Gå til innhold

Noen fosterforeldre som har følt seg truet av biologiske foreldre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har opplevd å bli truet av de biologiske foreldrene til forsterbarnet sitt? Jeg tenker at etter tvangsovertakelser av barn, kan avmakt og sinne i enkelte tilfeller føre til at de biologiske foreldrene kan være farlige for forsterfamilien til barnet deres. For min del er tanken på at dette kan skje noe som skremmer meg om vi skulle ende opp med å bli forsterhjem - først og fremst mtp på barna våre. Nå lurer jeg på om dette i overveiende grad er en irrasjonel frykt jeg har, eller om dette faktisk er noe man må ta høyde for kan skje?



Anonymous poster hash: 8d6ee...10b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei! Vi har aldri følt oss truet av de biologiske foreldrene til barnet vårt. Vi hadde mye om akkurat dette temaet da vi gikk på pridekurs i forkant av å bli fosterforeldre, og da ble det sagt at de aller fleste finner en eller annen måte å samarbeide på. Det kan være litt "turbulent" i starten, men som oftest går ting seg til, og bioforeldrene ser at barnet har det bra i fosterhjemet. Dette gjelder selvsagt ikke alle - og noen kan nok ha det "turbulent" lenge.. 

Når man er i prosessen om å bli fosterforeldre snakker man om barnet og bioforeldrene, og barnevernet har jo en viss formening om hvordan disse foreldrene er i forhold til at barnet/barna deres skal i fosterhjem. Snakk med barnevernstjenseten om det du tenker, for jeg syns det er synd om det stopper deg/dere i å bli fosterforeldre. 



Anonymous poster hash: 43b05...276
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Om det er noe du er spesielt bekymret for, vil dere ikke få et fosterbarn hvor det kan forekomme. Det er nok av barn som venter på fosterhjem hvor foreldrene samarbeider om flyttingen.



Anonymous poster hash: a60e4...0d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! De fleste bio.foreldre samarbeider, de fleste ønsker det beste for barna sine, trossalt :)

Men det er som regel tilsynsføret med under samværene + at mor sjelden får mange samvær hvis hun opptrer truende.

Fylkesnemda bestemmer antall samvær. Og hvis bio.foreldre har en adferd som er truende vil dere få bo på skjult adresse.

Vi er fosterforeldre til en liten frøken på 7 mnd og det er helt fantastisk. Håper dere trår til og vil bli fosterforeldre. Dere trengs :) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei. Jeg fødte min datter helt i begynnelsen av mars i år og etter opphold på mødrehjem ble hun tvangsflytta til sperret beredskapshjem og nå bor hun i fosterhjem. Venter på en rettsak som skal opp hvor jeg skal kjempe for å få tilbake barnet mitt. For å være helt ærlig skjønner jeg ikke at noen i det hele tatt kan ønske å være fosterhjem, så lenge noen melder seg som fosterhjem så kan barnevernet fortsette med jævelskapen sin. Hva er ærlig talt hensikten deres? Frista av penga? For ikke kom og innbil meg at dere virkelig tror på at dere gjør en samfunnstjeneste, når alt dere gjør er å bidra til ytterligere elendighet i samfunnet.



Anonymous poster hash: 0a65a...e50
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Hei. Jeg fødte min datter helt i begynnelsen av mars i år og etter opphold på mødrehjem ble hun tvangsflytta til sperret beredskapshjem og nå bor hun i fosterhjem. Venter på en rettsak som skal opp hvor jeg skal kjempe for å få tilbake barnet mitt. For å være helt ærlig skjønner jeg ikke at noen i det hele tatt kan ønske å være fosterhjem, så lenge noen melder seg som fosterhjem så kan barnevernet fortsette med jævelskapen sin. Hva er ærlig talt hensikten deres? Frista av penga? For ikke kom og innbil meg at dere virkelig tror på at dere gjør en samfunnstjeneste, når alt dere gjør er å bidra til ytterligere elendighet i samfunnet. Anonymous poster hash: 0a65a...e50

Alternativet for barn der foreldrene ikke kan / klarer å yte god nok omsorg vil da være barnehjem eller å bo på gata. Tenker du at det er å foretrekke?

Hadde alle foreldre vært gode omsorgsytere ville man verken trengt fosterhjem eller omsorgsovertagelse. Men dessverre så er ikke alle foreldre gode foreldre

 

Anonymous poster hash: 891ca...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...