Gå til innhold

Noen andre med for mye melk ?


cici83

Anbefalte innlegg

Hei jeg har baby på 3 uker. Har sinnsykt mye melk. Baby spiser og det går fort ned. Når han er ferdig gulpet han opp sykt mye. Han hikker og får knip. Jeg må begrense mat til hver 2/3 time . Jeg har konstant store pupper . Baby hadde gått opp 900 gr på to uker ved kontroll på helsestasjon. Hadde samme utfordring med nr 1. Noen som har noen tips ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, egentlig ikke;) Vet jo at enkelte donerer melk til nyfødtposter og sånn? Men trodde at melkeproduksjonen skulle være selvregulerende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde utfordringer med dette hele forrige Ammetid også .. Vet ikke hvorfor det blir slik.. All kunnskap sier jo at puppene og melkeprod er selvregulerende men jeg produserer likevel for mye melk .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipset fra ammehjelpen er å pumpe begge brystene helt om morgenen den første dagen. Gjør det kun en gang.(ta vare på melken) Da vil baby få fet ettermelk når han spiser første måltid fra puppen. Så bør du ikke bytte bryst før det har gått tre timer. Dvs hvis baby vil ha melk på nytt før det har gått tre timer, gi av samme bryst. Ikke gi av begge under samme amming. Søk på ammehjelpen.no for utfyllende hjelp. Dette skal hjelpe for å regulere melkemengde og passe på at baby ikke får bare formelk, får vondt i magen og gulpet mye . Gi gjerne tilbakemelding om du prøvde det og det hjalp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipset fra ammehjelpen er å pumpe begge brystene helt om morgenen den første dagen. Gjør det kun en gang.(ta vare på melken) Da vil baby få fet ettermelk når han spiser første måltid fra puppen. Så bør du ikke bytte bryst før det har gått tre timer. Dvs hvis baby vil ha melk på nytt før det har gått tre timer, gi av samme bryst. Ikke gi av begge under samme amming. Søk på ammehjelpen.no for utfyllende hjelp. Dette skal hjelpe for å regulere melkemengde og passe på at baby ikke får bare formelk, får vondt i magen og gulpet mye . Gi gjerne tilbakemelding om du prøvde det og det hjalp! :)

Tusen takk :) det må forsøkes 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde det med førstemann. Jeg gjorde slik: ammet kun på den ene puppen i tre timer. Deretter kun på den andre de neste tre. Slik får baby mere fet melk, og melkemengden gikk langsomt ned til passende nivå. Jeg ga aldri fra begge bryst samtidig. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg prøvde slik intervallamming som ammehjelpen anbefaler og som er beskrevet over her. Fungerte bra. Utrivingsrefleksen er fortsatt sterk så han sette melken i vrangstrupen når han spiser og det er litt styr med amminga pga det,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...