Gå til innhold

Lavt stoffskifte og trening/slanking


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har blitt sperret ute fra Sonjas stoffskifteforum fordi jeg spurte om erfaringer når det gjaldt lavt stoffskifte og slanking/trening. Fordi jeg ikke har blitt kvitt de siste 5 fødselskiloene tok jeg meg sammen i mai og startet på diett hvor jeg ligger 500 kcal i underskudd om dagen for å gå ned 0,5 kilo i uka. Spiser nå 1200 kcal om dagen vs 1700 som jeg spiste tidligere. Spiste jeg mer enn 1700 gikk jeg opp i vekt. 

Har kuttet ut mye ris/pasta/poteter (spiser kun litt av det de dagene jeg trener) og spiser godt på lørdager bare. Ender likevel opp på netto 1200 kcal om dagen. Trener også 3 ganger i uka, både kondisjon og styrke. De 5 første ukene gikk jeg ned 2,5 kilo, men så sa det bom stopp. (både på vekta, fettprosenten og muskelmassen) Skikkelig frustrerende. Lurte derfor på om man muligens må øke dosen Levaxin når man trener nokså hardt?

Fikk svar på Sonjas at jeg hadde anoreksitanker og burde gå til psykolog, og at hard trening var farlig for da kunne binyrene kollapse. Ble så irritert!! Har aldri hørt at det skal være farlig å trene 3 ganger i uka om man har lavt stoffskifte? Kroppen fungerer supert på trening og dagene imellom, har masse energi. Anoreksitanker har jeg aldri hatt og kommer aldri til å ha, for jeg elsker mat. Dietten jeg går på nå er bare for en periode før vekta stabiliserer seg. Men nå har det altså stoppet opp. 
Noen som har erfaringer?



Anonymous poster hash: bf755...52d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

 

Jeg har selv lavt stoffskifte og trener av og til 3 ganger per uke på treningssenter (noen ganger 2 ganger). Jeg har ikke tatt noe skade av det, men jeg passer på at jeg får slappet litt av etter treningen.

 

Det jeg har god erfaring med er å spise variert (og ikke alt for store matprosjoner). Jeg kan spise opp til 5 måltider per dag. Nå bruker jeg str 42 (størrelsen jeg brukte før jeg ble gravid). Ellers så sykler jeg på trimsykkel og løper mye på tredemølle på treningssenteret.  

 

Til slutt vil jeg si: bestill time hos lege og spør om levaxindosering.



Anonymous poster hash: 935fc...0a9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Vet ikke om du ser dette siden det er en stund siden innlegget ble skrevet. Jeg har selv lavt stoffskifte og prøver slanke meg. Spiser mindre enn jeg skal men mer proteiner og merker forskjell selv om vekten står litt stille nå. Sørg for å få i deg mer proteiner og nok vann så komer det seg nok. Husk du skal ha mer byggesteiner når du trener hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...