Gå til innhold

Noen som har begynt og se på navn, eller som vet navn?


Leirha

Anbefalte innlegg

Noen har klart navnet til den lille i det de finner ut de er gravid, mens andre må lete, vel og lenge.
Jeg syns det er svært vanskelig dette med navn.
Og mine tre gutter har alle fått navn på ulike måter.

1mann- Jeg var alene og hadde ingen å ta med på navneplanleggning. Jeg valgte meg ut noen navn, men klarte ikke finne "navnet". Da han var født og besøket begynte å komme på sykehuset, var dte en av mine nære venner som plukket gutten opp og sa "der er du jo ...".
Det var et navn på listen, og etter det så ble han hetende det, for det var det første noen hadde kalt ham. Umulig å finne et annet navn etter det.

2mann- Jeg ransaket listen over guttenavn og plukket ut de jeg likte best. 10 navn tror jeg det var. Samboer gikk så gjennom listen og eliminerte. Dette gjorde vi et par ganger til vi stod igjen med to navn. Men vi ville se det an til gutten ble født. 
Helt umulig å si hva navn han passet best av de to, men det endte opp med det navnet jeg likte best.

3mann-- Jeg var møkklei av å se på guttenavn. Jeg fant ingen jeg ville bruke, selv etter måneder med leting. Men et navn som jeg aldri hadde tenkt over engang stakk seg mer og mer fram. Til jeg en dag var overbevist, det var navnet, og jeg sa det til samboer, som var dypt uenig.
Jeg ba ham tenke over det for nå var jeg møkklei av å se på guttenavn og ville helst ikke kikke mer.
Så det ble det.

Nå- orker ikke se på navn før jeg vet hva kjønn det er.
Og selv da tror jeg jeg må begynne  det små, for den prosessen der er krevende.

Hadde et jentenavn jeg ville ha brukt, men samboer har nedlagt veto, og siden jeg mer eller mindre har valgt guttenes navn, så kjenner jeg det blir helt feil av meg å presse der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med storesøster hadde jeg innstilt meg veldig på vi skulle få en gutt, så vi hadde egentlig bare snakket om guttenavn. Den dagen vi fikk vite at det var ei jente inni der, foreslo jeg to navn til samboeren. Han falt pladask for det ene, så da ble det det :) Vi er fortsatt superfornøyd med navnevalget.

 

Denne gangen har vi satt opp ei liste på vel 5-6 guttenavn og tilsvarende mange jentenavn. Mer gjør vi ikke før vi vet kjønn. Jeg har en følelse av at vi kanskje ikke velger noen av dem, selv om vi har mange bra på lista. Krysser fingrene for at navnet bare popper opp den dagen vi får vite kjønn, omtrent som forrige gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og mannen har veldig følelse av at vi får jente av en eller annen grunn, så vi har så smått begynt å sette opp en liste med 5-6 navn vi begge liker. Men, vi venter nok litt nå før vi får vite kjønnet. ☺️ Plutselig bor det en liten prins der inne. 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt to navn allerede, et til hvert kjønn :) Nummer tre fikk navn etter OUL, et spesielt oppkallingsnavn. Det blir oppkalling denne gangen også :) Til de to første valgte jeg bare ut et navn jeg likte. Mannen har aldri hatt noen sterke meninger om navn, tror det har skjedd med bare to navn opp gjennom at han har nektet ;) Det ene var Sirius :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fast bestemt på at det må bli et norrønt navn. Samboeren har heldigvis ikke kommet med høye protestet. Han har prøvd seg med noen greske og romerske gudenavn, men det er nok mest for å erte :P Blir det jente har vi et navn klar, og blir det gutt har vi kommet frem til to vi kan velge mellom :)

Endret av SnartMor86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann hadde vi jentenavnet klart, guttenavn var vi ikke enige om. Ut kom en gutt og jeg "trumfet" gjennom et guttenavn er likte (og fremdeles liker) kjempegodt. Nå liker vi navnet kjempegodt begge to :)

 

Med andremann hadde vi jentenavnet klart (ikke det samme som vi hadde med førstemann), men ikke guttenavn. Ut kom ei jente, men hun passet ikke til navnet vi hadde! Vi hadde sett for oss en lyshåret jente, ut kom en bitte bitteliten jente med helt svart hår! Vi var begge enige om at navnet ikke passet. Etter et par dager foreslo mannen min et navn jeg aldri hadde hørt før, jeg falt pladask, og det ble navnet.

 

Nå har jeg begynt å lage en liste med navn, men ingenting er bestemt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med første, tok vi å laget hver vår liste. Så valgte vi ut 2 navn på den andres liste som gikk videre til neste runde.
Satt igjen med 2 guttenavn og 2 jentenavn når jenta ble født.

2. jenten ble bestemt halvveis ut i svangerskapet.

Vi venter jente nå også....og har 3-4 navn på listen. Men vi er ikke like gira på å finne navn denne gangen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fighter'n,

 

Hvordan vet du at du venter jente så tidlig? Bare nysgjerrig

Jeg har en sykdom i forplantningsorganene, så i kombinasjon med at gutteembryoer er svakest, så vil ikke de kunne overleve inni meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde både gutt- og jentenavn klart til den første, som nå er 3 år gammel. Da ble jentenavnet tatt. <3

 

Så begynte vi å planlegge nr 2, men det skulle ikke vise seg å bli så lett. Etter 1,5 år med prøverør og en liten operasjon, så satt plutselig nr 2 av seg selv. :) Men vi måtte jo forberede oss på evt flerlinger i denne prosessen, så da måtte vi ha 2 jentenavn og 2 guttenavn. ;)

 

UL og Harmonytest i DK viste at det er en liten gutt vi venter, så da tar vi i bruk guttenavnet fra første runde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå har jeg endelig begynt å se på navn.
Sier jeg, fordi mannen ikke orker, jeg finner navn jeg liker, og han ser over dem.

Har nå  navn på listen, men føler ikke at jeg har funnet "navnet" enda.
Men har lett gjennom alle mulige tenkelige og utenkelige lister nå, men har vell innsett at når jeg venter fjerde gutten så er lista temmelig gjennomtrålt fra før, navn er sett på og forkastet tidligere.

Så her tviler jeg på at jeg finner flere navn å tilføre listen så navnet er nok blant dem.
Tipper det kommer fram når mannen begynner å stryke navn av listen, så skal jeg vel ha de han stryker bort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er i grunnen navnet bestemt her :D Det falt inn i hodet mitt etter ul, og mannen er med på det. Ganske sikkert ihvertfall. Jeg har begynt å bruke navnet nå, så han må komme med et forslag rimelig kjapt om jeg skal klare å omstille meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ssjuni15

Det er utrolig vanskelig! Har lastet ned den "navn til barnet" appen, men føler liksom den mangler endel navn... Noen som vet om andre gode apper eller nettsider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 måneder senere...

Det var så mye enklere å finne navn på eldste mann, enn det blir på denne. Da grua jeg meg veldig til navnediskusjon, og sa liksom tilfeldig i bilen at jeg hadde alltid likt et navn, men at det var litt sært. Samboeren min så på meg og sa bare kom med det. Det værste so skjer er at jeg ikke liker det. Jeg nærmest hvisket Wilhelm, og at jeg ikke viste hvor jeg hadde det fra. Og han sa "Jeg liker det, vi tar det! Oldefaren min het det!"  :sjokkert:  :hoppendeglad:

Denne gangen har jeg skrevet side opp og side ned med navn. Men vi blir ikke enige, ennå i alle fall. Guttenavn er såå vanskelig. Jeg liker de gamle, gode navnene som ingen andre har. Jeg kommer til å styre unna "top 10. listen" tror jeg i alle fall.

:klo:  Men hvem vet.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lett og lett etter navn, men fortsatt ikke noe navn i sikte.
Hadde et, men samboer var ikke enig.

Og nå orker jeg ikke se på flere navn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har endelig bestemt navn! 😄 Det ble faktisk et annet enn det vi halvveis hadde bestemt oss for tidligere i svangerskapet. Veldig fornøyd med navnet, bare 90 i landet som heter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sinnsykt vanskelig.. Vi snakke om navn allerede før vi hadde begynt å prøve og hadde 2 jentenavn og 3 guttenavn (det ene har vi gått litt vekk fra).

 

Hadde det blitt gutt hadde det blitt John, etter min oldefar og hans farfar. Noen av de snilleste mennene vi har kjent. Dessuten fungerer det like bra til en snill og god gutt som til en liten pøbel ;)

 

Jentenavnene har jeg begynt å tvile på.. Har funnet et par til som kan komme på listen, er glad i å bruke www.behindthename.com, utrolig mange navn og detaljrike beskrivelser og historier.

 

Har en mistanke om at vi bare må vente til bebis kommer og se hva hun ser ut som :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med frøkna var navnet klart så å si fra første ul. Nå har vi ingen aning om hva vi skal velge.. Og det nærmer seg jo styggfort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...