i morgen.. Kjent litt mensmurringer i dag, men ikke mye. Synes brystene har blitt mindre ømme i dag også, i brystvortene er det omtrent ingenting lenger :unsure:

Ellers ingen gravidsypmtomer å kjenne.

Noen med erfaringer? :mellow: Frykter virkelig det værste nå..

 

Huff, det er virkelig ikke gøy - men, brunt er jo gammelt, og lyserosa betyr jo at det er en liten me

ngde! Slimhinnene er veldig opp "lettblødelige" nå som det skjer så mye der inne - så det trenger ikke bety noe som helst ❤ Veldig mange spotter og har blødninger uten at det betyr noe som helst - og murringer er også veldig vanlig. Skjønner veldig godt du er redd, men krysser fingrene for at alt er i skjønneste orden, og at det kun er ett blodkar som har sprukket

Takk for svar!  :hjerte: 

Prøver å roe meg med at det er vanlig.. Men synes det var så ekkelt når de få symptomene som ømme bryst og vonde brystvorter begynner å forsvinne  :( 

Har bestilt tidlig UL i uke 8, men vet ikke om jeg klarer å vente så lenge nå..

Jeg hadde det akkurat samme måte. Var hos legen på mandag og fikk en henvisning til ul og fikk i går se et bankende hjerte. Gyn sa at alt så fint ut og at sånne blødninger er veldig vanlige. Krysser fingrene for at du er like heødig som meg :)

Takk for at du deler!  :) 

Hvor langt er du på vei da? 

Redd for at legen bare sier jeg må vente å se det an, siden jeg er så tidlig og ikke vil sende meg til UL..  :(

Jeg er 7+3 nå. Hadde små blødninger i uke 5+ noe og i uke 6+noe. Jeg avventet litt etter første og andre blødning som var i uke 5, men bestilte time etter 2 dager med litt blod i uke 6. Fikk henvisning uten spørsmål eller andre undersøkelser. Jeg prøvde å innstille meg på at jeg ikke kunne gjøre noe fra eller til, men veldig godt å få vite uansett hva utfallet ble :) Da slipper man i alle fall å bli gal av å tenke hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mine symptomer føltes også som at de ble borte i uke 6+... Pumpene er fortsatt mindre ømme enn tidligere og er lite kvalm. Kjenner litt halsbrann i dag, ellers veldig lite fremtredende symptomer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, jeg er så misunnelig på dere som ikke er kvalme :/ det er no grusomme greier 😝😝 orker snart ikke mer av den kvalmen jeg, får jo ikke gjort noe fornuftig og det er er mareritt å være på jobb om dagen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei 😊

Huff den her ventetiden frem mot uke 12 føles uutholdelig til tider. Er så bekymret siden vi har prøvd så lenge, så når det endelig klaffet tenker jeg døgnet rundt på alt dette.. Jeg får prøve å vente litt til, i alle fall til over helgen tenker jeg. Så får jeg vurdere en time hos lege eller privat UL tidligere enn planlagt. I mellomtiden krysser jeg alt jeg har for at dette går bare bra 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så klein så klein...😣 Innlagt på sykehus grunnet hyperemesis. Får medisiner men blir så trøtt og bomull i hodet av dem😩 Arhg!! Nå er jeg lei av å være kvalm. Vil hjem og være frisk og jobbe. Savner barna og familien min. Sykehuset er jo et stykke unna og selvfølgelig.. Så blir lite besøk. Er 2 kg i plussvekt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har plutselig nesten ingen symptomer.

har gått fra oppkast og ekstrem kvalme til litt uvel i ny og ne. Og fra tungpusthet og svimmelhet til bare litt sliten. Uke 10 imorgen, så blir litt stressa. Forrige svangerskap var jeg skikkelige dårlig til uke 14.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig vanlig at symptomene avtar fra uke 10. I første svangerskap mistet jeg alle symptomer i uke 10, var da på UL siden jeg hadde hatt MA før, men alt var i orden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er et sted i uke 7 (hatt så sykt ustabil syklus siden april), og jeg har slitt litt med kvalme til og fra, fryktelig ømme pupper, murringer og jobbete livmor, noe svimmel (har lavt blodtrykk) og helt vanvittig trøtt! Har vært sykemeldt i to uker pga den trøttheten. Sover ti timer hver natt og minst to timer midt på dagen. Igår sov jeg fire timer på sofaen! Jeg er altså lammende trøtt hele dagen, det er så slitsomt. Blir dårlig og får hodepine om jeg ikke får sove ila dagen.

 

Jeg har en sterk følelse av at det ligger en liten jente i magen, har gutt fra før og opplever dette svangerskapet ganske annerledes. Da var jeg ikke trøtt, men kastet opp hver bidige dag fra uke 4 og frem til fødsel. Men så er det jo 6 år siden sist, så hvem vet, kroppen forandrer seg jo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig vanlig at symptomene avtar fra uke 10. I første svangerskap mistet jeg alle symptomer i uke 10, var da på UL siden jeg hadde hatt MA før, men alt var i orden :)

Det er godt å høre:) skal på kontroll om en uke så da er det forhåpentligvis et bankende hjerte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så innmari uggen i dag😕 virker som kvalmen har tatt seg opp. Er det normalt? Er 7+3 i dag.

Har i grunn vært lite kvalm så synes det er litt rart at jeg skal bli mere kvalm nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så innmari uggen i dag😕 virker som kvalmen har tatt seg opp. Er det normalt? Er 7+3 i dag.

Har i grunn vært lite kvalm så synes det er litt rart at jeg skal bli mere kvalm nå.

Trodde det var værst rundt uke 8 jeg, da er vel Hcg nivået på det høyeste og er det ikke det som gjør at vi kan bli kvalme.? 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så innmari uggen i dag😕 virker som kvalmen har tatt seg opp. Er det normalt? Er 7+3 i dag.

Har i grunn vært lite kvalm så synes det er litt rart at jeg skal bli mere kvalm nå.

Trodde det var værst rundt uke 8 jeg, da er vel Hcg nivået på det høyeste og er det ikke det som gjør at vi kan bli kvalme.? 😕

Ja det virker jo logisk 😊

Håpet sikker bare at jeg skulle slippe unna.

Men da er det bare å stålsette seg 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var opp og ned kvalm fram til 8+ 6. Da begynte jeg kaste opp på morgen, har gjort det hver dag siden. Snart 10 uker her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke motivert av å lese dette. 😂 Tenkte jeg snart er over den verste kvalmen (er 8+5), men den blir verre nesten for hver dag. Har heldigvis ikke kastet opp (foreløpig). Var kvalm forrige gang også, men ikke sånn som dette. Hh

Hjelper vel ikke med en grensetestende (tålmodighetsprøve) av en 2-åring kanskje. Er veldig glad for bhgstart!! 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...