Gå til innhold

Symptomer


Fru B.

Anbefalte innlegg

Kan slenge meg på blant de som er nervøse og som ikke klarer å glede meg masse over positiv test...

Frykter SA/MA i massevis! Skulle tro jeg var voksen nok til å ikke la slike tanker plage meg unødig, men det gjør de uansett. 

 

Symptomer kommer og går, brystene er veldig ømme ene dagen og mye bedre neste, og så ømme igjen, småuggen på morgenen, men nå utover dagen merker jeg lite. Lett hodepine og småsvimmel. Er bare 4+4 og jeg bare håper håper håper på at det ikke ender i SA... Er rett og slett veldig nervøs, selv om statistikk egentlig er på vår side, så er det alltid noen som må fylle den "uheldige" delen også :( Får be mannen holde seg unna tipping, lotto osv, trenger all flaksen her nå!

 

Vet endel tar flere g.tester osv for å følge hcg'en, men jeg tør ikke. Det må bare gå som det går, jeg vil ikke vite egentlig.

 

Hadde ikke trodd det skulle være sånn å bli gravid for første gang. Men det var før jeg leste/hørte om alle som mister ja...Hjalp ikke at nærmeste kollega på jobb hadde en senabort ifjor høst. Og ei annen venninne mistet også ifjor. Så det er ikke bare forumene heller... 

 

Kjipt! Men krysser bare fingrene og får leve med å være nervøs og bekymret. Skal skjerpe meg fra neste uke, tvinge tankene over på noe annet og "glemme" graviditeten litt. Prøve i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får håpe det går bra med dere alle (og meg selv).

 

Er 4+5 i dag og mine symptomer er veldig til og fra. En stund kjenner jeg ikke EN plass at jeg er gravid, og bekymrer meg masse. Men så tenker jeg over det og finner jo ut at puppene jo er kjempeømme, jeg er kjempetrøtt hele tiden :sleeping: , har murringer og er "øm" i magen, ja og så masse utflod (usj).

 

Forrige svangerskap var jeg jevnt over kvalm de fire første månedene, men jeg fant ut ganske sent at jeg var gravid og da hadde jo alle symptomene slådd til for fullt. Kanskje derfor jeg bekymrer meg, har aldri ønsket kvalme velkommen før :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små måltider, ofte. Ikke stress, da ble det verre hos meg. Ha gjerne en pakke kjeks på nattbordet og spis noen før du står opp av senga, litt smuler i senga, men en mye bedre start på dagen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJELP!!!!!!!!!!!!! Jeg begynner å bli kvalm!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tenker med skrekk og gru på forrige svangerskap.... Jeg trenger også noen råd!! Noen magiske råd - for jeg prøvde alt mellom himmel og jord forrige gang.

 

Alma90: råd mot kvalme kan være ingefær og sitron, hiv det oppi kokende vann - avkjøl - drikk. Ellers finnes noen som heter Seaband (fås på apoteket, er ment til reisesyke). Spis lite og ofte. Spis før du står opp av senga (bare noe lett, litt salt kjeks ect). Spis lite og ofte. Drikk masse vann. Tygg på isbiter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har morgenkvalmen virkelig slått til hos meg.. Noen som har noen gode råd mot kvalme?

Små måltider, ofte... Og isbiter! Funker for meg, kvalmen har tatt helt av hos meg også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har apper for å følge med på hvor langt dere er? ;)

Vet jeg hadde siste mens. Den 25 september.

Testet positivt 29 oktober.

Har en app. Å der står det at jeg er 5. Uker. Å fosteret Er 3 uker. Men på en annen terminkalkulator fikk jeg opp 22 juli;-p

Jeg synes "Svangerskaps app" er den beste :) Den som er lilla i app store! Gøy å følge med og ekstra gøy hver gang man ahr rundet en ny uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye her, men er 16 dager siden mensen skulle vært her.. Og har slitt med kvalme i 2 dager..

 

Så tok en test bare for å få "ro" og jammen var den positiv!!!

Er selvfølgelig glad men og i SJOKK... Hadde ikke sett den komme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært skikkelig uggen, trøtt og småkvalm idag... Masse lukter jeg har reagert sånn halveis på, men håper ikke jeg blir mer kvalm de neste dagene... Merker jeg er kjempesliten når jeg kommer hjem fra jobb om dagen, men har heldigvis en supersnill mann som ofte lager mat og skjønner at jeg ikke er helt 100% om dagen.. :) Når begynte kvalmen hos dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fungerer ingenting mot kvalmen.. :( Er både sulten konstant og kvalm konstant! Etter mat må jeg streve for å holde det nede. Og det er jo veldig koselig når jeg er på jobb... Fryser også skikkelig! Akkurat nå kunne jeg tenke meg å ligge i badekaret hjemme, med sitronisvann som drikke.. Og at det var helg, og at helgen varte i en liten evighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sulten konstant her og, men heldigvis så er ikke kvalmen så alt for ille enda. Fryser mye jeg og! Ligger i sofaen med ulltøfler og pledd, og enda må jeg ha hendene innunder lap-top'en for å varme hendene innimellom. Og det med å ønske seg laaaang helg - den kjenner jeg også veldig på. Skjønner ikke hvordan jeg skal kunne gå på jobb og gjøre det jeg skal når jeg egentlig har lyst til å være hjemme og ordne og stelle...

Endret av Tyra83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt flere symptomer her også ja. Mer og mer kvalm, men også sulten. Orker ikke spise mye av gangen for da blir jeg kvalm, men blir jo kjemperaskt sulten igjen. Så trøtt på ettermiddag at det er vondt å være våken! Men har aldri klart å sove på ettermiddag, ei heller nå. Sløver bare på sofaen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øm nederst i ryggen (men høyere opp enn mensmurringer), ekstremt trøtt, nyser ofte, litt ømme pupper (stakkars samboermannen som prøvde å ta på de i går) og ganske bekymret hele tiden. 

 

Heldigvis ikke særlig kvalm enda, men er jo bare 4+4 så det er nok ikke så rart - tenker at det kommer nok - ettersom jeg blir veldig lett kvalm ellers (type bilsyk, båtsyk, stappmettkvalm og stressakvalm). 

 

Av gravidapper bruker jeg Ovia Pregnancy. Den er kjempebra, synes jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, og gratulerer alle mammaer her inne!

Denne gangen, for første gang, kan jeg også endelig rope HØYT hurra!!! For jeg er gravid!

 

Føles helt uvirkelig.. For ca 4 uker siden tok jeg tester som bare ble negative. Jeg tok også blodprøve hos legen som ikke slo ut.

Jeg synes dette var veldig rart fordi jeg bare følte på meg at jeg var gravid. .

 

Mine symptomer:

Kvalm

Svimmel

Trøtt

Underlivssopp

Analkløe

Heterokter

Reagerte på lukt

Oppblåst og full av luft

Ingen mensen kom..

 

Så jeg bare ventet ett par uker.., men på torsdag forje uke så klarte jeg ikke å holde meg, og tok en test kl 19.30 og det tok ikke 10 sek en gang før den lyste sterkt pluss.

Så tok jeg en test igjen halv 12 på natta, og den også var klart og tydelig gravid!

Dagen etter skulle jeg tilfeldigvis til legen. Jeg stod opp og tok en test til bare for å ha gjort det. Tydelig pluss! Så hos legen tok jeg igjen en test. Da var det bekreftet! Jeg ER gravid.!!

Mine symptomer nå er:

Kvalm, må spise hele tiden!

Tisser alltid, også på natta

Stikkninger i magen

Utrolig ømme pupper.... Au..

Svie og kløe i analen, jepp!..

Oppblåst mage, ser gravid ut pga luft!

Svimmel

Trøtt, sover hele tiden

Sliten..

Sint og sur!!! Uten at jeg egentlig vil..

Fryser/hetetokter..

 

Men, så lenge babyen min har det bra og vokser og kommer til meg, så er alt greit!! :)

Morsomt, for ble egentlig gravid rett etter vi ble gift. Ca 2 uker etter! 💏

Jeg er utrolig glad! Det er mannen min også. Vi koser oss og tia kan ikke gå fort nok..! :)

Ble langt dette, men fy søren! JEG ER GRAVID!!!! 😃😄😀☺️😊😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øm nederst i ryggen (men høyere opp enn mensmurringer), ekstremt trøtt, nyser ofte, litt ømme pupper (stakkars samboermannen som prøvde å ta på de i går) og ganske bekymret hele tiden. 

 

Heldigvis ikke særlig kvalm enda, men er jo bare 4+4 så det er nok ikke så rart - tenker at det kommer nok - ettersom jeg blir veldig lett kvalm ellers (type bilsyk, båtsyk, stappmettkvalm og stressakvalm). 

 

Av gravidapper bruker jeg Ovia Pregnancy. Den er kjempebra, synes jeg! 

Tror ikke det er avgengig om man blir lett kvalm. Jeg hadde aldri vært skikkelig kvalm, ei heller aldri spydd før jeg ble gravid. Mitt første svangerskap spydde jeg fra start til slutt, og det ser ut til at det blir likt denne gang.. Håper du er heldig og slipper unna :)

Endret av ØYNE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhh.. Jeg blir så dårlig av diverse lukter! blir gal! nå I dag kjente jeg at jeg blir dårlig av kaffi lukt. Og det lukter jo over alt på kontorert.

Er uggen store deler av dagen. ikke helt kvalm men uggen. Ellers er jeg ultra mega super trøtt.. har lyst å sove overalt. kunne lagt meg på gulvet under pulten på kontoret å sovnet der. Er svimmel men bare til tider. Ømme pupper, hadde et barn som skulle være snill å gi meg en klem, og hoppa med skallen først midt I puppen. AU!!

Har stikkinger I magen, el/mens lignende.

Syns det er så rart at noe så lite kan skape så mye uro I kroppen.

 

Er I dag 5+2

Endret av lillemetoog1?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner lukter tydelig jeg og, men blir ikke mer dårlig av noen enn andre, er dårlig nok likevel. Ble sykemeldt i dag. Hyperemesis gravidarum. Får lyst til å si "igjen" enda det er snart fire år siden sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i overraskende bra form. Med jenta mi hadde jeg ekstrem svangerskapskvalme, veldig svimmel og mye bekkenplager helt fra begynnelsen.

 

Nå er det mest at jeg er veldig varm, svetter lett. Fett hår og hud. Oppblåst. Tørst. Hyppige toalettbesøk også om natta. Ømme bryst. Litt svimmel, hvis jeg stresser, små forkjølet. Veldig sulten. Venter enda på å bli kvalm, men det er ikke slik at jeg ønsker det heller... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite symptomer her, er øm i puppene, men det varierer. Har vært kvalm en uke eller to men det virker som om det har gitt seg litt. Må bare passe på å spise jevnlig. Har noen dager med menssmerter. Er ikke forstoppet engang, det har jeg vært tidligere. Begynner å få den oppblåstheten på kvelden da. Skulle på en måte ønske at jeg hadde mer symptomer, det hadde vært betryggende på en måte, men jeg var nok sånn da jeg gikk med gutten min også. Har jo også sett på ul at det er noe der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...