Gå til innhold

Mine, dine og våre barn og ekser - hvordan organiserer dere julen?


Snertne85

Anbefalte innlegg

Vil gjerne høre erfaringer der det ikke er noen konflikter og som løser seg med fint samarbeid - og der det er vanskeligere gjennomføre.

 

Hvordan blir kompromissene i forhold til julefeiring for eksempel?

 

 

Han har 3 barn fra før med to forskjellige mødre - hvor den ene er snill og den andre slem. 

 

Jeg har ett barn fra før med bra samarbeid- og i tillegg venter vi ett felles barn til våren 2015.

 

Vi har ikke feiret jul sammen før, så vi er ferske i forholdet og :-)

 

 

Takk for eventual tips og råd.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Fortsetter under...

Da jeg møtte min nåværende mann, feiret jeg og eksen jul sammen. Det var tre år siden vi gikk fra hverandre, da jeg møtte han. Det gjorde vi også første julen vi var sammen, han (min nye) feiret jul med familien sin. Men da vi fikk barn sammen, begynte ungene å være annen hver jul hos hver av oss. Et par dager før jul inviterer jeg og min nye mann ungene, min eks, han mor og min mor til førjulsmiddag, og da åpner ungene gavene fra den de ikke skal være sammen med julekvelden. Dette har blitt en koselig tradisjon for både barna og oss voksne :-) Det må også sies at min eks og min nye mann kommer godt overens, og at han og hans mor kjøper bursdagsgave og julegave til mitt nye barn. Hun blir regnet som bestemor av hun yngste. Eksen har også ny partner som han møtte før jeg møtte min, hun er også med om det passer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Her har mannen 2barn fra før og jeg 4 fra før. Vi har hans 2hver jul og mine 2hver jul. Dvs den julen han har sine feirer vi med hans familie, den julen mine er her feirer vi med min familie. Vårt felles barn blir selvfølgelig med hvor vi feirer julen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...