Gå til innhold

Baby foretrekker bestemor?


penne

Anbefalte innlegg

Hei alle :)

 

Jeg er i en litt kinkig situasjon, da min mann, vår baby på 8 mnd og meg selv bor hjemme hos min familie mens huset vårt bygges. Her har vi bodd siden barnet vårt var omtrent 1 mnd og skal bo her i ca 6 mnd til. Det som er litt vanskelig er at jeg opplever at barnet mitt hele tiden søker til min mor, altså hennes bestemor. Min mor har en tendens til å "ta litt av", uten at hun mener noe vondt med det! Hun vil gjerne hjelpe og hun elsker barnebarnet sitt. Jeg føler meg imidlertid overflødig og som at jeg har fått mer en "søster rolle". Det er utrolig sårende og fortvilende, og merker at det tærer veldig på meg. Jeg trekker meg stadig mere vekk og føler meg som en uegnet mamma. Jeg bare venter på tiden hvor bestemor faktisk blir kalt mamma. Den dagen, om det skjer, komme til å knuste hjerte mitt. Jeg har ikke snakket med min mor om dette, da jeg ikke vet hvordan. Jeg ønsker ikke å såre henne, og jeg er så takknemlig for at hun hjelper til! Spesielt fordi vi hadde ikke vært "her vi er i dag" uten dem, men jeg gråter hver dag. Det er som en forsinket fødselsdepresjon som bare forverres. For jo mer omsorg hun viser, desto mer trekker jeg meg vekk. Det føles som at mitt barn ikke lenger trenger meg, eller i prinsippet aldri har, da jeg ikke fikk til denne ammingen (som også understreker hvor "håpløs" jeg er som mor)... Jeg gråter innvendig og håper det er noen av dere ute som har lignende erfaringer og kan "trøste" meg litt.

 

Så må jeg bare beklage dersom jeg har gjort noe feil underveis i postingen av dette emnet. Jeg er ny her og dette er mitt første innlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Hei:) tenker du kansje burde poste denne på et litt mer aktivt forum som feks anonymforum, slik at flere leser innlegget og kansje har tips:) klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg synes du burde ta dette opp med moren din på en fin måte. Kanskje hun blir såret, men det får hun bare takle. Du bestemmer selv hvor involvert du ønsker at andre skal være. Men du kan jo begynne med å gjøre det på fn diskret måte. Ta med deg vesla på turer og på besøk alene uten moren din... Selv om barnet ikke vil skal du bare si "Jo nå sjal jeg skifte bleie på deg og pusse tennene fordi jeg synes det er koselig å være med deg". Ikke gi etter for hva barnet vil. Etter hvert vil hun søke til dere begge to. Har opplevd lignende selv med pappaen. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...