Gå til innhold

Maibaby <3


Vårbarn ❤️

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hei! Noen her som har brukt CB digital-tester? Ser at stort sett alle har termin før meg, så når fikk dere 3+ på ukeindikatoren? Og har testene stemt sånn noenlunde med deres egne beregninger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Lessismore! Jeg fikk 3+ i dag, og er 5+0 (est. termin 21. mai). Tydelig at det er store individuelle forskjeller på disse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Lessismore! Jeg fikk 3+ i dag, og er 5+0 (est. termin 21. mai). Tydelig at det er store individuelle forskjeller på disse!

Nå fikk jeg lyst til å teste jeg og! Kanskje jeg også får 3+?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 12. mai, ganske nøyaktig siden dette er prøverør og befruktning ikke skjedde inne i meg... :P

Jeg er SÅ trøtt, og med jobb og en gutt på 1,5 år så er jeg ikke mye til menneske! Ble syk i tillegg nå (typisk når jeg er så sliten), og vi er i gang med oppussing av kjøkken!! Hehe, spennende, jeg skal på ultralyd onsdag neste uke for å sjekke om spiren har festa seg på innsiden av livmor (større sjans for at den ikke gjør det ved prøverør), og vi ser forhåpentligvis hjerte da og kan feire! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Takk for svar, Lessismore! Jeg fikk 3+ i dag, og er 5+0 (est. termin 21. mai). Tydelig at det er store individuelle forskjeller på disse!

Jeg er 5 uker i morgen og har termin 25 mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror dere jeg klarte å la være å ta en cb digital? Neeeeida, tok en nå nettopp, ikke på morgenurin da, og den viste gravid 2-3. Stemmer nok det med unnfangelse rundt den 27.8. Men hvor langt på vei er jeg egentlig da, når siste mens var 2.8? Teller man fra siste mens eller unnfangelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoo! Så gøy da, Lessismore! 😊

 

Jeg har lurt litt på det samme, vanskelig å finne ut nøyaktig... Jeg tror jeg leste et sted at dersom man vet når unnfangelse skjedde, så er det en bedre indikator på hvor langt man har kommet enn første dag i siste mens. Første dag i siste mens tar utgangspunkt i gjennomsnitt for når eggløsning skjer i forhold til sykluslengde. Og man trenger jo ikke å ha eggløsning akkurat midt i syklusen, her er vi forskjellige. Så om du vet at unnfangelse skjedde 27.08. Så blir det riktigere å regne ut ifra den. Tror de har slik kalkulator på babycenter.com bl.a. Kanskje her også? Pleier du å ha så lange sykluser til vanlig, eller er de uregelmessige? Brukte du EL-tester? Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoo! Så gøy da, Lessismore!

Jeg har lurt litt på det samme, vanskelig å finne ut nøyaktig... Jeg tror jeg leste et sted at dersom man vet når unnfangelse skjedde, så er det en bedre indikator på hvor langt man har kommet enn første dag i siste mens. Første dag i siste mens tar utgangspunkt i gjennomsnitt for når eggløsning skjer i forhold til sykluslengde. Og man trenger jo ikke å ha eggløsning akkurat midt i syklusen, her er vi forskjellige. Så om du vet at unnfangelse skjedde 27.08. Så blir det riktigere å regne ut ifra den. Tror de har slik kalkulator på babycenter.com bl.a. Kanskje her også? Pleier du å ha så lange sykluser til vanlig, eller er de uregelmessige? Brukte du EL-tester? Klem!

Tror jeg har lest noe lignende, så du har nok rett. Ja, jeg pleier å ha lange sykluser, men ikke så lange da. Nå, i mitt tilfelle, er det snakk om 25 dager mellom mens og eggløsning, og det pleier jeg ikke. Var derfor jeg ble gravid og. Jeg var jo så sikker på at det var trygg periode. Men men. Blir hyggelig med en til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Hei Miffa! Da er vi nesten likt! :) Hvordan føler du deg? Har du tatt clearblue digital test?

Ja det er vi, kjempegøy :D Jeg føler meg ganske bra, litt murringer, kvalme, ømme pupper, trøtthet osv, men godt å ha de symptomene likevel for det forteller meg at det er en liten en i magen mens jeg venter på de mer synlige tegnene :)

Hvordan føler du deg da ? :)

Ja jeg tok clearblue digital den 12 september, da var det 1-2 uker det stod :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver mæ med her.. Etter beregninger så e dato 28. E så tissatrengt hele tida. Klarer max 3-4 timer. Så lite søvn her. Ellers så e æ konstant sulten etter noe salt. Har også lyst på supper. Og så synes æ har fått liten spiss mage selv om æ synes d e litt tidlig. E vel 4+4. Ellers e magen oppblåst og magemusklene e stram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin helt i slutten av mai. Er usikker pga at EL-testen fra CB slo ut to ganger på max den måneden, en etter 15 dager og en etter 22 dager. Har ustabile sykluser som kan vare helt fra 22-33 dager, så ikke helt lett å regne ut! Hatt en exu før og var på 10pp nå. Er helt satt ut over at jeg endelig fikk en positiv test! Tok en CBdigital i dag, og den sa 2-3 uker siden unnfangelse, altså 4-5 uker på vei :) Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miffa, føler meg i ganske god form, venter også på de mer synlige tegnene... Har ca. samme symptomer som du, men synes ikke puppene er noe særlig ømme, og det bekymrer jeg meg så klart litt for, for har jo skjønt at alllle har vondt i puppene...:) 

 

Minielli, kanskje den andre EL-testen slo ut på hcg? :) Jeg fikk i hvert fall positive EL-tester da jeg allerede hadde blitt gravid, de reagerer visst både på LH og hcg. Uansett, grattis med graviditet, og gøy at CB sa 2-3 uker siden unnfangelse allerede. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Miffa, føler meg i ganske god form, venter også på de mer synlige tegnene... Har ca. samme symptomer som du, men synes ikke puppene er noe særlig ømme, og det bekymrer jeg meg så klart litt for, for har jo skjønt at alllle har vondt i puppene... :)

 

Minielli, kanskje den andre EL-testen slo ut på hcg? :) Jeg fikk i hvert fall positive EL-tester da jeg allerede hadde blitt gravid, de reagerer visst både på LH og hcg. Uansett, grattis med graviditet, og gøy at CB sa 2-3 uker siden unnfangelse allerede. :)

Godt at du er i god form :) Ikke bekymre deg for mye for mangel på ømme pupper, når jeg ventet sønnen min var puppene mine aldri ømme, jeg var heller ikke kvalm, trøtt eller noe annet, fikk halsbrann på slutten og stor mage med bevegelse i, det var det eneste som viste at jeg var gravid den gangen ;)  Vet jo man bekymrer seg uansett, murrer det lite i magen så blir man redd og murrer det mye så blir man redd osv, jeg bekymrer meg en hel del selv. Men så lenge du har de andre symptomene så tror jeg ikke mangel på ømme pupper er noe ille ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

 

Jeg har termin den 5 mai 2015  :D Er gravid for første gang !

 

Hvilken uke er det normalt og gå til legen første gang?  :D

 

Legen min sa uke 12, men man kan ordne seg time tidligere om man lurer på ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...