Gå til innhold

Hvordan står det til? :)


Augustfrua

Anbefalte innlegg

Vært litt stille her i det siste, hvordan går det med dere? :)

 

Selv er jeg nå 13 fullgåtte uker, og begynner å få kreftene tilbake:) vært veldig trøtt og småkvalm siste to uker, så det er deilig. Vi har også fortalt til foreldre - veldig moro:) nå ser jeg frem til oul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvalmen er ikke like intens lengre, men den er ikke helt borte heller. Jeg er 11+5 i dag og har hørt hjertelyden i to uker allerede ☺️ Besteforeldre er informerte om fanilieforøkelsen og gleder seg stort 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også begynt på 2. trimester, 13+1 i dag! Begynner også så smått å kommer meg.. Kvalmen er bedre, men fortsatt en del trøtt! Får håpe det bedrer seg de neste ukene :) føler meg oppblåst og syns det er vanskelig å skjule magen.. Vi har ikke sagt noe enda, tenkte å vente til bursdagen min om ca 2 uker har veldig lyst til å vente med å fortelle noe på jobb før etter oul, men kanskje ikke det går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uke 10+0 i dag. kvalmen har blitt MYE bedre, fortsatt mye trøtt men deilig å kunne gå ut døra uten spy pose i lomma ;) jordmor mente termin datoen min ikke kunne stemme, hun mente jeg kunne være opp til 5 uker lengre på vei enn vi tror så nå går jeg å venter på time til haste ul, grugleder oss veldig til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles sykemeldt med kvalme og oppkast, skal snart på første kontroll og på tidlig ul. Blir spennende :) er 10+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også begynt på 2. trimester, 13+1 i dag! Begynner også så smått å kommer meg.. Kvalmen er bedre, men fortsatt en del trøtt! Får håpe det bedrer seg de neste ukene :) føler meg oppblåst og syns det er vanskelig å skjule magen.. Vi har ikke sagt noe enda, tenkte å vente til bursdagen min om ca 2 uker har veldig lyst til å vente med å fortelle noe på jobb før etter oul, men kanskje ikke det går..

Da er vi akkurat like langt! Når har du fått termin? Mistenker at min er feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10+0 i dag. Og føler meg helt ræva. Kvalm, slapp, forstoppet, små sår (eksem? Ved øynene og ørene, sikker noe pga hormoner), svimmel, mer kvalm, tett nese (tykke slimhinner), vondt i hodet, nakken, ryggen, oppblåst, åhh.. Men alt er bra! Føler meg veldig gravid, og det er fantastisk! 😄 Har fått gå til sjekk med UL hos en fantastisk gyn hver 14. dag pga blødninger. Sist i går, og lille sprell var blitt 3 cm og rørte masse på seg ❤️ Neste UL 11. mars, da er jeg akkurat 12+0, så hvis alt fortsatt ser bra ut da håper jeg at jeg kan begynne å senke skuldrene.. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, føler med dere som fortsatt er veldig dårlige. Her føler jeg formen er stigende. Kvalmen er mye mindre intens så jeg kaster ikke opp lenger. Er fortsatt stuptrøtt på kveldene, men ser ikke på det som noe problem så lenge jeg har energi på dagtid :) er 10+3.

Gleder meg til å fortelle på jobb og til venner og bekjente :) de nærmeste har visst om det en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+6 i dag.. hittil kasta opp kun 3 ganger, så det er jo ikke værst :P Men er dessverre sykemeldt pga bekkenet.. Første bassengtime i dag :D Jeg synes tiden går sååå sakte..2 uker igjen til ny ul..  våger ikke å fortelle om graviditeten før jeg har sett at alt er bra 12+0...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+5 i dag. Lever litt i min egen lille boble. Formen som tidligere har vært veldig varierende er blitt bedre, men fortsatt trøtt på kvelden. Skal ha ny ul på tirsdag og gleder oss veldig til det.

Her har vi sagt det til de nærmeste så blir det "offentlig" etter ultralyden 😊

Nyt helgen alle sammen og håper dere som fortsatt ikke er helt i form snart blir bedre😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i ganske fin form nå og har vært det i litt over en uke. Er 11+0 i dag ganske nøyaktig. Jeg sliter med søvn da. Jeg er stup trøtt på kvelden men får ikke sove før sånn ut i 1 tiden. Våkner gjerne halv 6 igjen og ligger våken til klokka ringer. Det er slitsomt nå, men bortsett fra det kan jeg ikke klage :)

 

Jeg bestilte angelsound sist uke og prøvde den i går. Jeg fant hjertelyd :) Fantastisk.

 

Nå går jeg rundt å gruer meg til å fortelle det til sjefen. Hun er ei skikkelig megge som du aldri vet hvor du har. Smiler og er glad i det ene øyeblikket for så å fortelle deg om alt du gjør feil. Så jeg kjenner jeg blir litt mo i knærne ved tanken.

 

Jeg er liten og tynn så jeg merker magen buler litt nå. Den bestå hovedsaklig av tarmer og luft, men jeg klarer ikke holde den helt flat lenger. Vil ikke noen skal spørre meg enda kjenner jeg ;) Er en elendig løyner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er 12+2 idag. Er fremdeles kvalm og kaster opp morgen og kveld. Men jeg hadde hypermesis sist og har ikke det denne gangen så jeg får vel bare være fornøyd. Kvalmen har gitt seg rundt uke 16 med de to andre så føler jeg snart er i mål sånn sett :)

 

Var på første sv.skapskontroll igår, tok blodprøver og fikk høre hjertelyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i ganske fin form nå og har vært det i litt over en uke. Er 11+0 i dag ganske nøyaktig. Jeg sliter med søvn da. Jeg er stup trøtt på kvelden men får ikke sove før sånn ut i 1 tiden. Våkner gjerne halv 6 igjen og ligger våken til klokka ringer. Det er slitsomt nå, men bortsett fra det kan jeg ikke klage :)

 

Jeg bestilte angelsound sist uke og prøvde den i går. Jeg fant hjertelyd :) Fantastisk.

 

Nå går jeg rundt å gruer meg til å fortelle det til sjefen. Hun er ei skikkelig megge som du aldri vet hvor du har. Smiler og er glad i det ene øyeblikket for så å fortelle deg om alt du gjør feil. Så jeg kjenner jeg blir litt mo i knærne ved tanken.

 

Jeg er liten og tynn så jeg merker magen buler litt nå. Den bestå hovedsaklig av tarmer og luft, men jeg klarer ikke holde den helt flat lenger. Vil ikke noen skal spørre meg enda kjenner jeg ;) Er en elendig løyner...

Så gøy med hjertelyd! Lyst til å kjøpe Angelsounds selv, to uker siden forrige ul og begynner å føle på stresset igjen:s.

 

Skjønner mageissuene - selv har jeg litt og blir ganske sur når folk sier 'det så jeg jo' når de får vite jeg er gravid - det ser de faktisk ikke, så smeller jeg avgårde at den magen hadde jeg faktisk fra før (litt hormonell, hehe).

 

Så kjedelig med sur/ustabil sjef! Har inntrykk av at det er mange av dem:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg er i ganske fin form nå og har vært det i litt over en uke. Er 11+0 i dag ganske nøyaktig. Jeg sliter med søvn da. Jeg er stup trøtt på kvelden men får ikke sove før sånn ut i 1 tiden. Våkner gjerne halv 6 igjen og ligger våken til klokka ringer. Det er slitsomt nå, men bortsett fra det kan jeg ikke klage :)

 

Jeg bestilte angelsound sist uke og prøvde den i går. Jeg fant hjertelyd :) Fantastisk.

 

Nå går jeg rundt å gruer meg til å fortelle det til sjefen. Hun er ei skikkelig megge som du aldri vet hvor du har. Smiler og er glad i det ene øyeblikket for så å fortelle deg om alt du gjør feil. Så jeg kjenner jeg blir litt mo i knærne ved tanken.

 

Jeg er liten og tynn så jeg merker magen buler litt nå. Den bestå hovedsaklig av tarmer og luft, men jeg klarer ikke holde den helt flat lenger. Vil ikke noen skal spørre meg enda kjenner jeg ;) Er en elendig løyner...

Så gøy med hjertelyd! Lyst til å kjøpe Angelsounds selv, to uker siden forrige ul og begynner å føle på stresset igjen:s.

 

Skjønner mageissuene - selv har jeg litt og blir ganske sur når folk sier 'det så jeg jo' når de får vite jeg er gravid - det ser de faktisk ikke, så smeller jeg avgårde at den magen hadde jeg faktisk fra før (litt hormonell, hehe).

 

Så kjedelig med sur/ustabil sjef! Har inntrykk av at det er mange av dem:(

 

Skjønner akkurat hva du mener! Utrolig hvor mange som har "sett" det, til og med lenge før en ble gravid...... Blir såååååå irritert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 uker i morgen og intet nytt, bare venter på legetime i om 2 uker så jeg kan høre at det faktisk er et vesen inni der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på første svangerskapskontroll i dag 😊 Litt i grenseland for å søke fødeplass (til Ullevål), men har ikke turt å få legen min til å søke før nå.. håper jeg får plass ☺️ Ellers veier jeg kun 48 kg, så jeg har ikke gått opp noen ting! Er nok kvalmen som gjør det.. Men magen buler godt allerede ☺️❤️

Endret av CurlySue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Augustfrua; den angelsounden er jeg kjempe gla for :) Betalte 420 kr tror jeg.

Men jeg prøvde den på søndag også 10+3 og fant ingenting, da ble jeg stressa da..

Brukte litt lenger tid i går på letingen og da fant jeg den. Merkelig hvor utrolig følsom jeg var da. Alt stresset rundt tankespinn og bekymringer forsvant på et blunk :D

 

Curly; Jeg veier også 48 kg, ikke rart magen bulder da... Men jeg blir fortnok gedigen-har faktisk ikke vært på vekta på ei ukes tid ;)

Jeg har gått opp 38 og 36 kg i mine tidligere svangerskap :P

 

Nå sitter jeg og gomler sjokolade..kansje der feilen ligger?!? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uke 10+0 i dag. kvalmen har blitt MYE bedre, fortsatt mye trøtt men deilig å kunne gå ut døra uten spy pose i lomma ;) jordmor mente termin datoen min ikke kunne stemme, hun mente jeg kunne være opp til 5 uker lengre på vei enn vi tror så nå går jeg å venter på time til haste ul, grugleder oss veldig til det.

5 uker faktisk! Høres jo veldig deilig ut å hoppe fem uker frem :) godt du begynner å føle deg bedre - kvalme er noe av det verste jeg vet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

uke 10+0 i dag. kvalmen har blitt MYE bedre, fortsatt mye trøtt men deilig å kunne gå ut døra uten spy pose i lomma ;) jordmor mente termin datoen min ikke kunne stemme, hun mente jeg kunne være opp til 5 uker lengre på vei enn vi tror så nå går jeg å venter på time til haste ul, grugleder oss veldig til det.

5 uker faktisk! Høres jo veldig deilig ut å hoppe fem uker frem :) godt du begynner å føle deg bedre - kvalme er noe av det verste jeg vet!

 

ja hun syntes det var rart at jeg hadde gått opp 9 kg allerede + at livmor var mye høyere opp enn hun mente den skulle være når man er 9+4-5 uker. jeg er første gangs gravid så ikke vet jeg om det stemmer. er jo flott om jeg kan "hoppe over" noen uker ;) sleit veldig med kvalme i begynelsen så deilig å slippe det nå ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Augustfrua; den angelsounden er jeg kjempe gla for :) Betalte 420 kr tror jeg.

Men jeg prøvde den på søndag også 10+3 og fant ingenting, da ble jeg stressa da..

Brukte litt lenger tid i går på letingen og da fant jeg den. Merkelig hvor utrolig følsom jeg var da. Alt stresset rundt tankespinn og bekymringer forsvant på et blunk :D

 

Curly; Jeg veier også 48 kg, ikke rart magen bulder da... Men jeg blir fortnok gedigen-har faktisk ikke vært på vekta på ei ukes tid ;)

Jeg har gått opp 38 og 36 kg i mine tidligere svangerskap :P

 

Nå sitter jeg og gomler sjokolade..kansje der feilen ligger?!? ;)

Jeg gomler også sjokolade! Har til og med fått mannen til å lage meg hjemmelaget sjokolade og karamell! 🙈🙉 Mm-m! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er også begynt på 2. trimester, 13+1 i dag! Begynner også så smått å kommer meg.. Kvalmen er bedre, men fortsatt en del trøtt! Får håpe det bedrer seg de neste ukene :) føler meg oppblåst og syns det er vanskelig å skjule magen.. Vi har ikke sagt noe enda, tenkte å vente til bursdagen min om ca 2 uker har veldig lyst til å vente med å fortelle noe på jobb før etter oul, men kanskje ikke det går..

Da er vi akkurat like langt! Når har du fått termin? Mistenker at min er feil ;)

Jeg har termin 3.september.. Tror min er ganske rett.. 2 leger som har sagt det samme, så satser på det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg er også begynt på 2. trimester, 13+1 i dag! Begynner også så smått å kommer meg.. Kvalmen er bedre, men fortsatt en del trøtt! Får håpe det bedrer seg de neste ukene :) føler meg oppblåst og syns det er vanskelig å skjule magen.. Vi har ikke sagt noe enda, tenkte å vente til bursdagen min om ca 2 uker har veldig lyst til å vente med å fortelle noe på jobb før etter oul, men kanskje ikke det går..

Da er vi akkurat like langt! Når har du fått termin? Mistenker at min er feil ;)
Jeg har termin 3.september.. Tror min er ganske rett.. 2 leger som har sagt det samme, så satser på det 😊

Aha, ble satt frem på ultralyd, men tror legen glemte å justere termin. Satser på at jg også får tredje sept etter oul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei og hopp! Hvordan står det til med dere? Vært stille i termingruppa en stund.

 

Jeg er nå 27 uker på vei, og lillegutt har blitt en livlig kar:) formen er fin. Jobber fremdeles 100%, selv om jeg merker at det tar mer krefter enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel 25 + 3 i dag og her er formen begynt å bli tung. Jeg jobber 100% men trur ikke jeg holder lenger enn ut Juni. 

Jeg har fått bekkenlåsning, noe jeg aldri har vært borti i tidligere svangerskap, det gjør vondt å få gang på kroppen hver morgen, og jeg har en tung fysisk jobb uten særlig mulighet får tilrette legging. Men nå skal jeg har ferie i juli da, så det blir ikke mange ukene jeg kaster inn hånkleet :) Litt mindre liv nå enn det har vært tidligere, men regner med det tar seg opp igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Ja, har vært stille en stund i gruppen, vært innom av og til.. Men syns ukene går fort, heldigvis! Er går det veldig fint! Har en aktiv gutt i magen, 27+1 i dag. Jobber fremdeles 100%, men er mer sliten og trett og har vondt i bekkenet.. Men det kommer og går, så skal nok holde ut de få ukene det er igjen på jobb skal ha ferie, så nesten rett i permisjon.. Så er ikke mer enn 6-7 uker igjen på jobb!

Har begynt å kjøpe inn de store tingene sånn at vi slipper å ta alt samtidig.. Så vogn og bilstol er i boks er det flere som er i gang med det? Vi sliter med å finne navn da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...