Gå til innhold

tips til bleieslutt?


Leirha

Anbefalte innlegg

Har en gutt som straks blir 3 år og tenker at det er på tide å med bleieslutt.

Vi har prøvd en stund, men han nekter, blir nermæst redd når vi nevner potte eller do.

Så nå vet jeg ikke hvordan vi skal angripe dette.

samme gjelder å slutte med smokk.

lillebror blir født om ikke veldig lenge og syns det er utidig at han skal slutte med begge deler når ny baby Kommer i hus.

Men bleieslutt er så mye lettere på sommer enn høst og vinter.

 

Har jo eldre gutter og dette problemet er helt nytt for meg.

De to andre sluttet egentlig bare av seg selv Før de ble 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Vi har akkurat samme problemet med minstemann. Han viser null interesse og har aldri tisset på do. Blir nesten hysterisk hvis jeg sier at han skal øve seg og gå litt uten bleie.

Eldste sluttet før hun var tre år, og da hadde vi belønningssystem med klistremerker. Det fungerte ypperlig! Nå derimot er det ingenting som motiverer.

Følger med på tråden din og håper det kommer noen gode tips vi ikke har prøvd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg følger også. 

Har en gutt på snart 4 (!) år. Han både tisser og bæsjer på do, men bare når vi setter han der. Han sier så og si aldri fra at han må på do. Han går aldri på do selv. Sier heller fra i det han tisser, når han er ferdig, eller bare tar av seg trusen og ikke sier noenting. Har brukt klistremerker og andre premieringer.

Har nå forsøkt å inngå en avtale med han om at vi kan reise til England å besøke en venninne og hennes datter når han har sluttet med bleie. Han er helt med på det, men fremdeles sier han ikke fra. 

Så jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre. 

Tips tas i mot med takk!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...