Gå til innhold

Flere som har planer om eller forsøker å lage et spesielt kjønn for tiden?


Villavida

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å nei, så dumt! 😔 Men hvordan er det mulig, trodde det måtte være ordentlig festet for at man startet å produsere hcg?

Jeg kikket tilbake på kalenderen på appen, og de to siste mnd har syklusen vært 29 dager og el på dag 16, men denne mnd var den på dag 18 eller 19. jeg har gått ut fra 29 dager nå også, og på de tidligere mnd med el på dag 18 og 19 har syklusen vært på 32 dager. Så ikm er da først på tirsdag... Appen har ikke klart å regne ut selv denne mnd siden tempen var så ustabil at den ikke fant el... Så får vente et par dager til da...

Lenke til kommentar

Men då e da håp Villavida!! Jo, har nok vore festa, men tidlig sa kanskje?

Men da ska seiast at eg e evig optimist. Så klare ikkje bli skuffa heilt endo. Tok ein DocMorris (va utgått februar 2014 :D ) den blei positiv me ein gong. Men når eg lese i bruksanvisningen så e den veldig ømfintlig på Hcg. Så den ville slått ut om da e sa og.

Ska prøva å utsette meir testing te tirsdag så får vi sjå. Håpe vi kan jubla litt då!

Lenke til kommentar

Himmel så spennende damer! Ble jo litt usikker her jeg og nå, kanskje jeg skal teste igjen tirsdag også.. Tenk hvis jeg feiltolket den svake streken😃 jeg har trua på at vi kommer til å følge hverandre!

Lenke til kommentar

Neida, den sitter nok. I de fleste tilfeller er det vel riktig når det først er en strek 😊

Her røyk det denne mnd, TR melder sin ankomst 😔 Blir mer og mer skuffet for hver mnd, hadde håpet den skulle sitte nå! Så da må jeg ut og handle mer teanebær kapsler og kalsium og magnesium. Kan være at jeg gjør miljøet helt spermfientlig med alt jeg tar for å gjøre miljøet surt slik at kun jente cellene overlever. Så er det ingen som overlever... Hmm, vanskelig det her! 😕

Lenke til kommentar

Annonse

Nei så synd Villavida! Ja, vi gjør jo ikke miljøet særlig levbart. Er jo også en utfordring når man skal stoppe flere dager før EL. Hvor tett opptil EL traff du? Forstår så godt at du blir motløs, men ikke gi opp😃 dette ordner seg.

Lenke til kommentar

Æsj! Da va dumt! Ko lenge har du/dåke prøvd nå?

Men gjer du begge dele Villavida? Gjer miljøet veldig surt OG stoppe lenge før EL?

Vi fekk egentlig ikkje tid til å summa oss. fekk ikkje lese meg opp på koss detta sku gjerast. Og når EL-testen blei positiv så klarte eg ikkje la ver å bare ta ein runde te. Va redd for at pp'en sku gå i vasken og.. Så einaste eg fekk mulighet te handla va appelsinjuice og så blei da ein runde i sengehalmen 3 og1 døgn før EL :D

Så et jenteforsøk blei da visst ikkje i da heila :P

Lenke til kommentar

Hehe ja det skal vel litt ekstra til for at det klaffer. Så kan jo egentlig ikke klage heller siden jeg holder på sånn... Men kommer til å fortsette med kostholdet. Tålmodigheten er helt udugelig så vi holdt på tom dagen med positiv el test. Etter alt jeg har lest så har jeg mer troen på ph verdi utfra kosthold samt mineraler har mer verdi enn timing på sex. Fristende å bestille time på en klinikk i utlandet der det er lov å velge kjønn. Men det føles litt drastisk, og mye styr! Og dyrt...

Lenke til kommentar

Ja. Men kanskje verdt da? Altså. Eg tenke at viss du ønske ei jenta så sterkt at du vurdere da. Så kanskje da e da besta? Har du/dåke tenkt øve ka dåke vil føla om dåke prøve på denna måten og blir gravide om et par år og det vise seg at det blir ein gutt??

Komme du/dåke te angra på at dåke ikkje gjorde da på den måten?

 

Altså. Eg ska ikkje sei at eg syns da e så veldig etisk riktig. Men så e eg på ingen måte ute ette å dømma heller.

 

Har ein et brennande ønske så har ein et brennande ønske. Tenke på at da e viktig å vera ærlig me seg sjøl, og då kan da vera da retta å bruka litt pengar på da viss ønsket e så stort?

Lenke til kommentar

Oi, ja da sitter den nok hos deg også! 😊 Hvor lenge har dere prøvd?

Vi har prøvd siden april, men de to første mnd stoppet vi vel med sex to dager før el. Så to PP hvor vi har gitt alt på en måte. Er så ekstremt utålmodig også.

Får nok ikke til å dra til utlandet uansett, får hverken ferie eller barnevakt for å kunne dra. Så får prøve litt til. Men nettopp som du skriver vil jeg hvertfall følge kosthold og dietter som skal hjelpe, for om jeg gir opp og kjører på fordi tålmodigheten ryker, for så å bli gravid med en gutt så vet jeg at jeg kommer til å angre på at jeg ikke ga det mer tid. Må føle at jeg har prøvd alt på en måte.

Takk for at du ikke dømmer, det er nok av de som ville kommet med hudflettende kommentarer. Er jo ikke noe man styrer, hva man føler og drømmer om. Men det er jo veldig tabu å snakke om. Selv mine beste venner aner ingenting om dette veldig sterke ønsket mitt. Vil ikke at noen skal vite noe. Om det blir gutt vil jeg føle at de tenker jeg ikke er fornøyd og vise sympati for at jeg får en gutt til, noe jeg overhodet ikke ville taklet da jeg selvfølgelig ville elsket han like høyt som de jeg har fra første stund!

Samtidig føler jeg det begynner å haste å få den på plass, ellers blir de tre alle så veldig spredt i alder. Hvor gamle er deres gutter?

Lenke til kommentar

Slutta med cerazette 31.mai. Og fekk ikkje mensen før midt i juli. Så detta e vel første skikkelige pp.. Vi har bare ein og han e 14mnd. Trur alvorlig talt at vi har verdens nydligste gutt! Kan ikkje fatta og begripa at eg har vore me på å laga han!!

 

Ko store e dine?

 

Trur nok mange tenke at di ønske forskjellig kjønn når di vente nr.2. Men nåken ønske et kjønn meir enn ka andre gjer. Og viss ein tenke da vil bli et savn resten av livet, så får ein tenka på seg sjøl og gjera da ein kan for å oppnå drømmen. For som du seie så vil ein nok angra i etterkant.

Og eg trur da e lurt å ikkje fortella da til bekjente. Nåken komme te forstå deg, mens andre vil sjå på deg som både utakknemlig og andre verre ting.

 

Eg har egentlig alltid trudd eg sku få jenta. Så blei litt paff når eg fekk veta da va gutt.

Ønsket om å få jenta som nr to ligge litt i at vi ikkje veit om vi ska ha to elle tre stk. Og eg tenke at viss vi har ein av kvar så velge vi å få nr.3 rett og slett fordi vi ønske tre barn. Og blir ikkje påvirka av at "jammen vi sku jo hatt ei jenta og"

 

Trur mykje av tabutankane om nett detta e skapt av oss damer. Vi dømme kvarandre. Ikkje mange som reagere viss ein mann seie han har lyst på gutt f.eks.

Lenke til kommentar

Annonse

Ja det er jammen sant, er liksom akseptert at menn vil ha en sønn.

Føler det alltid vil ligge et savn etter en jente ja, uansett hvor høyt jeg elsker gutta mine. Var meningen at vi bare skulle ha ett barn til sist også, og forsøkte jente da også for å få en av hver. Men dette blir helt sikkert siste! Så nå er det absolutt siste sjans for å få min største drøm oppfylt. Gutta mine er 3 og 11. Går og tenker på å få til å lage jente HELE tiden! Er så veldig redd for å bli skuffet om det blir en gutt til. Og får dårlig samvittighet bare av å ha den tanken, når det er så mange som bare ønsker seg et barn og sliter med det.

Lenke til kommentar

Dårlig samvittighet hjelpe lite Villavida. Bare te akseptera at da e sånn. Nå gjer du da du kan for å få da du ønske. Går det ikkje, komme det nok til å bli ein sorgprosess. Nåken vil meina at du ikkje har rett til å sørga, men da ska du gi blanke i! Ingen kan bestemma ka andre ska tenka og føla.

Åhh, Nilee :( Masse? Håpe da går bra forda! Mange blør under svangerskapet. Min lykkepille kom ette et svangerskap med 7-8mnd med blødningar av og på i hytt og pine.

Lenke til kommentar

Å nei, så kjipt Nilee! Hvordan går det med deg? Det kan jo gå bra for det, har hørt om mange som har blødd og det har gått bra.

Jeg har kjøpt Dong Quai nå, en kinesisk urt som har hjulpet mange å bli gravid fort. Så håper det kan hjelpe her også. Nå er det snakk om at det kan bli permiteringer på jobben pga olje situasjonen, og jeg er sist ansatt så jeg føler meg veldig utsatt! Så jeg bør egentlig komme meg i fødselspermisjon så raskt som overhodet mulig! 😛

Lenke til kommentar

Nei, dette er nok en SA. Ikke vært hos legen, men tar nok en tur hvis ikke blødningen starter for fullt snart. Orker ikke en ny runde som sist, med styrtblødning og innleggelse.. Grøss.. Vel vel, tilbake til start.. Kjenner jeg begynner å bli litt deprimert, så greit å vente en syklus eller to og prøve igjen. Naturen kan man ikke styre over. Ønsker deg virkelig lykke til Villavida, håper spira sitter neste gang.

Lenke til kommentar

Å nei så trist da... 😔 Er det lenge siden sist du opplevde det? Skjønner godt du begynner å bli deprimert! Huff jeg bør ikke klage merker jeg...

Lenke til kommentar

Jo, klag ivei😃 er flere år siden, mellom mine to barn, så vet det ordner seg og er utrolig vanlig.. Og en del av meg er jo utrolig glad kroppen ordner opp. Er jo ikke liv laga. Bare så sårt og kjipt likevel.. Man får jo forhåpninger.. Vi har alle vårt, så bare klag i vei😊

Lenke til kommentar

Koss går da me deg Nilee??

Håpe Dong Quai hjelpe deg Villavida! Ka for doseringer du kjøre på kalsiumtabletter, magnesium og tranebærkapslar?

Lenke til kommentar

Leste på ingender.com, det anbefales 300 mg magnesium og 1200 mg kalsium. Tar 1-2 tranebærkapsler og litt juice. Men lurer veldig på hva som er årsaken til at det ikke skjer noe...

Lenke til kommentar

At da ikkje skjer noko? Tenkte du på si du ikkje e blitt gravid?

Hmm. Lett for meg å sei. Men 4pp e ikkje masse seie dei som har peiling på da. E vel bare 25% sjans for å treffa om ein gjer absolutt alt rett. Og som du seie. Dersom detta med forsuring av miljøet faktisk hjelpe så tar ein jo knekken på iallefall halvparten av svømmarane. Og da e jo ikkje sånn at ein kan sei at all jentespermen øveleve heller. Men den har større sjans te øveleva enn guttespermen.

Håpe da klaffe neste mnd! Da haste vel endo meir om du står i fare for å mista jobben.. :/

Lenke til kommentar

Håper den sitter meste forsøk Villavida. Og hvordan er firmen Katta82? Spennende å høre hvordan det går. Her tenker vi å forsøke igjen om noen måneder. Tar litt tid å komme inn i syklus igjen. Bør man kontakte lege etter en SA? Eller bare satser jeg på at det går sin gang? Er jo ikke store greiene som skal ut, men hvirdan vet man at alt stemmer? Er jo ingen som vet at vi prøver så ingen å prate med av de nærmeste.. Litt rart igrunn. Vi har bestemt oss for å ikke nevne noe i tilfelle vi ikke blir gravide. Så slipper vi alle spørsmål 😃så veldig fint å kunne drøfte her inne😃

Lenke til kommentar

Ja det er mye som skal klaffe...

Har dessverre lite peiling på ting rundt SA, har hverken opplevd det eller kjenner noen som har. Som jeg vet hvertfall... Men det er sikkert mange som vet her inne på forumet om du lager en tråd. Det er jo som du sier ikke uvanlig, og bra at kroppen ordner opp.

Hvordan går det med deg da Katta82? Jeg sliter med halsbrann om dagen, sikkert pga alt jeg tar for å bli sur i kroppen. Håper bare jeg ikke tar for mye så det dreper alt av celler... 😁

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...