Gå til innhold

Presentasjonstråd :)


Haugtussa36

Anbefalte innlegg

Hei :-)

 

Gratulerer så mye, alle sammen!:-D

 

Jeg er en 24år og bor med min kommende mann i Rogaland. Vi fikk ei jente i oktober 2014, og om alt går bra får vi de to tette vi har drømt om! Lille frø satt allerede første pp, så det hele er fortsatt ganske uvirkelig :-)

 

Gleder meg stort til å følge dere videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ifra bergens område, og er en del yngre enn alle dere andre. Er kanskje derfor ikke så erfaren som alle dere andre så dere får bare unnskylde om jeg kommer med masse spm. Vil helst ikke si alder da jeg vet at det har vært mye negativitet rundt dette inne på forumet noen steder. Venter selvsagt barn nr 1 sammen med samboer og vi er begge veldig glade for dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ifra bergens område, og er en del yngre enn alle dere andre. Er kanskje derfor ikke så erfaren som alle dere andre så dere får bare unnskylde om jeg kommer med masse spm. Vil helst ikke si alder da jeg vet at det har vært mye negativitet rundt dette inne på forumet noen steder. Venter selvsagt barn nr 1 sammen med samboer og vi er begge veldig glade for dette :)

Velkommen til oss og Gratulerer med en liten spire :) Her er det bare å spørre i vei, det har i alle fall jeg planer om å gjøre :) første gang for meg også, så er sikkert akkurat like uerfaren som deg selv om jeg er noen år eldre! Jeg er i alle fall av den oppfatning at det ikke er alderen som bestemmer om du er moden nok for å få barn... Synes du skal blåse i alle som kommenterer negativt på alder! Du virker jo som ei reflektert og oppegående jente, nyt graviditeten og overse de som måtte mene mye om det meste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er ifra bergens område, og er en del yngre enn alle dere andre. Er kanskje derfor ikke så erfaren som alle dere andre så dere får bare unnskylde om jeg kommer med masse spm. Vil helst ikke si alder da jeg vet at det har vært mye negativitet rundt dette inne på forumet noen steder. Venter selvsagt barn nr 1 sammen med samboer og vi er begge veldig glade for dette :)

Velkommen til oss og Gratulerer med en liten spire :) Her er det bare å spørre i vei, det har i alle fall jeg planer om å gjøre :) første gang for meg også, så er sikkert akkurat like uerfaren som deg selv om jeg er noen år eldre! Jeg er i alle fall av den oppfatning at det ikke er alderen som bestemmer om du er moden nok for å få barn... Synes du skal blåse i alle som kommenterer negativt på alder! Du virker jo som ei reflektert og oppegående jente, nyt graviditeten og overse de som måtte mene mye om det meste ;)

Ja jeg tenker egentlig at om jeg ikke hadde sagt noe så er det ingen som vet hvor gammel jeg er. Om vi skal flytte over til fb gruppe senere så får vel alle vite hvor gammel jeg er uansett, men da er man jo mer kjent med hverandre og slikt. Gleder meg vertfall kjempe masse til tiden som kommer! Har ikke fått noen negative kommentarer selv men har sett at mange andre har fått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og gratulerer alle sammen :-)

Jeg er 31 år og bor i Trøndelag med mann og ett barn på 1,5 år. På pp 3 klaffet det heldigvis og jeg er tilbake her igjen. Dette er veldig ønsket og jeg er veldig lettet og glad nå.

Som flere andre på gruppa har også vi opplevd SA, og har dessverre dette friskt i minne. Det blir tidig UL for å se at hjertet slår og forhåpentligvis få roet meg litt. Men alt kjennes veldig riktig og bra ut :-)

Gleder meg til å følge dere framover og dele denne tiden med dere. Ser det har vært diskutert forum eller Facebook lengre opp her, og jeg har veldig positiv erfaring med å flytte gruppen over på Facebook etterhvert. Ting har en tendens til å bli veldig privat etterhvert og da kan det være fint å ha en lukket Facebookgruppe med taushetsavtale.

 

Og til deg Snartmamma15 så er dette ett sted det skal være plass for alle uansett alder og livssituasjon :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen!

 

Jeg er 40 år, gift bor i Oslo og venter nummer to. Begge to har blitt til gjennom ivf / fryseegg. 

 

Til Snartmamma15 kan jeg bare si at uansett hvor gammel du er (jeg tror jeg kan snakke med litt tyngde :eeeh: ), så er man usikker når det første barnet kommer. Tvert imot tror jeg dere som er litt yngre er flinkere til å legge vekk alle tankene og bekymringene som vi som er litt eldre ikke klarer.

 

Forsøk å nyt graviditeten og ikke la alle bekymringene komme i veien (jeg snakker av erfaring - og forsøker å overbevise meg selv om at dette svangerskapet skal bli anderledes).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Hei! Jeg er 32 år fra Akershus. Giftet meg i fjor, og vi venter nå vårt første barn, etter et vellykket 1. prøverørsforsøk. Vi fikk svar på blodprøven i dag, så det hele er fortsatt litt uvirkelig for oss ☺

 

Jeg har MS, så har hatt en del motgang i livet, men pga nye, gode medisiner er jeg i fin form nå.

 

Jeg jobber 50 % som HR-medarbeider, og mannen min jobber offshore. Vi bor i et hus med plass til flere, og har en liten hund ☺

Gratulerer!! Også på første forsøket, helt fantastisk!

Jeg har forstått det slik at de som har MS og blir gravide, opplever å være i veldig god form under graviditeten. Håper det gjelder deg også! Du får vel tettere oppfølging pga av MS'en? Spennende månder i møte iallefall!

j

Tusen takk! Jeg er helt overveldet fortsatt :) Hadde ikke testet i det hele tatt på forhånd, så det kom som en stor og veldig gledelig overraskelse :) Det sies at MS-pasienter er bedre under svangerskapet ja, så får krysse fingrene for at jeg ikke får noen ekstra utfordringer der. Tror ikke jeg vil få noen ekstra oppfølging fordi jeg har MS, men det er jeg faktisk ikke sikker på ennå. Neste skritt nå blir å kontakte gynekolog for første ultralyd om en måned. Blir utrolig spennende! :)

 

 

Ser at vi har mer til felles enn å få vite at vi var gravide på samme dag. Jeg har også MS. Jeg er heldig med svært lite plager. Fikk ikke noen spesiell oppfølging i mitt forrige svangerskap, og merket heller ikke til noen endring i MS'en under svangerskapet. Syntes jeg kjente noe mindre spark på høyre side (som er siden jeg er mest plaget med), som jeg lurer på kan ha en sammenheng, men som sagt ikke noe av betydning.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Hei! Jeg er 32 år fra Akershus. Giftet meg i fjor, og vi venter nå vårt første barn, etter et vellykket 1. prøverørsforsøk. Vi fikk svar på blodprøven i dag, så det hele er fortsatt litt uvirkelig for oss ☺

 

Jeg har MS, så har hatt en del motgang i livet, men pga nye, gode medisiner er jeg i fin form nå.

 

Jeg jobber 50 % som HR-medarbeider, og mannen min jobber offshore. Vi bor i et hus med plass til flere, og har en liten hund ☺

Gratulerer!! Også på første forsøket, helt fantastisk!

Jeg har forstått det slik at de som har MS og blir gravide, opplever å være i veldig god form under graviditeten. Håper det gjelder deg også! Du får vel tettere oppfølging pga av MS'en? Spennende månder i møte iallefall!

j

Tusen takk! Jeg er helt overveldet fortsatt :) Hadde ikke testet i det hele tatt på forhånd, så det kom som en stor og veldig gledelig overraskelse :) Det sies at MS-pasienter er bedre under svangerskapet ja, så får krysse fingrene for at jeg ikke får noen ekstra utfordringer der. Tror ikke jeg vil få noen ekstra oppfølging fordi jeg har MS, men det er jeg faktisk ikke sikker på ennå. Neste skritt nå blir å kontakte gynekolog for første ultralyd om en måned. Blir utrolig spennende! :)

Ser at vi har mer til felles enn å få vite at vi var gravide på samme dag. Jeg har også MS. Jeg er heldig med svært lite plager. Fikk ikke noen spesiell oppfølging i mitt forrige svangerskap, og merket heller ikke til noen endring i MS'en under svangerskapet. Syntes jeg kjente noe mindre spark på høyre side (som er siden jeg er mest plaget med), som jeg lurer på kan ha en sammenheng, men som sagt ikke noe av betydning.

 

Lykke til!

Oj, det var litt av et sammentreff! Tror ikke jeg heller kan forvente noen ekstra oppfølging, selv om jeg gjerne skulle hatt det! Godt å høre at sykdommen holdt seg rolig under svangerskapet.

 

Lykke til til deg også! ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

26 år og bor i Trondheim. Jeg har ingen barn fra før, men min samboer har 2 fra før😊

 

Har tidligere fått beskjed om at sannsynligheten for å bli gravid på egen hånd var svært liten. Jeg har vært innstilt på at jeg måtte gjennom IVF for å bli gravid i de siste tre årene. Så det å bli gravid, uten IVF er helt surrealistisk, å ikke minst fantastisk!

 

Beregnet termin ut i fra siste blødning er 11.mars❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

26 år og bor i Trondheim. Jeg har ingen barn fra før, men min samboer har 2 fra før😊

 

Har tidligere fått beskjed om at sannsynligheten for å bli gravid på egen hånd var svært liten. Jeg har vært innstilt på at jeg måtte gjennom IVF for å bli gravid i de siste tre årene. Så det å bli gravid, uten IVF er helt surrealistisk, å ikke minst fantastisk!

 

Beregnet termin ut i fra siste blødning er 11.mars❤️

Så fantastisk, gratulerer med spire i magen, og gratulerer med å ha klart det helt på egenhånd 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 25 år og fra Vestfold. Samboeren er 29. Vi har prøvd å bli gravid siden mars 2014 og opplevde en MA(uke12) i oktober og en SA(uke 6) i januar. Nå har jeg fått positiv test nok en gang og er ganske så nervøs. Føler meg forberedt om det skulle gå galt, men håper og føler at denne gangen skal det gå bra! 

Brukte babyverden sin terminkalkulator og ble beregnet til termin den 23.mars. Er ifølge den kalkulatoren 4+1 i dag. Så det er fortsatt veldig tidlig, men jeg har håp! Hcg stiger i forhold til hva jeg ser på tester, og om det fortsetter slik tar jeg en digital på torsdag/fredag. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da takker jeg for meg og ønsker dere lykke til videre. Jeg har i løpet av natten/dagen hatt en ny SA.

Huff da, det var trist å høre :( Håper det går bra med deg og at det blir din tur neste gang ♥ Masse lykke til videre og mange gode tanker til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei. Jeg er 31 år og bor helt sør i rogalang. Jeg hat menstermin 27. Mars. Har en gutt på 10 mnd, som tok oss 4 år med prøving... inni der har jeg hatt 1 MA, 3 SA, 3 ICSI forsøk og et frysforsøk. På 1. eggløsning etter siste mislykkede forsøk, kom lillegutt på den naturlige måten. Ammet han til han var 7,5 mnd, ble så gravid på første eggløsning etter ammeslutt, men ente i SA igjen.....! Men nå er jeg altså gravid igjen og krysser alt jeg har for at det går bra denne gang! :-) 

 

GRATULER SÅ MYE ALLE DERE ANDRE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei 😄 jeg er 31 år og kommer fra Helgeland. Har et barn fra et tidligere forhold på 11 år ☺️ Mannen min har ingen barn fra før. Vi har nettopp kjøpt nytt hus og alt ligger nå til rette for å få en liten gutt eller jente 😄 er 4+3 i dag. Var gravid forrige mnd men endte i sa 5+1 så er veldig redd og spent på om dette holder. Men jeg er optimist 😄

 

Krysser fingrene for oss alle 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jeg er 31 år og kommer fra Helgeland. Har et barn fra et tidligere forhold på 11 år ☺ Mannen min har ingen barn fra før. Vi har nettopp kjøpt nytt hus og alt ligger nå til rette for å få en liten gutt eller jente er 4+3 i dag. Var gravid forrige mnd men endte i sa 5+1 så er veldig redd og spent på om dette holder. Men jeg er optimist

Krysser fingrene for oss alle

Hei hoppetau!

Velkommen! Tror vi var sammen i temingruppa februar. Er gravid igjen selv og her i marsgruppa. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sjeva 😄

Takk for det. Så fantastisk bra at du også ble gravid med en gang 😊 vi får krysse fingrene for at spiren klorer seg fast denne gangen 😉 Mars er en bra mnd det... Nesten hele slekta mi har bursdag i mars 😂 får bare håpe h*n kommer en ledig dag 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er 33 år fra Akershus. Har menstermin 25. mars. Har en 3-åring fra før. Dette er veldig spennende!

Endret av mamma_til_gutt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle ned spire i magen Jeg er 33 år og fra Østfold. jobber i ambulansetjenesten og er veldig spent på hvordan det skal gå med baby i magen :) utålmodige meg tok en test idag, 4 dager før i km, da jeg har hatt en del symptomer.og jaggu sto det gravid på testen går alt etter planen, får vi nr 3, helt i slutten av mars. Har fra før en gutt på snart 7 og ei jente på 4 1/2, sammen med min mann gjennom 15 år. 

Endret av ambumamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Sniker meg inn her jeg også.

Er 27 år og har en jente på snart 3 år fra før. Dette blir Nr to:)

Her er foreløbig termin 06.03 om alt går som det skal:)

Målte hcg på dag 12- da var den 355.

Og dag 14-712.

Også vært på ul 5+5 hvor de så et bankende hjerte og enda en svart sirkel de mener kan være enda en Fostersekk.

Nå krysser jeg fingrene for at alt går som det skal:)

Allerede vært kvalm noen uker, kvalmen går litt opp og ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Sniker meg inn her jeg også.

Er 27 år og har en jente på snart 3 år fra før. Dette blir Nr to:)

Her er foreløbig termin 06.03 om alt går som det skal:)

Målte hcg på dag 12- da var den 355.

Og dag 14-712.

Også vært på ul 5+5 hvor de så et bankende hjerte og enda en svart sirkel de mener kan være enda en Fostersekk.

Nå krysser jeg fingrene for at alt går som det skal:)

Allerede vært kvalm noen uker, kvalmen går litt opp og ned.

Hva mente de med den andre fostersekken da? Tvilling eller? :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke til å redigere fra telefon Elise90, men de men den sirkelen er såpass stor at de tror det mest sans enten har vært en tvilling eller blir en. Vi får se på senere ul:) Hcg tilsier tvillinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke til å redigere fra telefon Elise90, men de men den sirkelen er såpass stor at de tror det mest sans enten har vært en tvilling eller blir en. Vi får se på senere ul:) Hcg tilsier tvillinger :)

Så spennende. :)

Sønnen min skulle det ha vært 2 av. Men det ble han.

Legen sa at 1 av 80 noe starter med tvillinger. Og flere vet ikke om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...