Gå til innhold

Ul i dag


Fuglekassa

Anbefalte innlegg

Var på tidlig ul i dag ig var utrolig spent. Tok innvendig for å se best, fikk se et blinkende hjerte og alt så kjempe bra til:) fikk beskjed om at menstermin var veldig riktig og den er fortsatt 18.mai! Det var så herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var på tidlig ul i dag ig var utrolig spent. Tok innvendig for å se best, fikk se et blinkende hjerte og alt så kjempe bra til:) fikk beskjed om at menstermin var veldig riktig og den er fortsatt 18.mai! Det var så herlig :)

Det var fint å høre  :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre! Jeg var selv på innvendig ultralyd nå i uke 7 (pga blødninger) og fikk se et lite hjerte som banker, så utrolig herlig! :) Kos deg videre i svangerskapet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med jeg også på denne tråden! Er jo betryggende for alle som får muligheten til å dra på tidlig UL å se at alt står bra til :)

 

Var selv på tidlig UL igår og fikk bekreftet at fosteret er akkurat så gammelt som vi trodde (8+1). Fikk både se og høre hjertet, og et par bilder ble med hjem. Er fortsatt fasinert over hvor lite fosteret er, men at man likevell så tydelig kan se at det er en bitteliten baby :)

 

BF var med og det har nok blitt litt mer virkelig for han også nå. Frem til nå har han jo bare fått høre om mine plager og hvordan jeg merker det på kroppen. Men å høre hjertelyden virker å ha gjort det hele litt mer virkelig :P

 

Nå blir det bare å smøre seg med tålmodighet til neste gang man får se poden på en skjerm. Det gledes :D

 

Har dere bestemt dere for om dere vil vite kjønnet ved ordinær ultrayd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå så herlig <3 jeg tror nok jeg skal vite kjønnet, jeg er alt for nysjerrig til ikke å vite :) hva med deg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy, divadiva! Supre nyheter! Jeg har også vært på UL i dag, faktisk! Utrolig magisk, og overveldende! Fikk vite at fosteret var 9+6 altså fire dager mer enn menstermin, så hvis jeg regner ut termin ut ifra 9+6 i dag så får jeg 17. mai, kan det stemme? :)

Vil også vite kjønn, men mannen er litt mer skeptisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du termin dagen før meg :) vanskelig om den ene vil og den andre ikke, her er vi heldigvis enig om alt, enn så lenge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL for ca to uker siden for å se om alt var i orden, fikk beskjed om at de sterke ryggsmertene mine var pga at fosteret låg så langt bak.. liksom litt i klem, men det var ikke noe farlig, kun jeg som har veldig vondt. Hadde ikke noen spesielle tanker om hvordan det ville bli å se mitt eget barn, men når jeg så det ble jeg helt stum og selvsagt veldig glad <3 I morgen kommer jeg til den "magiske" grensen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil også vite kjønnet. Kommer aldri i verden til å klare å gå helt til 20. mai uten å få vite. Vil vite nå! (Har en sterk jentefølelse!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd begge deler før (både vite og ikke vite). Og denne tredje gangen ønsker vi å ikke vite. Syns det var "best", om man kan kalle det det. Veldig stas å først SE det med egne øyne ved fødselen og nurket er utenfor magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det delt, jeg vil ikke men han vil. Jeg tenker at det er få ting man i disse dager ikke vet om på forhånd, så det hadde vært en "god" overraskelse etter en fødsel å få vite kjønnet :) det er jo gøy uansett når man får vite det, men vil holde på spenningen i det lengste. Og om vi skulle angre oss etter ordinær UL kan man vel alltid bestille en time privat om man vil vite kjønnet. Går liksom ikke å angre seg dersom man finner det ut med en gang :P

 

Følger mine argumenter trumfer hans, da han vil vite det for moro skyld :P heldigvis noen uker igjen å diskutere på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

. Og om vi skulle angre oss etter ordinær UL kan man vel alltid bestille en time privat om man vil vite kjønnet. Går liksom ikke å angre seg dersom man finner det ut med en gang :P

Har hørt om noen som faktisk har fått jordmoren til å skrive kjønnet på barnet på en lapp lagt i en igjenlimt konvolutt. Så får man den med seg :) Om begge er enige og man blir alt for nysgjerrig senere i svangerskapet så kan man bare åpne den :D

Faren er stor for at man ikke ser kjønn sent i svangerskapet. Vi var på 3D UL i uke 26, og da lå babyen så sammenkrøllet på den lille plassen sin, at armer og bein var i veien for kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne vite kjønnet ved oul :) På førstefødte fikk vi vite at det mest sannsynlig ble jente men at de ikke kunne si det 100%. Det ble også jente. Denne gangen synes jeg svangerskapet er litt annerledes, og tenker derfor det kanskje er gutt. Vil gjerne stille nysgjerrigheten og knytte meg enda mer til ham eller henne. :) Bra at det er valgfritt i hvert fall siden alle føler forskjellig på dette med å få vite eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...