Gå til innhold

2 foster sekker på UL uke 5+2


Kanskje snart <3 86

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, noe er det også med tanke på hcg. Er redd det er en tvilling som ikke har klart seg. Men umulig å si før neste ul.

Det går en tynn stek fra vegg til vegg inni sekken, spent på hva dette evt kan bety(eneggede tvillinger itillegg til den i den andre sekken hvor hjerte banker, eller om det er tidlig stadige til et foster).

 

Jeg var i bryllup på 5+0. Var SÅ stor, like stor som med Nr 1 i måned 5!! Måtte skjule det med løse klær.

Men gått tilbake nå. Men som du sier er kvalmen kommet for fullt istedenfor:/

 

Vil tro det var tøft ja, det er utrolig slitsomt å være så dårlig. Og enda verre når man må prestere på eksamen itillegg:/

Ble du innlagt med de for intravenøst?

Jeg ble det med forrige, krysser fingrene for bedre form denne gang, men er det tvillinger blir den vel verre ..

 

Hehehe.. Morsomt å se på ul, blir så mye mer ekte når de spreller rundt og beveger seg:)

Får krysse fingrene for at de er litt roligere neste gang så dere får vite kjønn, vil tro det er ekstra praktisk å vite når det er to:)

Ja, da er det vel lite tvil om det siden to ble satt inn:)

 

Her har alt skjedd naturlig, så er det tvillinger eller trillinger(!!) så er det helt sykt at det går an.

Lenke til kommentar

Å herregud! Tenk om du har tre, da!!  :hjerter:

Ja, det er ganske sykt at det går an. Men veldig kult!  :D

Med tanke på hcg og at det ER en fostersekk der, så tenker jeg at det må vel nesten ha vært noe der, uansett hva som har skjedd... Har du fått ny UL-time? Spennende! Gleder meg til å høre :Nikke:

 

Nei, ingen innleggelse. Jeg har klart å spise hver dag, og det har kommet litt i "bølger", ofte sammen med migrene. Da er det bare å holde ut, og så får jeg i meg næring før og etter. Er kjempetørst hele tiden, så det er ingen fare med drikke. De dagene det har stått på som værst så har jeg ikke holdt på noe som helst, men som sagt så har det kommet seg igjen etter en dag eller to. Jeg er veldig glad for det. Kjenner to som har vært innlagt og det virker ikke særlig gøy det heller! Greit nok å være syk, men det er noe med egen sofa og seng!  :hjerte:

 

Ble du lagt inn første gangen?

 

Har dere tvillinger i familien??  :babysmokk:  :babysmokk:

Lenke til kommentar

Gurimalla, det blir et sjokk isåfall.. :)

Ja, noe er det hvertfall. Håper bare det ikke har stoppet i utvikling. Og ikke minst at den som har bankende hjerte fortsatt klarer seg. Så får tvilling 2-3 være en stor bonus :D

Ikke fått ny enda nei, blir rundt uke 12 ca. Siden det er naturlig er de veldig avslappet, "de tar det som det kommer".

Skummelt og spennende:)

 

Ja, jeg lå inne veldig mye med intravenøst fra rundt uke 8-17 eller noe. Utslag på ketoner dag etter dag. Holdt ikke på noe:/ Fikk væske tilførsel. Veldig slitsomt og kjedelig. Gul og blå på hendene.. Og med en fra før nå håper jeg virkelig at jeg slipper innleggelse:/

 

Jeg har søskenbarn som er tvillinger, og ellers er det 2 andre tvillingpar på den samme siden. Alle toeggedde. Så blir ikke overrasket over om det er toeggede :)

Itillegg sluttet jeg på p piller og ble gravid 2-3 uker etterpå. Noe jeg også leser kan bidra til tvillinger.

 

Hva sier mannen din da? Ikke skremt av tvillinger?

Det blir min isåfall 😅

Lenke til kommentar

De er veldig avslappet om det er IVF også. Men det er igrunnen helt greit, kjenner jeg. :)

 

Får håpe du slipper innleggelser denne gangen! Det kan jo bli tøft med to - tre i magen, men man vet aldri ;)

 

Hvis jeg ikke tar feil, så er det vel toeggede som kan være arvelig. Siden eneggede er en reativt spontan og tilfeldig hendelse...? Men jeg skal ikke være påståelig. Morsomt er det uansett! :)

 

Jeg har ikke mann, men dame! ;) Og hun tar det med knusende ro. En av hennes beste egenskaper, siden jeg er stikk motsatt. Jeg må ha noen som holder meg på bakken, både når det gjelder gleder og bekymringer ;) Jeg vet ikke om jeg hadde turt å sette inn to og ta sjansen på tvillinger om det ikke hadde vært for henne. Hun er overlykkelig over utfallet, og det er jo bra! Det blir nok mannen din når han får tenkt seg om også ;) Om han er redd for to blir det jo spennende med tre, da!  :legrine:

 

Jeg tenker mye på hvor heldige de er. Jeg tror det er fint å ha et så tett søsken gjennom livet. Stort sett, iallfall :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da har jeg vært på ny ul. Hadde tre blødninger i uke 7-8. Legen sa jeg da hadde mistet den ene tvillingen. Kroppen hadde støtt den fra seg. Litt trist men samtidig så er vi lykkelig for skatten vi får som var helt frisk og fin. Lykke til med tvillingene. Du må oppdatere meg om hvordan det går framover. Er spent på hvilke kjønn dere får:)

Lenke til kommentar

Annonse

Hei! Trist å høre at du har mistet en tvilling. Det et kanskje en trøst at dere mistet såpass tidlig at det tydeligvis ikke var liv laget uansett. Flott at den andre klarer seg bra! :D Da blir det en spennende vår ;)

 

Her går alt foreløpig bare bra - UL på mandag. Det blir spennende! :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei :)

Så herlig tråd! <3 :)

Er gravid og er 5+3 idag.
Leste om at i 5 uke så begynner hjertet å slå, og siden jeg hadde bunkret meg opp med angelsounds som man kan høre hjertelyden til fosteret, så klarte jeg IKKE å dy meg! Først så lyttet jeg på mitt eget hjerte, HØY lyd og over 150 i tall som dukket opp på skjermen, synes dette er rart da jeg vet jeg har en rolig hvilepuls, og jeg lå på rygg på sengen og slappet av. 

Så tok jeg doppleren ned til magen, men forventt ikke høre noenting, var trossalt bare 5+1... Og det var jo heelt i begynnelsen av uke 5. Så..... hører jeg hjerteslag! <3 Herregud! Men måtte holde den helt rolig for virket som den virket veldig lokalt der nede. Bare et par cm bortenfor var det ingen lyd lenger, så tok jeg den tilbake og hørte lyd.

Og..... det merkelige var, jeg bevegde doppleren saaakte og målrettet for å saumfare og grundig undersøke denne magen min, bevegde den bortover fra venstre side til høyre side, det var et område i midten hvor det ikke ga noe utslag på doppleren, så når jeg var over på høyre side: Hjertelyd! 

Er det virkelig mulig at det kan ha være tvillinger med utslag på Angelsounds SÅ tidlig? Har lest at man ikke kan høre fosterets hjertelyd før uke 13 med den... men jeg vet jo jeg hørte hjertelyd. TO ganger, og med litt forskjellige hjerterytmer (Venstre var 75, og høyre var 79 eller noe) Prøvde igjen i går kveld, samme resultat, to litt forksjellige hjerterytmer på to steder i livmoren.

Jeg har forøvrig dobbel livmor, så hvis dette stemmer, kan det jo være at jeg har en på hver side :hjertesmil:   :tongue:  :hjertesmil: 

Har forøvrig tvillinger i slekta på begge sider av familien.

Kan det være to inni der ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...