Gå til innhold

Baby på 4 mnd, og gravid igjen...


Tide-li-bom

Anbefalte innlegg

Nå begynner det å synke inn og det verste sjokket har lagt seg.. Vi venter nr 4, og minsten er bare 4 mnd, født i oktober 2014.

Foreløpig beregnet termin er 19.oktober, nøyaktig samme termindato som minsten hadde.

Den store forskjellen på denne og den forrige graviditeten er at nå tør jeg ikke fortelle folk, forrige gang klarte vi knapt vente med å dele den hyggelige nyheten.. Men det endrer seg vel kanskje?

 

Jeg brukte p-plaster, men den har ikke virket som den burde, det viser testene jeg har tatt helt tydelig. Forrige graviditet var heller ikke planlagt, da hadde jeg fått beskjed av legene om at jeg ikke kunne få flere barn pga cyster og kraftig endometriose. Mannen har supersvømmere som sniker seg forbi alt av hindringer.. Men, men, barna er velkomne uansett, planlagt eller ikke :)

 

Hva hadde dere gjort om dere ble gravide igjen så kort tid etter fødsel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, det var kort mellom dem ja :) men det går nok fint, når du er innstilt på det og forbereder deg. Det er det man kaller pseudotvillinger, kanskje det er noe lesestoff om pseudotvillinger?

 

Jeg hadde lest mye om emnet, forberedt meg godt, tenkt at da blir man fortere ferdig med småbarnsperioden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hear you...

 

Fant nettopp tilfeldigvis ut at jeg er gravid igjen, minstemann har akkurat blitt 5 mnd og storebror er 2,5 år. Har også en MA som skjedde halvveis i svangerskapet mellom de to.

Kjenner at jeg får en lettere angst og noia her... Overhodet ikke planlagt, det var forøvrig ingen bortsett fra førstemann, men her er også alle velkommen. Likevel så må jeg si at det passer utrolig dårlig akkurat nå. Trodde jeg skulle få ha kroppen min for meg selv i minst noen mnd til 😂

 

Gratulerer så mye til deg og dere! Jeg har ingen anelse om hvor langt jeg er på vei, mensen har jo ikke kommet tilbake engang... Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei, 

jeg var på ul tirsdag, jeg er 10+5 på vei. Jeg skal innrømme at jeg har vært i tvil, spesielt etter at formen er blitt dårilgere.. Jeg er kvalm, hodepine og kunne sovet døgnet rundt, jeg har flere ganger tenkt; takler jeg dette til oktober?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og gratulerer :) Jeg har akkurat rundet 12 uker, og hos meg ble alt lettere ganske nøyaktig da jeg kom til uke 12! Hadde mye de samme symptomene som deg. Kvalm, veldig trøtt og null energi! Men føler meg altså mye mye bedre, så jeg håper det blir sånn for deg også :) Her ble forrige barn født i august, så det er to måneder lenger i mellom enn hos deg. Jeg er veldig glad for å få to tette, men skjønner at det føles litt stressete med så kort opphold som hos deg da. Dessuten har jeg inntrykk av at symptomene denne gangen er verre, spesielt trøtthet/slapphet, og jeg lurer på om det har med å gjøre at kroppen ikke har hentet seg inn 100% etter forrige runde. Hva tror du?

Endret av Jolinda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Heisann :) 
Jeg er nå 13+4, formen er adskillig bedre, hodepinen og kvalmen er nesten borte. Eneste gangen jeg merker noe til de, er når jeg blir stresset, men jeg prøver så godt jeg kan æ holde meg rolig :)
Den eneste plagen jeg har nå er føtter og legger som er utrulig varme, det kjennes av og til ut som om dem brenner.. Jeg har spist magnesium de 4 siste dagene, håper på bedring snart, og sambo har vært flink til å massere.. 

 

Har noen av dere delt nyheten med familien enda? Her har vi ventet, og venter på riktig anledning fremdeles.. 

 

Jeg ser veldig frem til ordinær ultralyd nå, jeg er veldig spent på om alt står bra til.. Hadde SUA svangerskap sist, premature rier og veldig tett oppfølging fra uke 30.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...