Gå til innhold

Hvordan overleve kvalmen?


Mamma2011

Anbefalte innlegg

Jeg trenger gode råd. Er uggen og kvalm stortsett hele dagen, kun med små pauser innimellom. Jeg trenger tips til hvordan overleve dagen. Dette begynner og bli slitsomt, og verre blir det når jeg fra neste uke av skal være alene med småen i 4 uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt snakk om noen bånd (reisesyke) man skal ha på håndleddene som man kan kjøpe på apoteket. Disse kan visst virke på kvalmen. Ellers er det noen som drikker ingefærte. Her hjelper det litt iallefall å spise hyppig, gjerne hver halvannen time. Men er likevel mye kvalm, men ingen spying enda (krysser fingrene)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde seaband og det funka ikke på meg... Eneste som ser ut til å hjelpe er nok søvn og spise litt hele tiden. Blir jeg trøtt blir jeg kvalm, blir jeg sulten blir jeg kvalm! Redd kiloene raser på allerede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også spist oftere, eneste som hjelper her. Har faktisk gått ned 2-3 kg, trodde også jeg hadde gått opp. Orker ikke mye middag da men :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å spise ofte er det som hjelper best her også. Men også når jeg får rørt litt på meg blir det bedre. Ellers har Litago med sjokolade fått meg gjennom de verste dagene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spise ofte hjelper veldig her også. Passer også på å alltid ha pastiller og drops i vesken for det hjelper en del. Får veldig vond smak i munnen når jeg er gravid og blør veldig lett i tannkjøttet, smaker liksom konstant blod. Æsj. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingefær i maten er bra, her funker faktisk Ginger Ale fra Schweppes  :fnise:

Har hørt man ikke skal ha for mye ingefær når man er gravid, noen som vet? Skulle gjerne spist mye ingefær til sushien og drukket ginger ale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ingefær i maten er bra, her funker faktisk Ginger Ale fra Schweppes  :fnise:

Har hørt man ikke skal ha for mye ingefær når man er gravid, noen som vet? Skulle gjerne spist mye ingefær til sushien og drukket ginger ale :)

 

Aldri hørt om. I så fall må det være på grunn av halsbrann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har hørt at ingefærkapsler kan øke blødningsfaren ved graviditet og at man ikke bør ta disse om man har hatt mange spontanaborter eller blødninger i svangerskapet. Men dette gjelder ikke fersk ingefær som jeg har forstått. Tilsatte fersk ingefær i min hjemmelagde smoothie idag tidlig, og det hjalp faktisk mir kvalmen. Så her blir nok ingefær en fast del av handlekurven fremover 😊 Skal prøve å lage te av fersk ingefær imorgen.

 

Ingefær i maten er bra, her funker faktisk Ginger Ale fra Schweppes :fnise:

Har hørt man ikke skal ha for mye ingefær når man er gravid, noen som vet? Skulle gjerne spist mye ingefær til sushien og drukket ginger ale :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste et sted at kapsler med ingefær ikke var bra når man er gravid. Kanskje greit å sjekke opp hvis man er veldig glad i det?

Ingenting hjalp for meg når jeg var kvalm. Slutta å spy i uke 32 med eldste. Nå er jeg kvalm, men kaster ikke opp 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Har hørt at ingefærkapsler kan øke blødningsfaren ved graviditet og at man ikke bør ta disse om man har hatt mange spontanaborter eller blødninger i svangerskapet. Men dette gjelder ikke fersk ingefær som jeg har forstått. Tilsatte fersk ingefær i min hjemmelagde smoothie idag tidlig, og det hjalp faktisk mir kvalmen. Så her blir nok ingefær en fast del av handlekurven fremover Skal prøve å lage te av fersk ingefær imorgen.

 

Ingefær i maten er bra, her funker faktisk Ginger Ale fra Schweppes :fnise:

Har hørt man ikke skal ha for mye ingefær når man er gravid, noen som vet? Skulle gjerne spist mye ingefær til sushien og drukket ginger ale :)

 

Var helsesøstera som anbefalte ingefær til meg, men har holdt meg unna alt bortsett fra Ginger Ale. Den inneholder tydeleigvis bare ingefær aroma, men den har placeboeffekt da om ikke anna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen "kjærringråd" funker for meg heller, men små og hyppige måltider hjelper noe. Jeg dro til legen og fikk resept på afipran (tror jeg det heter), og det hjelper virkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på disse sjøsjukearmbådene, men tror jeg hadde avslørt meg selv veldig kjapt med disse. Jeg har en dårlig tedens til å dra opp alle gensiene på armene. Men det virker som det avtar litt nå (bank i bordet). Og om jeg klarer å få i meg noen druer eller annen frukt før jeg står opp så går det greit. Må prøve å ikke stresse og presse meg selv så mye. Presser jeg for mye på og gjør for mye ut av ting så går det dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Har hørt at ingefærkapsler kan øke blødningsfaren ved graviditet og at man ikke bør ta disse om man har hatt mange spontanaborter eller blødninger i svangerskapet. Men dette gjelder ikke fersk ingefær som jeg har forstått. Tilsatte fersk ingefær i min hjemmelagde smoothie idag tidlig, og det hjalp faktisk mir kvalmen. Så her blir nok ingefær en fast del av handlekurven fremover Skal prøve å lage te av fersk ingefær imorgen.

 

Ingefær i maten er bra, her funker faktisk Ginger Ale fra Schweppes :fnise:

Har hørt man ikke skal ha for mye ingefær når man er gravid, noen som vet? Skulle gjerne spist mye ingefær til sushien og drukket ginger ale :)

 

Var helsesøstera som anbefalte ingefær til meg, men har holdt meg unna alt bortsett fra Ginger Ale. Den inneholder tydeleigvis bare ingefær aroma, men den har placeboeffekt da om ikke anna...

 

Da kan det hende jeg blander, og at det er ingefærkapsler man kanskje bør være forsiktig med. Da blir det ingefær til sushien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

Har hørt at ingefærkapsler kan øke blødningsfaren ved graviditet og at man ikke bør ta disse om man har hatt mange spontanaborter eller blødninger i svangerskapet. Men dette gjelder ikke fersk ingefær som jeg har forstått. Tilsatte fersk ingefær i min hjemmelagde smoothie idag tidlig, og det hjalp faktisk mir kvalmen. Så her blir nok ingefær en fast del av handlekurven fremover Skal prøve å lage te av fersk ingefær imorgen.

 

Ingefær i maten er bra, her funker faktisk Ginger Ale fra Schweppes :fnise:

Har hørt man ikke skal ha for mye ingefær når man er gravid, noen som vet? Skulle gjerne spist mye ingefær til sushien og drukket ginger ale :)
Var helsesøstera som anbefalte ingefær til meg, men har holdt meg unna alt bortsett fra Ginger Ale. Den inneholder tydeleigvis bare ingefær aroma, men den har placeboeffekt da om ikke anna...

Da kan det hende jeg blander, og at det er ingefærkapsler man kanskje bør være forsiktig med. Da blir det ingefær til sushien!
Ingefær til sushien er et must! 😉
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

jeg har ikke vært så alt for kvalm underveis, men småuggen om morgenen - og da har det lenge hjulpet med eplejuice blandet med Farris. ofte det som anbefales når man har omgangssyke også, 
ellers har det beste for meg vært å spise litt jevnt i løpet av hele dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...