Gå til innhold

Noen som har begynt å kjenne liv?


Lessismore

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har kjent det i en ukes tid ca, er 17+6 og første gangen her :-) I går kjente jeg ingenting, helt til jeg la pus på magen, da ble det helt vilt inni der! Håper det betyr at de to finner tonen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det hoppet og sprettet ett par ukers tid nå. Er 17+2, men tredjegangs fødende så jeg kjenner det kanskje litt tidligere? (ikke vet jeg hvorfor, menne...er det jeg har hørt:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+4 i dag og tredjegangs, men kjenner ikke noe liv enda. Morkaken er foran da, så antar det vil ta litt tid. Mener å huske at i starten var det så lite og kort også, at jeg uansett ikke registrerer hva det er før det er over. Muuulig jeg har kjent noe i det siste, men ettersom det er så lite så anser jeg det ikke som ordentlig liv før jeg er -sikker-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde noe rart når jeg dusjet i går.. Plutselig var magen helt skjeiv, åsså vips så flyttet den seg så den ble bein igjen. Er det normalt? er 18+6 nå men barnet er vel ikke så stort at det blir så tydelig? Dette skjedde mange ganger å jeg sto bare å gapte å så på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjedde noe rart når jeg dusjet i går.. Plutselig var magen helt skjeiv, åsså vips så flyttet den seg så den ble bein igjen. Er det normalt? er 18+6 nå men barnet er vel ikke så stort at det blir så tydelig? Dette skjedde mange ganger å jeg sto bare å gapte å så på. 

Kan det ha vært kynnere? Husker første gangen det skjedde sist. Lå i senga, og magen ble kjemperar. Som en kul på den ene siden bare. Ble litt skremt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjent liv nå og da i noen uker nå. Veldig koselig. De siste dagene har det vært mer aktivitet, og det er så herlig <3 Spesielt på kvelden når jeg legger mini. Er uke 17 nå. Sist kjente jeg det i uke 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en ting jeg kom til å tenke på. Nå som vi har begynt å kjenne liv, bør vi kjenne det hver dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også liv. Har kjent det noen uker selv og på ultralyd så kunne jeg se at boltringen og sparkingen stemte med det jeg kjente selv. Det var morsomt.

 

Jeg har lest at man ikke trenger å begynne å eventuelt telle/kjenne fast etter liv før fra uke 24. De som drev med telletest-prosjekt startet i hvertfall fra uke 24.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var vel noe sånt jeg leste og. Likevel, vet du, så bekymrer jeg meg jo, når jeg ikke har kjent liv på en dag eller to. Hmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ca hvor lenge etter man kjenner det på innsiden - tar det før man kan kjenne det på utsiden? :-)

Det kommer helt an på hvor mye polstring du har, og hvor hardt babyen sparker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg begynte å kjenne litt "bobling" i magen i uke 16 som jeg ikke var sikker på om var rumling eller luft hehe;) Nå er jeg i uke 18 og kjenner tvillingene litt tydligere for hver dag <3 <3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg kjenner daglige dult nå, selv om det ikke er SÅ ofte ♥ Har også klart å kjenne det med hånden utenpå magen. Men det er såpass sjeldent at man må ha flaks. Så pappaen venter enda utålmodig på å kunne kjenne noe...

22+2 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner masse liv hver eneste dag,og det til tross for at morkaka ligger foran og demper 😊

Barnefar har også fått kjenne ved flere anledninger,og det er like stas hver eneste gang 😄💙

Så vi er virkelig heldige til å være førstegangs,kjente liv for første gang allerede i uke 16 eller 17.

Endret av Stoltfrøken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...