Gå til innhold

Noen flere som er godt voksne her?


Krumelur

Anbefalte innlegg

Jeg er 36, blir 37 før ungen er født. Nå som den verste angsten for SA har lagt seg (selv om det enda er noen uker til jeg kan føle meg "trygg") har jeg begynt å tenke på alderen min. Leste at når en er på min alder er det 1/100 eller noe sånt sjans for downs. Når jeg tenker på at 1 av 1000 opplever graviditet utenfor livmor, og dette skjedde med meg, synes jeg plutselig det høres mye ut.. Er jo akkurat et år for ung til at jeg får tilbud om duotest også. Kommer nok til å spørre gyn om å sjekke nakkefold når jeg er på ul ved 12 uker, men jeg vet jo ikke om hun vil gjøre det. 

 

Vet jo at de aller fleste får friske barn i min alder, men det er litt ekkelt å tenke på... Alt man skal bekymre seg for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er en duotest? Hvordan utføres den? Foreldrene mine var over 40 når de ventet meg og fikk tilbud om en test, fostervannsprøve tror jeg det var. Er det det samme? De takket nei da det var en liten sjanse for at det kan skade fosteret og de uansett ville beholde meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har tatt duotest. Det er en blodprøve som du tar hos fastlegen ( av blant annet hormoner). Når du kommer til ultralyd i uke 12 sammenligner de resultatet av duotesten og det ultralyden viser ( nakke, nese) for å anslå sannsynligheten for at det er noe galt. Jeg fikk 1:2280, noe som legen sa var ett veldig bra resultat. Jeg slapp da å ta fostervannsprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...