Gå til innhold

Nytt svangerskap etter keisersnitt. Hvordan gikk det/går det?


mama78

Anbefalte innlegg

Hei,

For to år siden gikk jeg gjennom et hastesnitt med en påfølgende stor infeksjon i livmoren. Alt dette har gjort at jeg har fått fødselsangst samt angst for et nytt svangerskap.

 

Jeg lurer på følgende:

tok det lang tid å bli gravid igjen?

Hvordan forløp svangeskapet seg mht til et tidligere keisersnitt? ( smerter, ubehag ved snittet, feste av morkake, annet)

Hvordan ble fødselen? Nytt keisersnitt eller vaginalt. Hvis nytt keisersnitt, hvorfor? Hvis vaginal fødsel, hvordan var forløpet?

Trenger ikke svare på dette, men noen sier at de som har hatt tidligere keisersnitt kan oppleve flere spontanaborter enn andre. Noen tanker rundt dette?

 

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble gravid 8 måneder etter ks. Det gikk veldig fint med svangerskap,følte ingenting rundt snittet. Det ble planlagt andre ks. Jeg følte meg veldig godt ivaretatt,visste hba jeg gikk til og når.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hei, jeg hadde mitt 2 keisersnitt for 9 mndr siden og det gikk helt strålende. Planlagt snitt, som det også var sist. Tredje barnet. 

Svangerskapet var det beste jeg har hatt noen gang - og ingen smerter/ubehag ved operasjon ei heller etter. Jeg fikk også infeksjon etter første snitt, men alt helt supert denne gang :)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei, jeg hadde mitt 2 keisersnitt for 9 mndr siden og det gikk helt strålende. Planlagt snitt, som det også var sist. Tredje barnet. 

Svangerskapet var det beste jeg har hatt noen gang - og ingen smerter/ubehag ved operasjon ei heller etter. Jeg fikk også infeksjon etter første snitt, men alt helt supert denne gang :)

 

Lykke til :)

Takk for svar!

Hyggelig å høre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...