Gå til innhold

Tom for melk på kveldstid?


Snartmamma22

Anbefalte innlegg

Har en liten på 4 uker nå. I begynnelsen gikk det fint å fullamme. Lille hadde rutiner på å sove ca. 3 timer også våkne til når han da ble sulten også lå han til brystet i ca en times tid. Men de siste to ukene har han begynt å sove mye kortere å blir sulten mye oftere mot kvelden å våkner nesten bare 1,5 time etter at han har fått mat noe som passer dårlig ettersom at han fremdeles liker å spise i nesten en times tid. Etter å ha holdt på 30 minutter å forsøkt på begge bryst begynner sugingen å gjøre vondt i brystene, å han er ikke fornøyd selvom jeg prøver å holde ut. Han hyler til han får flaske med mme å brystene kjennes mørbanka ut fra innsiden. Har virkelig lite lyst til å være avhengig av mme men siste måltide på kvelden, et på natten og et tidlig på morgenen er jeg nødt til å kombinere mme og morsmelk, hvis ikke har jeg en baby som hyler frem til mor fyller seg mere opp. Finnes det noe som kan øke produksjonen på kvelden? Har prøvd både Pompe og ammete men uten noe nytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei. Det er ikke mye trøst jeg kan komme med, utenom å si at jeg følte det på samme måte som du gjør med mine 2. Er det første din? Jeg kunne våkne av at puppene verket og sto som ballonger, og det bare var å hive seg i gang med å få vekket og gjort morgenstellet på ungen. Likevel ble det tomt på kvelden, spesielt på økedager og da var det ingen annen utvei enn erstatning på flaske, mens puppene kjentes moste ut fra innsiden. Det verket ikke like mye på nummer 2, kanskje fordi vevet var litt mer tøyd da i forhold til da jeg ammet den første. Jeg har venninner som har hatt det på samme vis, og så jeg tror at fullamming ikke er så vanlig. Jeg fikk vel det bekrefta på helsestasjonen også. Lykke til videre, og prøv å kos deg sammen med din lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Sjekk med barnelege om han har kort tungebånd. Ankilogosi. Da vil han være ineffektiv med diingen og streve lenge med å få i seg nok.

Samtidig er det helt normalt at babyene forandrer spiserytmen sin, det vil de stadig, det samme gjelder soving. Og i ny og ne vil de ha økedøgn hvor de trengerå spise hyppig for å øke din melkeproduksjon.

 

Anonymous poster hash: 8fefb...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...