Gå til innhold

Eggløsning? Surrete fakta.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Altså, jeg trodde jeg kunne huske å ha hatt menstruasjon fra 9-16 mai å ifølge eggløsningskalkulator på nett hadde jeg da størst sjans for befruktning 23.. Etter ultralyd i uke 18 mente legen at jeg hadde hatt siste dag i menstruasjon 14 mai. 2 dager før jeg kunne huske. Men kan godt være dette stemmer for jeg var ikke 100%sikker. Har vanlig syklus på 28 dager med 6-7 dager med menstruasjon. Han tilføyde også at de regnet med at befruktningen da hadde skjedd 14 dager etter siste dag i menstruasjon, altså 27mai, men ifølge det jeg leser på nett regner man eggløsning 2 uker etter FØRSTE dag i menstruasjon altså 21 mai.. Leser videre inne på dette forumet at de fleste her med samme syklus regner eggløsning 9 dager etter siste dag i mendtrasjon, noe som da igjen faller faller på 23?? Kan noen forklare meg hvordan dette funker? Er liksom en uke mellom tidligste alternativet til det siste.. Skal jeg satse på "legens 27", "nettets 21" eller "forumets 23"

 

Anonymous poster hash: ef02a...c40

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

  • 3 måneder senere...

Siste dag i mens har ingenting å si. Det er første dag som teller. Eggløsning kommer vanligvis 14 dager etter 1.dag i menstruasjon.

 

Anonymous poster hash: 94676...380

Lenke til kommentar

Begge er uansett potensielle fedre og har rett til å få vite det. Det blir feil å satse på att du har gjettet riktig i en slik situasjon. Og datoen på ul i uke 18 er ikke så nøyaktig att de kan si det på dagen. Det kan fint variere med noen dager, avhengig av hvor stor baby du har. Antall dager fra første dag i menstrasjonen til eggløsing kan også variere, og trenger ikke å være 14 dager selv om du alltid har 28 dagers sykluser (selv om det er rimelig å anta det).

 

Anonymous poster hash: 97496...d33

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...