Gå til innhold

Er vi ikke bra nok ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

Vi er en stor familie som har lenge ønsket å bli fosterfamilie. Har gått kurs for over ett år siden.

Det ropes høyt om at det sårt trengs flere familier. Er ikke vi bra nok?

Hvor lenge ventet dere?

 

Er glad for om det skulle være slik at ingen trengte hjelp. Men når det ropes høyt og du ser annonser overalt blir jeg bare lei meg..

 

Anonymous poster hash: 470bc...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Det er jo veldig varrierende hvor lenge man venter, men grunnen til at man venter er jo at man skal finne en best mulig match. Vet det kan føles frustrerede når man bare går det og venter og er superklare for å få et barn til i hus, og når det hele tidene reklameres for at det trengs nye fosterhjem. 

Tenk litt over hva slags barn dere "ønsker" - mange som trenger fosterhjem er fra 10 år og oppover, og mange som vil være fosterhjem ønsker seg små barn. Da må man gjerne vente enda litt ekstra. 

Barnet skal jo også passe inn i familien, de fleste skal være det minste barnet og egne barn skal være så så mye eldre osv.. 

 

Vi ventet ikke så veldig lenge, men vi var ganske åpne for forskjellige barn, også barn med spesielle behov. Frøkna vi har fått har spesielle behov og vil trenge litt ekstra gjennom hele livet. 

Vet at mange vi gikk på kurs med fortsatt venter, og det er 2 år siden vi var ferdig nå i våres. 

 

Ønsker dere masse lykke til! Plutselig får dere telefon om et barn som trenger dere :)


 



Anonymous poster hash: c192b...01b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kontakt dem og hør. Det kan tenkes at dere har falt ut av systemet et sted.

 

Det er også mulig å kontakte Bufetat i andre regioner, eller Barne- og familieetaten i Oslo om dere bor i østlandsområdet.



Anonymous poster hash: bab09...ff1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei. Jeg er 19 år. I begynnelsen av mars i år fødte jeg datteren MIN. Etter ca 3 uker på mødrehjem ble hu tatt av statens (satans) maktovergripere og plassert i sperret beredskapshjem og nå er hu i fosterhjem i påvente av kommende rettsak hvor jeg skal kjempe for å få datteren MIN tilbake. Er det stas å overta frarøvede barn som ikke engang er deres? Tror dere jeg har født et barn for å gi det til noen andre sånn at de kan tjene penger på henne? Really? Derehar vell en (p)syk ide om at dere "redder" barn fra slemme foreldre men der tar dere faktisk fullstendig feil.



Anonymous poster hash: 25b31...7e4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei. Jeg er 19 år. I begynnelsen av mars i år fødte jeg datteren MIN. Etter ca 3 uker på mødrehjem ble hu tatt av statens (satans) maktovergripere og plassert i sperret beredskapshjem og nå er hu i fosterhjem i påvente av kommende rettsak hvor jeg skal kjempe for å få datteren MIN tilbake. Er det stas å overta frarøvede barn som ikke engang er deres? Tror dere jeg har født et barn for å gi det til noen andre sånn at de kan tjene penger på henne? Really? Derehar vell en (p)syk ide om at dere "redder" barn fra slemme foreldre men der tar dere faktisk fullstendig feil. Anonymous poster hash: 25b31...7e4

Hei

Så trist at du må oppleve dette. Jeg har ikke tenkt å bli fostermor fordi jeg vil frarøve et barn fra noen, men nå er dessverre verden slik at det er barn som lever under grusomme forhold i hjemmet med mishandling og seksuelt misbruk. Og jeg har ikke tenkt å stå på sidelinjen og ikke kunne hjelpe et så sårbart og ødelagt barn.

Men jeg sier ikke at du er en dårlig mor, og jeg håper du får tilbake barnet ditt om det er best for barnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hei. Jeg er 19 år. I begynnelsen av mars i år fødte jeg datteren MIN. Etter ca 3 uker på mødrehjem ble hu tatt av statens (satans) maktovergripere og plassert i sperret beredskapshjem og nå er hu i fosterhjem i påvente av kommende rettsak hvor jeg skal kjempe for å få datteren MIN tilbake. Er det stas å overta frarøvede barn som ikke engang er deres? Tror dere jeg har født et barn for å gi det til noen andre sånn at de kan tjene penger på henne? Really? Derehar vell en (p)syk ide om at dere "redder" barn fra slemme foreldre men der tar dere faktisk fullstendig feil. Anonymous poster hash: 25b31...7e4

Hei

Så trist at du må oppleve dette. Jeg har ikke tenkt å bli fostermor fordi jeg vil frarøve et barn fra noen, men nå er dessverre verden slik at det er barn som lever under grusomme forhold i hjemmet med mishandling og seksuelt misbruk. Og jeg har ikke tenkt å stå på sidelinjen og ikke kunne hjelpe et så sårbart og ødelagt barn.

Men jeg sier ikke at du er en dårlig mor, og jeg håper du får tilbake barnet ditt om det er best for barnet

 

Det tror du ja, dere som er og har tenkt å bli fosterforeldre har en (p)syk ide om at dere "redder" barn fra foreldre som mishandler barna sine eller voldtar dem. Det er i ytterst få tilfeller at dette stemmer. De aller fleste barn har det aller best hos biologiske foreldre uansett. Du må ikke tro på alt barnevernet forteller deg, de overdriver alltid. Slutt med å ha en forestilling om at du "redder" barn fra monstre av foreldre slik du åpenbart tror du gjør, for det stemmer overhodet ikke.

Du tror barnet ( barna? ) du har er sårbare og ødelagte. Sannheten er at de sannsynligvis lengter tilbake til sine rettmessige foreldre og fremstår dermed som sårbare for deg. Ødelagte? Det ble dem nok i det øyeblikket dem ble frarøvet sine rettmessige foreldre og plassert hos deg det.

 

Anonymous poster hash: 25b31...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da jente 19. Jeg skjønner at du må være i dyp sorg, men dersom du ønsker barnet ditt tilbake håper jeg virkelig ikke at du fremtrer på måten du gjør her i møtet med fosterforeldrene til ditt barn og barnevernet. Måten du skriver på viser ingen selvinnsikt, aggressiv holdning og ekstremt umoden oppførsel.

 

Jeg tror ikke barnevernet gjør rett i alle saker, men de gjør en ekstremt viktig jobb. Psykisk sykdom og rus kan være skadelig som overgrep og vold. Jeg håper du går i deg selv og jobber beinhardt for å endre det barnevernet mener gjør deg uskikket som mor.

Alle jeg kjenner som har blitt mødre tidlig har gjort en kjempejobb og barnevernet har aldri vært involvert, så det er nok ikke uten grunn de tok barnet fra deg. 

 

Barnevernet plasserer ikke en baby på sperret adresse dersom du er ved dine fulle fem, beklager men du må jobbe med deg selv, gå i terapi og gjøre alt i din makt dersom du skal være skikket til å ta vare på ditt barn. Fosterhjem blir ikke rike av å ta vare på et barn, for å bli fosterhjem må man gjennom grundig kursing, ha trygg og stabil økonomi (ergo ikke behov for de få tusenlappene man får) er godt og trygt hjem og et stort hjerte som er villig til å hjelp barn til en god oppvekst.



Anonymous poster hash: 39413...0fa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er ditt grunnlag for å mene at jeg er uskikket som mor? Og hvorfor tror du det er psykisk sykdom eller rus som barnefjernet har lagt til grunn for omsorgsovertakelsen av mitt barn. Ethvert barn tilhører sine foreldre, uansett. I dette landet har vi noe som heter "det biologiske prinsipp". Det skal i alle saker være det som veier tyngst.

På bakgrunn av dine tidligere erfaringer kan du ikke uten videre mene at jeg ikke har gjort noe kjempejobb da jeg ble mor. For det fikk jeg nemlig ikke sjansen til engang. Jeg er pr. definisjon ikke psykisk syk ( har ingen diagnose ), har aldri brukt rusmidler, aldri utøvd vold, ikke tidligere straffedømt, aldri begått overgrep eller lignende. Ingen utilgivelige synder er begått. Kan du så, du som har så mye erfaring og kjenner så mange, din bedreviter, fortelle meg hva som gjør meg uskikket som mor?

 

Aggressiv holdning fra meg sa du? Jeg velger å overse de spydige og barnslige bemerkningene dine om at jeg fremstår som aggressiv og umoden og med lite selvinnsikt. Veldig aggressivt av meg å faktisk være så snill mot deg at jeg overser de ekstremt frekke bemerkningene dine da.



Anonymous poster hash: 25b31...7e4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Alt for mange imbesile dotter som tror de gjør en samfunnsnyttig jobb ved å bli fosterhjem. Staten Norge er en annen og legal form for scizofreni og burde vært avskaffet for lenge siden. Folk stoler blindt på at "barnevernet gjør ikke ting uten grunn" osv, det kan sees ut til at folk blir i en slaks paralyse i møte med barnefjern. No®way er ikke noe land, men et psykopatisk og sadistisk legalisert sted å drive ikke-handlinger på. Vi vet alle hva slags type mennesker som søker seg til jobber i barnevernet, og vi vet alle hva slags type (ikke)-mennesker som søker seg til å bli fosterhjem. Skam dere.



Anonymous poster hash: 25b31...7e4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva er ditt grunnlag for å mene at jeg er uskikket som mor? Og hvorfor tror du det er psykisk sykdom eller rus som barnefjernet har lagt til grunn for omsorgsovertakelsen av mitt barn. Ethvert barn tilhører sine foreldre, uansett. I dette landet har vi noe som heter "det biologiske prinsipp". Det skal i alle saker være det som veier tyngst.

På bakgrunn av dine tidligere erfaringer kan du ikke uten videre mene at jeg ikke har gjort noe kjempejobb da jeg ble mor. For det fikk jeg nemlig ikke sjansen til engang. Jeg er pr. definisjon ikke psykisk syk ( har ingen diagnose ), har aldri brukt rusmidler, aldri utøvd vold, ikke tidligere straffedømt, aldri begått overgrep eller lignende. Ingen utilgivelige synder er begått. Kan du så, du som har så mye erfaring og kjenner så mange, din bedreviter, fortelle meg hva som gjør meg uskikket som mor?

 

Aggressiv holdning fra meg sa du? Jeg velger å overse de spydige og barnslige bemerkningene dine om at jeg fremstår som aggressiv og umoden og med lite selvinnsikt. Veldig aggressivt av meg å faktisk være så snill mot deg at jeg overser de ekstremt frekke bemerkningene dine da.

 

Anonymous poster hash: 25b31...7e4

Men hva har barnevernet sagt er grunnen til at de tok barnet fra deg?

 

 

 

Anonymous poster hash: 35127...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortjener du i det hele tatt å vite det? Ikke for å være fiendtlig innstilt, men du har slengt ganske mye dritt til meg. Men for å unngå spekulasjoner ønsker jeg å være ærlig samtidig. Nå er min datter snart 3 mnd gammel. Jeg skal bare få samvær 2 ganger i året 1 time av gangen dersom barnevernet vinner neste runde i nemda. Vell, så er punktene barnevernet først og fremst har på meg. Veldig mye av det er løgn også!

- mødrehjemmet anklager meg for å være lite sensitiv med babyen min

- leser "signalene" hennes dårlig ( eks: la henne til brystet når hun egentlig ikke var sulten )

- dårlig fungeringsevne (f.eks. vaske gulv dårlig etc )

- evnet ikke å skjerme barnet mot ruset og truende person som kom uventet på besøk til mødrehjemmet ( det var barnefar )

- på en syk test på mødrehjemmet viste babyen min såkalt svakere signaler etter 2 og en halv uke enn hun gjorde med engang vi kom inn dit påstår dem

- fikk en feildiagnose da jeg var 14-15 år på bup ( asperger ) som de bruker mot meg og at jeg var deprimert også at jeg gikk på dps bruker dem mot meg

- at jeg ikke har noen fullført utdannelse eller har vært i jobb noen gang før bruker dem mot meg

- at jeg hadde samleie med barnefar mot min vilje på mødrehjemmet mindre enn 3 uker etter fødsel

- at jeg visstnok har dårlig nettverk

 

 



Anonymous poster hash: 25b31...7e4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...