Gå til innhold

forlatt av barnefar 4 uker før fødsel??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei, jeg skriver mitt første innlegg, ordnet meg konto i dag, så jeg er ikke sikker på om jeg skriver dette på rett plass nå, men jeg føler jeg trenger noen andres tanker og meninger rundt dette. 

 

jeg er nå ganske fortvilet og føler meg veldig såret og alene.

 

det har seg sånn at barnefar har ikke har tatt noen ansvar og heller bare har festet og drukket mye.

 

det begynte med at jeg fant ut at jeg var gravid, å jeg var usikker på om jeg skulle holde babyen. når graviditets testen viste positiv på ble jeg glad med også redd, barnefar ble ivertfall glad, vi hadde da bare vert sammen i ca 7 måneder og vi hadde det veldig fint, og vi hadde kjent verandre lenge før vi ble sammen, så vi var ikke ukjente for hverandre.. vi hadde for å si det sånn vert litt "små" kjærester før.

 

men han sa til meg at han skulle støtte meg i uannsett valg, men så sa jeg til han at jeg vil jo kanskje egentlig beholde barnet, men jeg ville ikke gjøre det på grunnlag av at han sier at han støtter meg uannsett hva.

 

å da kom det nok fram til at han var hoppede glad for at jeg var gravid og at han virkelig ville beholde barnet. så valget tok vi sammen og ble enige om at vi sku beholde.

 

nå skal det sies at jeg og barnefar har festet mye og levd livet som unge, vi har vert glad i fest og akkurat da i det øyeblikket hadde vi ikke så god økonomi. men vi hadde et godt forhold. vi ble enige om at party tiden nå var over og så fram til et rolig par forhold med mange gode livsstils endringer.

 

jeg har jo selfølgelig ikke drukket undersvangersakep i mot setning til barnefar.

 

og det hele begynte så fint med at han var drømme mannen som virkelig var der for meg i svangerskapet, og talomdig fordi jeg var ganske hormonell den første tiden i svangerskapet. men det utviklet seg med at han begynte å drikke mer og mer å mer, han ble mer og mer ansvarsløs og fikk mye sinne i seg.

 

 

det har utviklet seg sånn at han bruker masse penger på alkohol og taxi, og ikke tok noen ansvar. jeg har betalt for alt av babyutstyr, ordnet en ny leilighet, det er jeg som vasker hjemme, lager mat og egentlig gjør alt. han gjør ingenting sover hele dagen, tenker ikke å finne seg jobb, han tenker å gå på arbeids avklarings penger i 3 år med bare 15000kr i månen når han er utdannet murer og har eget frima å kan tjene fett.

 

han kan drikke flere ganger i uken, alt fra en øl om dagen til å drikke seg dritings. å han er like lei seg hver gang han driter å draget og ber om en ny sjangse og lover gule og grønne skoger ( at det skal bli bedre) men det blir ikke bedre, heller verre.

 

han sa en gang at han gjør som han vil, hvis han vil drikke hver dag så gjør han det.

 

han er nesten ikke hjemme, jeg ser han nesten ikke fordi han "øver" med musikk, han er også en musikker som drømmer om å bli stor. men det er mest ønske tenktning.

 

han er konstant blakk og lever på meg jeg betaler for ALT.

 

han stikker av på fest og kommer kanskje ikke hjem på flere dager. og når han kommer hjem er han dritings.

 

hadde det ikke vert for meg så hadde ingenting vert lagdt til rett til babyen kommer.

 

det ble så ille til slutt at jeg kastet han ut, men jeg føler meg mere forlatt enn at jeg "kastet" han ut. hva skal jeg gjør når han er så håpløs? jeg føler at han ikke bryr seg eller gjør noe for forholdet eller i forhold til det at han skal bli far.

 

han tenker jo bare på seg selv å er super selvsentrert og egoistisk.

 

akkurat nå vet jeg han drikker, som han har jort alle disse dagen denne uken.

 

men har har jo ikke alltid vert sånn her, vi har jo hadt det bra sammen, å forholdet og daglig livet har fungert. men ikke sånn som det er idag.

 

vi har jo også for øvrig snakket om par terapi, men det eneste kravet jeg har til han er han han ikke drikke på det nivået han gjør nå, hjelper mere til hjemme og begynner og jobbe. å sånn generelt prioriterer forholdet.

 

men nå føler jeg meg veldig alene, såret, forlatt, dum og ja alt på en gang. jeg ønsker jo ikke at det var sånn her det skulle bli.

 

selv trodde jeg at det sku bli det store kjærlihets barnet, men nå føles det ikke slik lengere.

 

jeg har vansker med å glede meg over at jeg er gravid og skal ha barn. fordi jeg hadde sett for meg at jeg og barnefar skulle være sammen lenge og i tankene til vi blir gammle. at vi skulle oppfostre dette barne sammen og se barnet utvikling. så ja sånn generelt leve det gode familie liv sammen med den lille gutten som kommer til verden.

 

jeg er da 22 år og barnefar er 29år.

 

nå sitter jeg å tenker at jeg kommer til å gå inn i rollen som alene mor, og ser egentlig ganske mørkt på det hele. 


Anonymous poster hash: 58e62...e3d



Anonymous poster hash: 58e62...e3d
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei. Jeg har alkoholikere i familien. Han høres ut som en alkoholiker. Jeg tror du kan få det mye bedre alene enn med ham akkurat nå. Selv om det er trist. Spør om råd på helsestasjonen. Hadde det vært meg så ville jeg ha gått ifra ham slik at han skjønner alvoret. Lykke til. Det er ikke lett :( men du fortjener bedre.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Han er ikke en ressurs for deg og den kommende babyen for øyeblikket. Jeg var alenemor i flere år, og det tror jeg du greier helt fint :) Situasjonen er ikke optimal, med når er den egentlig det?

 

Sørg for å være den beste moren din sønn kunnet få. Gi ham et trygt hjem der han vet at du alltid vil være og passe på ham. Faren hans vil ikke kunne gi ham dette.

 

Lykke til! Dette greier du!



Anonymous poster hash: 0d1b7...089
Lenke til kommentar

Annonse

  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Venninda mi ble forlatt av sin mann da babyen var 6 mnd. Out of the blue. Det var mega hardt for henne å få den beskjeden og i den første tiden etter sjokket. Men nå går det kjempebra med henne!! Ungen har det kjempefint og venninden min har funnet en ny og MYE bedre mann!! Alle i den lille familien har det bra. 

Endret av i**
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

hei. takk for alle svar. det har skjedd MYE de siste månene. kommer med en oppdatering i morgen, dere alle kommer til å bli rystet av.. kan bare si at .. det er helt utrolig at loven beskytter ansvarsløse alkoholiserte fedre... men kommer oppdatering i morgen, blir et langt skriv.



Anonymous poster hash: 58e62...e3d
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hei, har lest ka du skriver :( Veldig trist situasjon du er kommet i :( Håper ting har ordnet for deg, kom gjerne med en opptatering så vi kan få vite korleis det går med deg <3 Tenker på deg i den tøffe tiden du har.

Lenke til kommentar

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...