Gå til innhold

Sydd etter vakuum forløsning og vannlatningsproblemet


zoto85

Anbefalte innlegg

Jeg ble sydd etter en vakuum forløsning.

Er det noen som vet hvor lang tid det tar før såret har grodd og stingene er borte?

 

Jeg har også store problemer med å holde på vannet når blæra blir litt for full. Lukkemekanismen virker absolutt ikke!!!

Noen med samme erfaring hvor det har rettet seg og kontrollen har kommet tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ikke vakuum, men ble klippet en gang og revnet en gang. Grodde etter en uke eller to. Dvs, det sluttet å svi, men så gikk.det vel nærmere 5-6 uker før alle trådene var borte.

Hadde ikke vannlatingsproblemer, men hvis det ikke er bedre til 6ukerskontrollen bør du ta det opp da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller ikke vakuum, men setefødsel og klipp og sying. Så var ganske medtatt de første ukene. Stingene grodde fint etter ca tre uker. Tok sittebad to ganger daglig i tre uker. På 6 ukers kontroll hos legen var alt grodd kjempefint, bare arret igjen. Jeg hadde vondt i ca fire uker, og brukte smertestillende i så lav dose som mulig med virksom effekt. Naproxen og paracet i to uker, bare paracet den siste uken. Hvis du er i tvil om hva du kan ta hvis du ammer, spør på tryggmammamedisin.no. ikke vits å ha store smerter når det er så mye annet du trenger å bruke energien på!!

 

Jeg hadde ingen kontroll på vannlatingen de første 6 ukene. Fikk henvisning til gynekolog på 6 ukers kontrollen, men timen var et halvt år frem i tid. Jeg begynte å gjøre forsiktige knip så snart jeg fikk kontakt med muskulaturen etter fødselen. Tok vel et par uker. Etter 6 uker begynte jeg med skikkelig bekkenbunnsopptrening hos fysioterapeut. 3 mnd etter fødselen klarte jeg å stoppe strålen når jeg tisset. Lykke!!! :) Nå, 9 mnd etter fødselen har jeg ingen vannlatingsproblemer. Det nytter å trene, bare hold ut selv om det er kjedelig. Fysio er gratis de første 6 mnd etter fødselen. Be om henvisning på 6 ukeren hos legen!!!

 

Lykke til klem fra meg. De første ukene kan være skikkelig drøye, men så blir det bedre og bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode svar. Jeg trener bekkenbunn så ofte jeg husker men jeg glemmer å gjøre det. Prøver å knipe strålen hver gang jeg tisser så håper jeg klarer det snart!!

Jeg klarer å holde mer og mer på vannet, men har det først begynt å renne er det vanskelig å stoppe....

 

Et annet og nesten større problem er hemoroidene... Føles noen ganger som om tarmen detter ut... Kjedelig å gå i hele sommer med utposninger bak - ingen god selvfølelse. Føler liksom at alle kan se de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode svar. Jeg trener bekkenbunn så ofte jeg husker men jeg glemmer å gjøre det. Prøver å knipe strålen hver gang jeg tisser så håper jeg klarer det snart!!

Jeg klarer å holde mer og mer på vannet, men har det først begynt å renne er det vanskelig å stoppe....

Et annet og nesten større problem er hemoroidene... Føles noen ganger som om tarmen detter ut... Kjedelig å gå i hele sommer med utposninger bak - ingen god selvfølelse. Føler liksom at alle kan se de...

Ja, huff, jeg hadde nesten glemt dem. Jeg fikk scheriproct på resept fra min fastlege. Det kunne jeg bruke selv om jeg ammet. Legen mente jeg måtte ha stikkpiller, bare krem uten resept ville ikke hjelpe. Det fungerte ganske greit etter den hehandlingen for min del. Plages lite med hemoroider nå, i alle fall når jeg forebygger forstoppelse gjennom kosten. Mye fiber og vann ;) De har blitt veldig mye mindre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...