Gå til innhold

Hvordan startet fødselen din?


VictoriaS

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde masserier i litt over en uke først...dvs. minst en i timen hver time i en uke..noen perioder var det en vært 20min. Så to dager før fødselen var vi inne på sykehuset for å sjekket at alt var bra med babyen og om det var noe å gjøre noe med. Men måtte bare komme meg igjennom det så jordmor. Så Søndagskvelden la jeg meg ved elvetiden, hadde ikke hatt noen rier på mange timer og tenkte at jeg kanskje endelig ville få en god natts søvn. Men rundt ett-tiden bråvåknet jeg av at jeg var skikkelig uvel. Det kom en rie som gjorde en del vondere, og jeg kaldsvettet og begynte å kaste opp. Så tok vi tiden på riene. Jeg fortsatte bare å kaste opp, og klokken fem hadde jeg to rier på ti minutter så vi valgte å dra inn til sykehuset. Hadde 3cm åpning, så fortsatt veldig tidlig i fasen, men siden jeg var så dårlig fikk vi bli. Det skulle ta enda 20 timer før hun var ute. Ble en lang og hard fødsel som endte i vakuum. Vannet mitt gikk aldri av seg selv, det måtte dem ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:popcorn:

Hadde ingen rier, kynnere eller annet som kunne indikere at fødselen skulle starte. Var på overtid og skulle til overtidstime neste morgen kl 9. Våknet opp 6 og da kom den første ria.  Gikk på do og deretter dusjet jeg. Prøvde å barbere leggene, men da hadde riene tiltatt noe så vannvittig at jeg bare måtte kle på meg å dra til sykehuset. Klokka var da rundt kl 8. Barnefaren måtte skrape bilen først og jeg tok med meg en rosineske på veien ut (iført et skjørt, slippers og gravidgenser) gjennom snøen. Hadde en særdeles vond kjøretur de 50 min det tok til sykehuset, fikk parkert og kreket meg inn til overtidstimen akkurat klokken 9. Kl 10 samme morgen var poden ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første gikk vannet plutselig 4 uker før termin, Jeg ble lagt inn på sykehuset og forespeilet igangettelse etter 48 timer.  Etter 41 timer kom plutselig riene så slapp igangsettelse.

 

Med nr to gikk jeg over termin og kjente og kjente etter noe som helst signal om fødsel Ingenting. Så plutselig gikk vannet og riene kom som hagl

 

Med nr tre så var jeg litt obs pga tidligere styrtfødsel- Følte det murret litt og kjente godt etter satt i bilen og hadde slikt å gjøre. Regelmessig sammentrekninger som tok seg opp i det jeg gikk ut av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Med min første hadde jeg ingen tegn før vannet og slimproppen gikk mens jeg var ute og gikk tur med hunden..:)en uke før termin. tassen var ute ved hjelp av et hastekeisersnitt 4 dager senere...

Denne gangen har jeg hatt mye kynnere og murringer, spesielt siste uken.Termin 9.juli:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Første: Holdt på å måle opp stoff sammen med tante, da hun skulle sy gardiner til den nye leiligheta mi. Kjente vondter i magen og tok samtidig tiden. Spurte tante om man skulle ringe sykehuset dersom man hadde rier med 5 min mellomrom. Tante lurte på om jeg hadde rier, noe jeg avkreftet. Hadde jo igrunnen ikke peiling. Tante dro etterhvert, og ante fred og ingen fare. Riene tok seg sakte men sikkert opp utover ettermiddag/kvelden. Ringte sykehus, men fikk beskjed om å bare ta det med ro siden jeg var førstegangsfødende. Så lå jeg da der alene, hjemme i senga mi og ventet.Venninna mi som skulle være med på fødselen ville ikke komme ned, da hennes mor mente det nok tok så lang tid, og at hun derfor burde sove natten igjennom hjemme.

Det gjorde jo det, og han ble født neste kveld. De måtte ta vannet.

 

Andre: Startet hjemme på natten. Tenkte da som jeg fikk beskjed om med første at jeg hadde sikkert god tid. Ringte utpå morgenen, og dro inn. 1 time senere var hun født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Vannet gikk midt på natten. En halvtime senere hadde jeg førte rie, deretter kom de tett i tett og babyen var ute 4 timer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet kl 4 på natten av rier som var uregelmessige. Sovnet igjen og våknet kl 09 av nye rier. Ringte sykehuset og fikk beskjed om å vente noen timer hjemme. Kl 15 dro jeg på sykehuset og hadde 4 cm åpning. Fikk akupunktur og varmt bad som smertelindring men dessverre så dabbet riene av på nytt. Kl 18 tok de vannet men jeg var fortsatt bare 4 cm. Så ble jeg satt på iv.drypp og da haglet riene og kl 23.30 var jeg 10 cm og kunne begynne å trykke. Kl 00.22 var barnet ute.

 

Spent på hvordan fødsel nr 2 blir. Håper jeg har mer effektive rier og slipper kunstig igangsettelse. Det var helt grusomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...