Gå til innhold

Hvordan går det med mai-magene, da?


Lessismore

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Sitter her i sofaen en lørdagskveld, og ser på Skal vi danse. Surfer litt innimellom, og ser at det er mange triste tråder inne på 1. tri. Telte kjapt, og kom frem til at det er minst 5-6 tråder om SA/MA. Huff, blir lei meg, men samtidig tenker jeg: det må da være noen igjen? Så, hvordan går det med dere mai-magene?

 

Selv har jeg det ganske bra. Er 12+1 idag, og skal vel kanskje hoppe over til 2. tri. Eller er det seinere? Blir aldri klok på det... Uansett så er formen stadig stigende. Ikke kvalm lenger, mye mindre trøtt, og generelt i bedre form. Innimellom lurer jeg på om det i det hele tatt er noen der inne. Jeg har ingen mage, bortsett fra den vanlige "pølsa" da. Ikke kan jeg kjenne livmoren over symfysen heller. Kommer vel snart. Hvordan er det med dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss, er også 12 + 1 i dag.

Har vært svært lite kvalm i dette svangerskapet, men desto mye trøttere. Det har vært en uforklarlig utmattethet som jeg bare ikke har opplevd før. Begynt å bli litt bedre. I dag har jeg klart å gjøre litt husarbeid, men utpå ettermiddagen måtte jeg legge meg rett ned. Er et under jeg fungerer på jobb. Oppblåstheten avtar også litt merker jeg.

 

Har vært på ul og sett både armer og bein og hørt hjertet banke. Det var beroligende. Til tross for at det er en overraskelse på vei, er vi jo like spent som med de andre. Begynner å venne meg til tanken nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 10+4 i dag og er ikke i så verst form. Trøtt, sliten og til tider uggen - men så lenge det ikke er skikkelig kvalme klager jeg ikke :) Skal på UL til torsdag og er veldig spent, har en god følelse! Var på tidlig UL (i forbindelse med IVF behandling) da jeg var 8+5 og fikk se en liten kropp på 2 cm og et flott bankende hjerte! Gleder meg til at jeg kan begynne å fortelle om graviditeten, er innimellom vanskelig å late som ingenting ;) De aller nærmeste (foreldre og søsken) har visst om IVF prosessen helt fra starten.

Tror man går over i 2. tri når man har startet på uke 13, altså ferdig med uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12+1 er du i gang med din 13.uke og er da i 2.trimester. Så stas, gratulerer!

 

Jeg er 11+0 i dag. Har ingen symptomer, ikke funnet hjertelyd med doppler enda og kjenner eller vises absolutt ingenting i mageområdet enda (forventer det ikke på lenge, vistes ikke før uke 22 sist svangerskap på meg)

Så hadde det ikke vært for at jeg allerede har vært på to stk UL så hadde jeg ikke trodd at jeg var gravid  :laugh:

Endret av Tallah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12+1 er du i gang med din 13.uke og er da i 2.trimester. Så stas, gratulerer!

 

Jeg er 11+0 i dag. Har ingen symptomer, ikke funnet hjertelyd med doppler enda og kjenner eller vises absolutt ingenting i mageområdet enda (forventer det ikke på lenge, vistes ikke før uke 22 sist svangerskap på meg)

Så hadde det ikke vært for at jeg allerede har vært på to stk UL så hadde jeg ikke trodd at jeg var gravid  :laugh:

Nei, vet du, tallah, jeg lurer av og til jeg og. Er jeg bare innbilt gravid eller? Men i og med at dette svangerskapet, så langt, ligner veldig mye på mine to foregående, velger jeg å ikke ta ul tidlig denne gangen. Jeg regner med det er en liten spire der inne. :)

Fikk forresten brev fra sykehuset, og oul er satt opp til begynnelsen av desember. Har dere fått time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18. Desember skal jeg på oul.

Går hos privat gynekolog, derfor mange ul. Han bruker ul hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må innrømme at jeg er litt fristet til å bestille en ul. Mest for å se om det er noen der inne, og om alt er i orden. Det er jo så magisk hver gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :-) er 14 uker i morgen og formen begynner endelig å bli bittelitt bedre! Nå kaster jeg opp bare en gang om dagen. Gleder meg til denne kvalmen går over... Er langt ifra 100% men nå orker jeg ihvertfall å sette på en vaskemaskin og henge den opp etterpå :-) dette er mitt første svangerskap og det har vært alt annet enn hyggelig hittil, men det er godt å vite at det kommer en fin premie til slutt ❤️ Har vært på tidlig ul også og det var godt å se den lille som sprellet der inne :-) magen vokser også ❤️ Dette er en spennende tid!

 

Første svangerskapskontroll i dag (litt sent pga syk fastlege). Da får vi vel sendt avgårde papirer til sykehuset så jeg får innkallelse til ordinær ul :-)

 

Håper alt er bra med resten av maimagene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Time for tidlig UL i formiddag. Blir spennende, vet jo aldri hva som møter en, kanskje det ikke er "noen hjemme"? ;)

Etter terminkalkulator her er jeg 12 fullgåtte i dag, får se hva doktoren sier, om det blir mye justert? Grugleder meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det Bonanza?

Hei! Det gikk bra :) . En liten kneip på plass og alt ser bra ut ift de målinger som ble tatt. Som jeg trodde selv, akkurat 12 fullgåtte uker i dag.

 

Veldig moro å se altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig tråd, god idé. :D

 

Veldig bra å høre at det går bra med mange her inne! Jeg er 10+2 i dag. Er veldig trøtt, har mest lyst til å ligge og slappe av hele tiden, men har jo full jobb og en 2 - åring hehe. Men klager ikke, jeg har noe morgenkvalme og hodepine, men ikke sånn at jeg kaster opp.

 

Jeg var på ul i uke 7 pga blødninger, og da fikk jeg se en liten oval med et lite bankende hjerte i. Ble rørt til tårer, og så takknemlig. Ordinær ul ble satt til 30. desember. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11. desember har jeg fått. Og så klarte jeg ikke å la være å bestille en tidlig ul, så det blir en privat neste uke. Da er jeg 13+5, så kanskje, kanskje legen kan se kjønnet! Gurimalla, blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :-)

 

Er nå 14 + 2 og har fått time til UL 8. desember, gleder meg veldig ^^ Er ikke like mye plaget med kvalmen lengre, men har på magisk vis klart å gå ned snart 7 kg i løpet av hele svangerskapet. Andre som har opplevd dette? Har ikke så mye å gå på i utgangspunktet, så jeg har bare en uke på meg til å legge på meg ellers vurderer de innleggelse :-/ Har hatt mye problemer med tilrettelegging på jobb, jobber i dagligvare og har egentlig ansvaret for frukt og grønt. Men det blir utrolig tungt for meg i og med at jeg har problemer med ryggen. Har faktisk fått dette skriftlig fra legen, men virker ikke som sjefen bryr seg, så jeg har tatt det videre. 

 

Med en gang det ble 12 uker måtte jeg bare si det, klarte ikke å holde det inne lengre! Og det gjaldt forsåvidt magen også  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg nettopp kommet hjem fra ul. Alt står bra til, og jeg ble satt tilbake til 12+6 idag, med ny termin 15.05.15. Fin dato da! Legen kunne til og med ane noe som lignet en liten tut, så her blir det nok enda en gutt. Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De av dere som har fått litt mage, når kom den kulen man kan se når man ligger? Leser litt blogger og ser flere som ser ut som de har en vannballong i magen når de ligger på rygg hehe :-) Er 14 uker og ser ingenting enda, fortsatt "hult" mellom hoftebena når jeg ligger. Gleder meg sånn til å få mage, det er jo det som er koselig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg nettopp kommet hjem fra ul. Alt står bra til, og jeg ble satt tilbake til 12+6 idag, med ny termin 15.05.15. Fin dato da! Legen kunne til og med ane noe som lignet en liten tut, så her blir det nok enda en gutt. Herlig!

Min siste jente ble sagt var gutt i uke 13 ;) . Da var jeg på 3D privat. Det er jo uhyre vanskelig å se det så tidlig, da fostrene har "tut" om de er jente eller gutt. Legen sa jo selvfølgelig at det var et veldig stort usikkerhetsmomang, men om han skulle tippe så helte han mot gutt. Og jeg innstilte meg jo mot det, selv om jeg visste at det var veldig usikkert. Så for meg ble det en overraskelse da det viste seg å være en jente i uke 18 ;):) hos samme lege hehehe

 

Flott termindato, og supert at alt så bra ut! Blir spennende å høre om magefølelsen eller antagelser mer kjønn stemmer i ca uke 18 på mai magene da :)

Endret av Bonanza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk vel egentlig bare bekreftet det vi allerede visste, at det enten ble gutt eller jente. :-P

Men ei jente er også hjertelig velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt til nå har jeg hatt kveldskvalme, om det er noe som heter det. Blitt skikkelig kvalm etter jeg har lagt meg og spydd hele natten mange ganger. Nå har det blitt litt bedre, men nå kommer morgenkvalmen  :unsure:  er 16 uker på vei og legen har gitt meg mye kvalmenedsettende, men har ikke fungert. Nå har det skjedd to ganger når jeg har tidligvakt (jobber i dagligvare) at jeg har kastet opp mens jeg har sittet i kassen.. Ikke spesielt hyggelig i og med at kunder for det med seg. Men har noen som er rett i nærheten som får med seg dersom det skjer, og er klare til å ta over for meg - heldigvis!  :laugh: Har dere lignende historier? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...