Gå til innhold

Erfaringer med Lunderåsen Barnehage, noen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å søke inn yngste der når perm er over, men er nyflyttet til Sørum så har lite kjennskaper til stedet. Har noen erfaringer med de?

 

Anonymous poster hash: d5684...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei dessverre. Men jeg tror den er bra .Ei på barselgruppa mi hadde barna sine der. Frogner  bhg og Lindeberg FUS er også meget bra barnehager:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig; nei. Det er en sykt dårlig barnehage. Men det er ikke personalets feil, men styrer sin. Hun gjør en elendig jobb. Så elendig at hun nå har fått sparken og må gå over nyttår. Hvem som blir ny styrer vet jeg ikke, og kanskje ting også bedrer seg når den nye er på plass. Denne barbehagen har slit lenge pga styrer, og å få henne sparket har vært en lang prosess. Det var i en periode en konstituert leder der, men så vidt jeg vet sluttet hun fordi det rett og slett var for mye å ordne og rette opp i etter den gamle lederen (som nå er tilbake, men må gå over nyttår).

 

Ellers er jo barnehagen forholdsvis ny g har veldig fine uteområder.

 

Hvor i Sørum bor du? Mange som bor på lunderåsen/lundermoen velger barnehager i Frogner eller Lørenfallet nettopp pga det dårlige ryktet til denne barnehagen.

 

Dersom moderator vil slette dette innlegget er det fullstendig forståelig.

 

Anonymous poster hash: 17ce6...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner veldig godt til denne bhg, da barnet mitt har gått der.

Jeg har flyttet mitt barn over til en annen bhg. Jeg var svært misfornøyd.

Min anbefaling er å søke et annet sted.

 

Anonymous poster hash: 684de...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner veldig godt til denne bhg, da barnet mitt har gått der.

Jeg har flyttet mitt barn over til en annen bhg. Jeg var svært misfornøyd.

Min anbefaling er å søke et annet sted.

 

Anonymous poster hash: 684de...6da

Når gikk ditt barn der? Jeg kjenner også fler som har tatt barna ut fra denne barnehagen... Hva var du misfornøyd med? Organisering, personale, styrer?

 

Anonymous poster hash: 17ce6...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger.

 

Men akkurat HVA er det som er galt med dem? Hvorfor tok dere barna ut av den..? Finner ikke noe konkret informasjon her 😳

 

Tusen takk, igjen!

 

Anonymous poster hash: d5684...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvem som blir ny styrer der. Hun jobber i bhg til barnet mitt nå, men begynner i lunderåsen etter nyttår. Bhg mitt barn går i nå, er veldig bra, så kanskje håp for lunderåsen også.

 

Anonymous poster hash: e8f63...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lindeberg FUS bhg er veldig bra. Jobbet der som vikar og hatt praksis plass der for noen år siden og mamman til venninen min jobber på den ene avdelingen.  Hadde jeg bodd der i området så hadde jeg absolutt hatt barna mine der... 



Anonymous poster hash: 5f255...a56
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøyaktig hvorfor mitt barn ble tatt ut, skriver jeg ikke på nett, fordi jeg ikke vil gjenkjennes.

Hva vil du vite? Det er en dårlig barnehage, og foreldre som ikke stiller store krav, har positive ting å si. Foreldre som bryr seg om barna sine ve og vel, søker seg ikke inn dit. Mye utskifning av personale, jeg har med egne øyne sett en ansatt si til en mamma når hun snudde ryggen til : hold kjeft a, din j...a kjerring. Det var dråpen.

Det sitter noe i veggene der, fra bhg var ny, og det er vanskelig å snu sånn negativ energi til positiv. Det er også dårlig inneklima, til tross for ny bygning.

Hvorfor ta sjansen på å søke seg til et sted som har så frynset og omstridt rykte, fremfor å finne en annen bhg i kommunen? Sjansespill med babyen din.

 

Anonymous poster hash: 684de...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har hatt barn i denne barnehagen i flere år nå og er fornøyd med tingenes tilstand. Som det er nevnt over er det en relativt ny barnehage med fine uteområder og god tilgang til utmark. Jeg synes også at avdelingene nå har fått på plass gode pedagogiske ledere som vi er godt fornøyde med. 

 

Når det gjelder historien med den avgåtte daglige lederen er den feilaktig gjenfortalt over i denne tråden. Det medfører riktighet at det var noen samarbeidsproblemer i barnehagen og i desember 2013 sluttet daglig leder. Det kom da inn en godt voksen dame fra FUS sentralt mens ansettelsesprosessen for ny daglig leder gikk sin gang. Denne damen er vi meget fornøyde med og hun gjorde en god jobb og har fått på plass en god struktur i barnehagen.

 

I August 2014 begynte det en ny daglig leder som dessverre kun etter kort tid ble tilbudt en stilling nærmere bostedet sitt, en stilling hun forståelig nok takket ja til og skal begynne i på nyåret. Det vil da tiltre en ny daglig leder i januar, som kommer fra stillingen som daglig leder i Tomter FUS barnehage og har gode skussmål.

 

Påstandene om at damen fra FUS sentralt sluttet fordi det var for mye å ordne opp i, samt at den opprinnelige daglige lederen skal ha kommet tilbake er ren nonsens. Man kan kun spekulere i hvilken agenda anonyme forumpostere har for å spre slike løgner. 

 

Forøvrig gjennomfører alle FUS barnehager årlige brukerundersøkelser, så det er mulig at du kan få resultatet av denne dersom du henvender deg til barnehagen eller foreldreutvalget.



Anonymous poster hash: 00532...0a3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Hei!

 

Det er både feigt og urettferdig å skrive nedlatende og i mine øyner uriktig, om Lunderåsen barnehage. Det som har blitt skrevet er synlig for mange som googler barnehagen vår og derfor er det viktig for meg å dementere det som tidligere er skrevet. Man skal huske på at noen voksne havner i konflikt med barnehage og skole hvor en de er. Dette har ofte sammenheng med at barnehage eller skole har satt krav til foreldre eller kommet med veiledende råd som har blitt tatt ille opp. Det er ikke alltid foreldrene som har rett, det finnes mange krevende foreldre med urimelige krav og utfordringer i hverdagen. Jeg skal ikke si mer om den personen som tidligere har skrevet så kritisk om barnehagen, men det er lov å tenke selv om hvorfor noen på en så ondskapsfull måte ønsker å ødelegge ryktet til den flotte barnehagen vår. Jeg vil ellers ta avstand fra nettroll og mennesker og bruker tiden sin på å ødelegge for andre.

 

Vi bor selv på Lunderåsen og har hatt barna våre i Lunderåsen barnehage siden 2012. Det er en flott barnehage, som stadig oppdaterer og bedrer seg. Alle barnehager må stadig strekke seg mot dette, det er utfordrende, og de ansatte skal ha all honør for å jobbe med å oppfylle alle krav vi foreldre stiller.

 

Alle grupper har pedagogisk leder med utdannelse som barnehagelærer. De ansatte har lang erfaring og har jobbet her lenge, mange av dem bor også selv på Lunderåsen eller i nærområdet. Vi har til daglig nær og god kontakt med de ansatte og får tilbakemeldinger og informasjon om det vi trenger. Jeg er ofte imponert over alt de setter i gang og driver med av aktiviteter, mer enn vi egentlig kan forvente synes jeg noen ganger. De ansatte er både unge og eldre, menn og kvinner, en fin blanding synes jeg. Både sønnen og datteren vår har flotte forbilder her, de gleder seg til å komme i barnehagen og har knyttet livsvarige vennskap her. Det er Lunderåsen sin egen barnehage og barna her skal gå sammen på skole senere. Barnehagen har fulle grupper hvert år og barn står på venteliste for å få plass, en bedre omtale enn det kan man vel ikke få? De har fått god omtale fra foreldre gjennom den årlige Brukerundersøkelsen så lenge jeg kan huske. FUS har også sin egen kvalitetskontroll årlig. Leder har godt samarbeid med FAU, en hyggelig og dyktig dame.

 

For hva det er verdt, jeg jobber selv med barn, og vil med dette rose og skryte av den flotte gjengen i barnehagen vår. Takk for at dere tar så godt vare på barna mine hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Det er både feigt og urettferdig å skrive nedlatende og i mine øyner uriktig, om Lunderåsen barnehage. Det som har blitt skrevet er synlig for mange som googler barnehagen vår og derfor er det viktig for meg å dementere det som tidligere er skrevet. Man skal huske på at noen voksne havner i konflikt med barnehage og skole hvor en de er. Dette har ofte sammenheng med at barnehage eller skole har satt krav til foreldre eller kommet med veiledende råd som har blitt tatt ille opp. Det er ikke alltid foreldrene som har rett, det finnes mange krevende foreldre med urimelige krav og utfordringer i hverdagen. Jeg skal ikke si mer om den personen som tidligere har skrevet så kritisk om barnehagen, men det er lov å tenke selv om hvorfor noen på en så ondskapsfull måte ønsker å ødelegge ryktet til den flotte barnehagen vår. Jeg vil ellers ta avstand fra nettroll og mennesker og bruker tiden sin på å ødelegge for andre.

 

Vi bor selv på Lunderåsen og har hatt barna våre i Lunderåsen barnehage siden 2012. Det er en flott barnehage, som stadig oppdaterer og bedrer seg. Alle barnehager må stadig strekke seg mot dette, det er utfordrende, og de ansatte skal ha all honør for å jobbe med å oppfylle alle krav vi foreldre stiller.

 

Alle grupper har pedagogisk leder med utdannelse som barnehagelærer. De ansatte har lang erfaring og har jobbet her lenge, mange av dem bor også selv på Lunderåsen eller i nærområdet. Vi har til daglig nær og god kontakt med de ansatte og får tilbakemeldinger og informasjon om det vi trenger. Jeg er ofte imponert over alt de setter i gang og driver med av aktiviteter, mer enn vi egentlig kan forvente synes jeg noen ganger. De ansatte er både unge og eldre, menn og kvinner, en fin blanding synes jeg. Både sønnen og datteren vår har flotte forbilder her, de gleder seg til å komme i barnehagen og har knyttet livsvarige vennskap her. Det er Lunderåsen sin egen barnehage og barna her skal gå sammen på skole senere. Barnehagen har fulle grupper hvert år og barn står på venteliste for å få plass, en bedre omtale enn det kan man vel ikke få? De har fått god omtale fra foreldre gjennom den årlige Brukerundersøkelsen så lenge jeg kan huske. FUS har også sin egen kvalitetskontroll årlig. Leder har godt samarbeid med FAU, en hyggelig og dyktig dame.

 

For hva det er verdt, jeg jobber selv med barn, og vil med dette rose og skryte av den flotte gjengen i barnehagen vår. Takk for at dere tar så godt vare på barna mine hver dag.

Kjære deg, denne tråden er et år gammel, siste innlegg var fra 2014, snakk om å dra opp gammel møkk...

 

Anonymous poster hash: a008e...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

 

Hei!

 

Det er både feigt og urettferdig å skrive nedlatende og i mine øyner uriktig, om Lunderåsen barnehage. Det som har blitt skrevet er synlig for mange som googler barnehagen vår og derfor er det viktig for meg å dementere det som tidligere er skrevet. Man skal huske på at noen voksne havner i konflikt med barnehage og skole hvor en de er. Dette har ofte sammenheng med at barnehage eller skole har satt krav til foreldre eller kommet med veiledende råd som har blitt tatt ille opp. Det er ikke alltid foreldrene som har rett, det finnes mange krevende foreldre med urimelige krav og utfordringer i hverdagen. Jeg skal ikke si mer om den personen som tidligere har skrevet så kritisk om barnehagen, men det er lov å tenke selv om hvorfor noen på en så ondskapsfull måte ønsker å ødelegge ryktet til den flotte barnehagen vår. Jeg vil ellers ta avstand fra nettroll og mennesker og bruker tiden sin på å ødelegge for andre.

 

Vi bor selv på Lunderåsen og har hatt barna våre i Lunderåsen barnehage siden 2012. Det er en flott barnehage, som stadig oppdaterer og bedrer seg. Alle barnehager må stadig strekke seg mot dette, det er utfordrende, og de ansatte skal ha all honør for å jobbe med å oppfylle alle krav vi foreldre stiller.

 

Alle grupper har pedagogisk leder med utdannelse som barnehagelærer. De ansatte har lang erfaring og har jobbet her lenge, mange av dem bor også selv på Lunderåsen eller i nærområdet. Vi har til daglig nær og god kontakt med de ansatte og får tilbakemeldinger og informasjon om det vi trenger. Jeg er ofte imponert over alt de setter i gang og driver med av aktiviteter, mer enn vi egentlig kan forvente synes jeg noen ganger. De ansatte er både unge og eldre, menn og kvinner, en fin blanding synes jeg. Både sønnen og datteren vår har flotte forbilder her, de gleder seg til å komme i barnehagen og har knyttet livsvarige vennskap her. Det er Lunderåsen sin egen barnehage og barna her skal gå sammen på skole senere. Barnehagen har fulle grupper hvert år og barn står på venteliste for å få plass, en bedre omtale enn det kan man vel ikke få? De har fått god omtale fra foreldre gjennom den årlige Brukerundersøkelsen så lenge jeg kan huske. FUS har også sin egen kvalitetskontroll årlig. Leder har godt samarbeid med FAU, en hyggelig og dyktig dame.

 

For hva det er verdt, jeg jobber selv med barn, og vil med dette rose og skryte av den flotte gjengen i barnehagen vår. Takk for at dere tar så godt vare på barna mine hver dag.

Kjære deg, denne tråden er et år gammel, siste innlegg var fra 2014, snakk om å dra opp gammel møkk...

 

Anonymous poster hash: a008e...020

 

Utfordringen med slike tråder er at de ikke blir slettet, så dette blir aldri gammel møkk.

 

Tusen takk til Mariell80 for fine ord.

 

Vi er en barnehage med gode og dårlige sider. Men opplever selv at det er flere gode enn dårlige. Brukerundersøkelse vår bekrefter også min opplevelse av dette.. Jeg er stolt av å lede denne barnehage. Vi er en barnehage i utvikling og barna står i fokus. Skal du søke barnehageplass og du vurdere en barnehage, uansett hvilken, dra på besøk i og avgjør for deg selv hva du mener om barnehagen. Det er slik at hva folk mener om hver enkelt barnehage er subjektivt ut i fra egen opplevelse. Har du vært i konflikt med lederen, så vil , kanskje, ditt utsagn bli deretter. Har du hatt et godt opphold vil jo også uttalelsen bli deretter.

 

Jeg kommenterer sjelden eller aldri slike tråder, men har nå fått mange tilbakemeldinger om at denne tråden eksisterer. Så her er mitt svar.

 

Lykke til dere som søker barnehage og må dere finne den rette for dere! Jeg vil selvfølgelig anbefale vår barnehage:-)

 

Siv Anita K. Pladsen

Daglig leder i Lunderåsen FUS barnehage as

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...