Gå til innhold

Hjelp??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, vet ikke helt om det er rett plass å spørre... Men vet ikke hva jeg skal gjøre lengre..

Har lavtstoffskifte, og svært overvektig.. 172cm høy å 120 kg tung..... Må gå ned i vekt for å ikke bli syk.. Har begynt å få symptomer på overvekt.. Har vært hos lege å fikk beskjed om å gå ned i vekt, ble tilbydd at han kunne sende henvisning til ernæringsfysiolog for hjelp.. Men syntes det er tungt bare å tenke på at jeg ikke skal klare det selv, så sa jeg sku prøve selv først.. Dette var i oktober å var da 135kg, så har jo gått ned noe.. Men det er stoppet helt opp.

 

Jeg gikk på en kur i januar som funker utrolig bra, og jeg vet den har effekt.. Men man må være veldig streng med seg selv, og jeg klarte 2 1/2 uke av 4, så ble jeg syk og måtte stoppe med kuren.. Og vil begynne igjen, men klarer ikke...

 

Hva kan jeg gjøre?? Jeg klarer ikke trene.. Jobber 100% og er aktiv i form av aktivisering av sønnen min.. Men klarer ikke noe mer enn det, har prøvd og det ender med at jeg bare vil gråte for det både gjør vondt og jeg blir utslitt... Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Vil ikke at sønnen min skal våkse opp med en mamma som ikke klarer å være med på alt og gjøre alt han vil..

 

Anonymous poster hash: 6945f...b74

 

Anonymous poster hash: 6945f...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du tid til et grete roedekurs? De har også nettkurs. Da har du noen som "holder øye" med deg og kan motivere meg. Det var iallefall det som ga meg motivasjon slik at jeg endelig begynte å gå ned i vekt. Pluss at jeg lærte endel om kosthold.

 

Lykke til! Dette greier du hvis du gjør det på den riktige måte - men hva som er riktig må du finne ut av selv. Og det er absolutt verdt innsatsen, jeg føler meg mye, mye mer vel nå som 20 kilo er vekk:)



Anonymous poster hash: 3ed2f...f31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Det er ikke alltid lett med veknedgang, men jeg tror på at det er de små endringene i hverdagen som hjelper. Her er noen tips:

- Spis til faste tider. Frokost, lunsj, middag og kveldsmat + snacks som nøtter og frukt når du er småsulten. Gjør det til en aktivitet at dere lager mat sammen (gjerne for mange dager av gangen), på denne måten får dere tid sammen og du sparer tid på matlaging de neste dagene.

- Nå vet jeg ikke hvor gammel sønnen din er, men vær aktive sammen. Trening trenger ikke å være på treningssenteret. Gå fjellturer, sykle, bade, leke.

 

Jeg skjønner at det kan være vanskelig å endre sine rutiner, men det funker :) Og husk det er lov å be om hjelp, ofte er det det man trenger for å komme i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...