Gå til innhold

Dåpsgave


Aveline

Anbefalte innlegg

I mai skal min samboer sine to nevøer døpes. Min samboer skal være fadder, så vi føler jo at vi bør gi en ganske fin gave. Vi er begge studenter, og har dermed dårlig råd (selv om jeg har en del sparepenger). Når det da i tillegg er dobbel dåp og dermed dobbel gave, har vi ikke særlig god økonomi til å gi så fine gaver som vi burde. Dette gir oss tre problem:

1. Hvor mye kan vi gi, og evt. hva kan vi kjøpe for at det ikke skal bli så tydelig at vi ikke kan gi i nærheten av det de andre tantene og onklene gjør?

2. Burde jeg bruke av mine sparepenger for å kunne gi bedre gaver?

3. Når samboeren min er fadder til den ene, og de døpes samme dag, bør da den ene få mer enn den andre?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest henrishi

Her er det mye å velge i.

 

1. Det må være forståelig at noen har dårligere råd enn andre, hadde selv akkurat navnefest (Vi er studenter begge to og det kom da selvfølgelig andre studenter også).

mange kjøper gaver for rundt 1000 kr eller enda mer. En av de fineste gavene jeg har fått til begge mine er dette:

http://www.pledd.net/personlig-baby-pledd/ De koster 550 kr stykk og er helt personlige og holder utrolig godt! fantastisk gave og i mine øyner muligens bedre enn en sølvskje ti 1000 kr.

om du tener billigere, ta en titt her for ideer: http://www.lillegullkorn.no/categories/dpsgaver/sort-by/1/?page=3en sparebøsse eller et av de billigere fotoalbumene er midt i blinken.

Eventuelt en eventyr bok eller annen fin samle bok.

var i dåp på søndag og da ga en av fadderene en bibel for gutter og en annen liten bok.

 

Bibel er en klassisk faddergave, evt så søk på nett etter personlige serviser og slike ting.

 

2. absolutt ikke! Det blir masse barnedåper og slikt med tiden.

 

3. Jeg ville gitt ca likt uansett, begge er jo nevøer så nær familie stiller for meg likt uansett. hadde det ikke vært nær famili ville det kanskje vært annerledes.

 

 

Det viktigste er at dere kommer med noe, var det mine barn jeg ville jeg blitt like glad om det var en sølvbelagt rangle (165 kr) eller en sølvkniv (nærmere 2000 kr).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...