Gå til innhold

Har dere begynt å handle inn? 🍼


alira

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Vi har stort sett alt etter jenta vårEneste vi mangler er lekegrind Så er det jo en del klær da,siden vi venter gutt denna gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta79-jente06, du er heldig som har alt fra før, og kan kose deg med å bare handle inn klær! Jeg er enig med deg Ringfinger, hvor skal man begynne?

 

Har laget en liste i exel over hva som trengs basert på en del googling av "babyutstyr-liste" og lignende.. Noen ting er jo opplagt, som barnevogn, seng, klær, bilstol, stellematte, bleier.

 

Har meldt meg på nyhetsbrev på Babyshop og tenkte å følge med på tilbud og handle litt underveis, og ikke spare opp og handle alt på en gang.. plutselig er det tilbud på seng, en annen uke på bilstol osv.. Det blir jo veldig dyrt med alt dersom en ikke har noe fra før!

 

Vi kjøpte stokke sengen (en bitteliten rund sprinkelseng) på tilbud siden vi har liten plass på soverommet til en vanlig sprinkelseng! Og siden det er hjul på den tenkte vi kanskje at vi kan bruke den til å la babyen sove i den på dagtid? og dermed slippe å kjøpe vugge til stuen.. g når det er behov for å utvide den så er det nok på tide til å flytte til eget rom uansett, der det er bedre plass! Ulempen med den stokke-sengen er at tilbehøret er svindyrt... menmen! Gjort er gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet vogn, stellebord og bilstol av "de store tingene". Seng blir handlet litt seinere sammen med sengetilbehøret osv osv. Har en søster som fikk gutt for 3 år siden så får en del derfra. Bare handlet inn 4 plagg selv:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Handlet tre ullplagg i beige, brunt og hvitt da vi ennå ikke vet kjønn :-)

Håper å få vite det 6.november!

 

Noen tips til vogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare handlet noen klesplagg: body, vinterdress, lue, bukser. Vanskelig å få tak i fine babyklær her oppe i finnmark så handler når jeg er på reise i oslo ol. Mannen min har to barn fra før så vi har en del etter de, samt at jeg får kurv(vogge), skinnpose og en stol til middagsbordet(må vente med å bruke den da) som har vært på "vandring" i familien og som jeg brukte som baby😊 Trenger i hovedsak bare bilstol, stellebord og vogn. Hvilken vogn kan dere som har erfaring anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter en gutt (igjen!!!) har alt av klær, men skal kjøpe ny vogn, bilstol, seng og stellebord. Har to fra før, men de er noen år siden og det meste er enten utslitt eller gitt bort.

Har kikka på det vi trenger, men ikke kjøpt noe enda. Blir nok til å legge penger i god vogn og bilstol, heller billigere utgaver av seng og stellebord.

Lillebror har fått nytt babyteppe heklet av mor og henteekteskap under planlegging ellers blir nok mye brukt opp igjen fra de andre gutta. Koselig det også. Storbrødrene synes det er kjempe stas at lillebror skal bruke deres klær fra da de var små babyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke handlet inn noe enda, men tenkte å begynne å handle inn så smått noe nøytrale klær i begynnelsen av desember. Skal bare sjekke på ultralyd i uke 12 at alt ser bra ut :P
Gleder meg kjempe masse! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...