Gå til innhold

Skravletråd


Grøne

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer til T&H og venter 😃 Her er det 13 dager igjen, kjenner jeg er utslitt. Pakket ned juletreet i dag, resten følger på i morgen. Skal også til jordmor i morgen, håper det blir siste kontroll før lillegutt kommer 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse både T&H og venter  :D   :klem:

 

 

Her blir det ny og sannsynligvis siste UL i morgen, regner med jeg får gå til termin ++ (selvom jeg ikke får gå 12 dager over slik som de tar utgangspunkt i med friske gravide) og det gjør meg ganske utålmodig  :ler:  Men det er jo nettopp fordi det ikke er grunn til bekymring, så det er jo veldig positivt  :hjerte:  Ukene frem til fødsel tenker jeg bruke på litt shinings her i huset - det høres sikkert ambisiøst ut, men sannheten er at lista over ting jeg skal få unnagjort i løpet av hele januar, er tilsvarende det jeg normalt ville fått unna på en dag.  :ph34r:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herremin.. Nå er jeg så LEI! To uker til termin ca, og jeg tenker ikke på annet enn at jeg vil at fødselen skal starte.. Alt er tungt, magen i veien og jeg har så mye kynnere og maserier at jeg holder på å bli sprø! 

Andre som har det tungt nå på slutten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å herremin.. Nå er jeg så LEI! To uker til termin ca, og jeg tenker ikke på annet enn at jeg vil at fødselen skal starte.. Alt er tungt, magen i veien og jeg har så mye kynnere og maserier at jeg holder på å bli sprø! 

Andre som har det tungt nå på slutten?

Som om jeg skulle skrevet det selv! 1,5 uke til termin og alt gjør vondt. Og er så sliten at det kjennes ut som jeg skal falle sammen bare jeg trekker pusten.

Men, samtidig gruer jeg meg til fødsel og noen ganger vil jeg utsette det så lenge som mulig.

Og ikke minst så gleder jeg meg så utrolig til å møte lillesøster :)

 

Aah..håper vi slipper å gå så mye lengere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her også. Sover dårlig og det meste er vondt og ubehagelig. Men gruer meg til fødsel, samtidig som jeg bare vil bli ferdig med det :) termin om ca 2 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også L-E-I! Hadde tegningsblødning/slimproppen gikk (jeg mener det var tegningsblødning, jm på føden mente det kunne være slimproppen) på lørdag, hadde småblødninger frem til i går ettermiddag. Kynnerne som tidligere var merkbare, men ikke smertefull/ubehagelig er nå blitt nettopp det. Og uutholdelige smerter i ryggen. I tillegg er jeg så spent at nattesøvnen er totalt ødelagt. Termin på lørdag, så er bare 5 dager igjen. Håper virkelig at kynnerne går over til rier i løpet av dagen, eventuelt at vannet plutselig går. Jeg vil ha gutten min UT! 😁💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsen vår kom til verden lørdags morgen :') gikk fort i svingene, ikke bare kom han 1-2 uker tidligere enn jeg turte å forvente, men han kom også til verden kun 4 timer etter at jeg våknet med rier (og bare 2,5 timer etter jeg skjønte det faktisk var rier, og kontaktet Jm.). Ble ambulanse til sykehuset og både jeg og mannen som kjørte etter oss rakk frem :-)

 

Har hatt litt ekstra tid på barsel men sålenge blodprøvene idag ser bedre ut så får vi dra hjem idag. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse mamsen :)

 

Nå nærmer det seg her også :) jeg blir satt i gang om en uke, visst det ikke skjer noe av seg selv før den tid. Veldig spent! Noen som har blitt satt i gang nå eller tidligere som vil dele sin erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger faktisk på sykehuset nå og er satt igang. Ble satt igang ved forrige fødsel også. Det går egentlig veldig greit, men er kjedelig å vente på at noe skal skje. De sjekker hvor modent det er først, og setter enten inn ballong først for at det skal modnes mer eller rett på pille. Jeg trengte 3 piller forrige gang før det starter med rier. Hver pille blir satt hver 4.time, så ble 12 timer før noe skjedde.

Selv om jeg hadde håpet det skulle starte av seg selv, er det også veldig godt å bli passet veldig godt på på sykehuset.

Så nå ligger jeg og venter på å kjenne rier uten at det er noen tegn ennå. Siden de startet nå i kveld, venter de med meste pille frem til i morgen kl. 8 slik at jeg skal få sove (noe man selvfølgelig ikke klarer..)

Det kan jo veldig godt hende det starter av seg selv for deg også. Men om du skulle bli igangsatt, så er det også en veldig fin måte å føde på. 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger faktisk på sykehuset nå og er satt igang. Ble satt igang ved forrige fødsel også. Det går egentlig veldig greit, men er kjedelig å vente på at noe skal skje. De sjekker hvor modent det er først, og setter enten inn ballong først for at det skal modnes mer eller rett på pille. Jeg trengte 3 piller forrige gang før det starter med rier. Hver pille blir satt hver 4.time, så ble 12 timer før noe skjedde.

Selv om jeg hadde håpet det skulle starte av seg selv, er det også veldig godt å bli passet veldig godt på på sykehuset.

Så nå ligger jeg og venter på å kjenne rier uten at det er noen tegn ennå. Siden de startet nå i kveld, venter de med meste pille frem til i morgen kl. 8 slik at jeg skal få sove (noe man selvfølgelig ikke klarer..)

Det kan jo veldig godt hende det starter av seg selv for deg også. Men om du skulle bli igangsatt, så er det også en veldig fin måte å føde på.

Så spennende!! Skjønner veldig godt du ikke får sove, men får håpe du fikk spvet litt og ladet opp. Hold meg gjerne oppdatert om du har tid, lyst og ikke føder ;) håper du slipper å vente så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble til slutt 4 modningspiller. Da var det begynt å skje noe. Men dessverre fikk jeg på kort tid utviklet alvorlig svangerskapsforgiftning, og måtte avbryte fødsel for å ta keisersnitt. Så gullet vårt kom 20.januar. 😊

Jeg har imidlertid hatt 2 vanlige fødsler etter igangsetting tidligere og det har vært fantastiske fødsler. 😊

Nå er jeg mest glad for at jeg har et nydelig lite nurk i armene og at alt har gått bra selv om det ikke helt ble den fødselen jeg hadde håpet på. 💙

Lykke til med fødselen din. Det kan jo hende den allerede har startet. 😊 uansett om det blir igangsetting eller vanlig, kommer det til å gå veldig bra. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med lille skatten din :)

Godt å høre at alt er bra, selv om det ikke ble helt som dere hadde sett for dere. Det er godt de vet hva de driver med på sykhuset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye mamsen og iMilla :D

 

Her ble det enda noen ekstra dager på barsel pga gulsott, og i tillegg fare for reinnleggelse når vi først fikk dra hjem (småen begynte gå ned i vekt igjen) men nå går ting riktig vei og vi storkoser oss med denne nydelige lille skapningen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tidlig kom jenta vår til verden :)

Ble satt igang med ballong onsdag morgen. Fikk rier rundt midnatt og seks timer etter var skatten vår ute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tidlig kom jenta vår til verden :)

Ble satt igang med ballong onsdag morgen. Fikk rier rundt midnatt og seks timer etter var skatten vår ute

Gratulerer sã mye Bentix :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...