Gå til innhold

Hva spiser dere med dårlig matlyst?


meg_og_gutta

Anbefalte innlegg

Tidligere har jeg vært livredd fordi jeg ikke har vært kvalm eller hatt noe særlig graviditetssymptomer...

Jeg er ikke kvalm liksom, men klarer virkelig ikke få i meg mat. Matlysta er helt fraværende nå! Fikk lyst på risgrøt i går kveld, og sambo måtte forte seg til søndagskiwi for å kjøpe.

Nam nam. Men så tok jeg en bit med det smelta smøret på, og jeg baaaare brakk meg, og klarte ikke spise mer.

 

Cravings etter søtt begynner å bli borte det også. Hjelp! Hva spiser dere andre med dårlig matlyst? Og er det veldig farlig å ikke få i seg mat? 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser mye ristet brød med smør og hvitost, ris med bernaisesaus(?), pizza, grønne epler, skive/knekkebrød med leverpostei og agurk, appelsiner, pomfri, sånn beger med taco-salat(nam!)

Ikke så veldig sunt kosthold for tiden, men jeg er glad for alt som holder seg nede 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også prøvde meg på rista brød. Hadde skikkelig lyst på, helt til jeg tok første biten. Sånn er det med alt... Blir smårar av det, for blir jo så energiløs i tillegg. Samboer kommer fra jobb nå, ba han ha med seg ingredienser til smoothie. Så får se om det går an å drikke istedet 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke noe kjekt å ikke få i seg mat. Håper smoothien hjelper deg :) sikkert godt med noe som er syrlig.

 

Håper matlysten kommer snikende tilbake til deg snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke noe kjekt å ikke få i seg mat. Håper smoothien hjelper deg :) sikkert godt med noe som er syrlig.

 

Håper matlysten kommer snikende tilbake til deg snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg har dårlig matlyst, er det salt og iskaldt vann med isbiter som hjelper!

 

Edit: salt mat og iskaldt vann.. Ikke saltvann ;) det er jo farlig.

Endret av Blomstogbier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg småtygger på litt druer, rå gulrot, agurk, knekkebrød. Pizza får jeg lyst på av og til. Hadde ikke lyst på middag i går, men kvalmen kommer når jeg ikke har noe i magen. Drikker litt vann med lime og sukker. Farris.

 

I helgen gikk en porsjon med fløte is med pistasjer ned. Småsipper litt grønnsaksjuice med rødbeter (den fra Helios - høres forferdelig ut, men den er faktisk god)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går i myyye bær og frukt hos meg. Før elsket jeg kylling, men nå brekker jeg meg av bare tanken.... Klarer ikke søtt lengre heller:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg klarer å få ned noe så drikker jeg en smoothie eller sjokolademelk og spiser grønne druer, potetgull (huff) og middag ( hvis jeg har lyst på det vi skal ha). Om ikke jeg har lyst på det jeg skal spise så får jeg det ikke ned. Veldig kjedelig å nesten ikke spise, og jeg klarer ikke selv om jeg gjerne vil 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har kroppen akseptert nudler og nøtter. endelig kom redningen for å få litt mer energi i kroppen om dagen. har gått i nesten kun frukt og bær nesten i tre uker nå, så godt med litt mer på menyen..hurra!! er nå 9+4 på vei.

Endret av kvinne24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg kanskje ble litt bedre igjen noen dager, men den gang ei...

Vært dårlig hele helgen :P

 

Eneste som har fristet i dag er ett glass cola :P

 

Vi får lide oss gjennom det, premien er veldig bra <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært så heldig å slippe kvalme som varer utover dagen. JIPPI! Jeg har spist akkurat det jeg har hatt lyst på i dag, i frykt for at morgendagen ikke blir like god 😊 håper selvfølgelig at der fortsetter, det hadde vært deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært så heldig å slippe kvalme som varer utover dagen. JIPPI! Jeg har spist akkurat det jeg har hatt lyst på i dag, i frykt for at morgendagen ikke blir like god 😊 håper selvfølgelig at der fortsetter, det hadde vært deilig!

Hvor mange uker er du nå. Min kvalme begynt å økende dessverre 😦

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8+3, men kvalmen kom tilbake sterkt i dag. Æsj. Fikk to ganske fine dager med "bare" morgenkvalme, men det ble det brått slutt på 😞

 

(Får ikke til å sitere på telefon, beklager! 😊)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På det verste fikk jeg i meg bare usunne ting for det meste, salt potetgull og ett glass kald cola. Var å handlet inn alt mulig rart for å kunne ha noe å putte i meg siden kvalmen er MYE verre når magen er tom, så har spist en del nøtter, banan, kornmokjeks og rå gulrot. Middag bruker som regel å gå bra å spise så lenge det ikke er søtt, ikke lukter for mye og ikke har myk konsistens :P Helt siden uke 5 har det egentlig vært utrolig kjipt med tanke på kvalmen, men har hatt ett par gode dager nå etter jeg kjøpte meg seabands på apoteket. Drikker mye iskaldt vann med en skive ingefær i. Nå spiser jeg mer frukt (druer, eple, ananas, banan) men det er vanskelig for jeg er sulten hele tiden og får skikkelig vondt i magen, det føles ut som jeg ikke har fått i meg mat på dagesvis selv om det er maks en time eller to siden sist jeg spiste. Våkner om natten av dette her og må innimellom opp å spise noe for å kunne sove videre. Prøver å spise skikkelige grove kornprodukter og ting som skal mette lenge, men kroppen ser ikke ut til å bry seg så fælt om det, like sulten igjen kort tid etter. Nå føler jeg meg også skikkelig forspist etter hvert måltid, selv om jeg har spist liten porsjon. Ikke enkelt dette her, håper det blir lettere for oss alle snart..! Er 9+1 idag så håper virkelig det roer seg litt etterhvert, mest lyst til å grine meg i søvn de fleste kvelder pga kvalmen og sulten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er det så forskjellig fra dag til dag hva jeg kan spise. En periode var det kun kaptein kjeks, vann og jordbær juice jeg klarte å få i meg. Så naturlig nok hamstret jeg.. Men da gikk ikke det lenger, selvfølgelig. Da var det pitabrød med smør som gjaldt. Det varte heller ikke lenge før jeg brakk meg med tanken. Hadde nettopp en uke der ritz kjeks og popkorn funket utmerket på kvalmen og cola/pepsi uten fus. Helt til jeg kastet opp etter jeg hadde spist popkorn.. Det skal jammen ikke være lett å ikke ha matlyst og bare være dårlig og kaste opp. De siste dagene har jeg spist litt rå gullerøtter, salte poteter av div slag med peppersaus eller bernaise. (Pomfri, båtpoteter osv)

Søte ting er fælt, men er også det jeg har mest lyst på. Spesiellt sjokolade melk, milkshake/is. En ting jeg har ENORMT lyst på hele tiden, men som jeg ikke har gitt etter for, er kokt Torsk, å det er noe av det VÆRSTE jeg vet å spise i hele verden. Fisk er så vanskelig for meg å like og å spise. Så dette er veldig uvant, hehe :P

Satser på at kvalmen og oppkasten gir seg snart å jeg kan spise "normal" mat igjen! Er 10+4 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...