Gå til innhold

Andre som har blitt tvunget gjennom vaginal fødsel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg slet (sliter) med fødselsangst før jeg skulle føde, og naiv som jeg var trodde jeg at man ikke ble tvunget til å føde mot sin vilje i Norge. Så feil kan man ta! Jeg søkte Søf om KS, men fikk avslag også etter klage. Dette gjorde at jeg ikke følte noen glede over å være gravid, og jeg klarte ikke å forholde meg til babyen mens den var i magen. Det ble satt opp en fødselplan, som ble fulgt, men dette var fortsatt mot min vilje. Nå i ettertid (2 måneder siden fødsel) sliter jeg fortsatt med å få dette på avstand. (Jeg får oppfølging av sykehus/jordmor og psykolog). For meg var det enda værre enn jeg forestillte meg, enda jeg fysisk hadde det folk kaller en enkel og fin fødsel. Smerter i underlivet i ukesvis var og er som å leve ut et mareritt... Det hele føltes som et overgrep mot min kropp og en total umyndiggjøring av meg.

Jeg følte ingen glede når babyen ble lagt oppå meg, kun smerter og angst for hvor ødelagt jeg var... Så nå er mye av følelsene mot sykehuset sinne over at de ødela graviditet, fødsel og store deler av permisjonstiden min.

 

Er det andre som har måttet gå gjennom noe lignende? (Tvunget til å føde, ikke blitt overtalt..) Noen som har noen tips på hvordan man kommer seg videre?

 

Anonymous poster hash: bd5a8...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Jeg har ikke vært igjennom det samme som deg, fikk til nød ks for 10år siden da jeg var 17, det var utrolig vanskelig å få igjennom. Endte med at jrg tok abort 2 år etter fordi jeg ikke torte å stase på at jeg skulle få ks igjen. Nå er jeg gravid igjen å kjennet angsten knyter seg i meg hver dag, jeg skal til jordmor for første gang imorgen å begynne steget for å prøve å på innvilget ks, men jeg er så innmari redd for at jeg skal ende opp i din situasjon.

Håper virkelig du kommer deg gjennom dette, og lykke til;)

 

Anonymous poster hash: b11bb...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du ha lykke til på ferden mot keisersnitt :)

 

Jeg har forøvrig fått lov å fortelle legeteamet hvordan dette har vær, noe som hjalp noe. De har vel også sagt at de skal være "mer imøtekommende" med tanke på KS hvis jeg skulle finne på å bli gravid igjen (noe som er lite sannsynlig...). Så det hjelper noe at de innser at de kanskje tok feil avgjørels selv om jeg ikke får tilbake verken muligheten til å oppleve en god graviditet, fødsel og første måneder med babyen.

 

Anonymous poster hash: bd5a8...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...