Gå til innhold

Varierende symptomer - kommer de tilbake?


Mrs-impatient

Anbefalte innlegg

Vet at symptomer kan variere, men etter å ha mistet tre ganger på under 1 år blir jeg jo helt hysterisk når jeg ikke skjønner kroppen min.. Er 7+4 idag og har hatt ømme brystvorter fra uke 4+3, ømme bryster fra ca uke 5+noe og har slitt med litt kvalme (spesielt på kvelden). Igår og idag er brystene mine mye mindre ømme og jeg har ikke vært særlig kvalm de siste dagene heller.. Helt tullete, men blir supernervøs av dette.. Er dette vanlig eller "skal" brystene være ømme hele tiden når man først har fått ømhet??

 

Skal heldigvis på tidlig UL på mandag (er da 8+0 på vei), så får vel svar om det er liv laga da, men det er jo hele 3 dager til ;) Utålmodig er mitt mellomnavn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, jeg vet akkurat hvordan du har det!! Jeg har også mistet flere ganger (SA uke 6, MA uke 17 og MA uke 14), er nå gravid 9+4, og er kjempe engstelig hele tiden. Var veldig kvalm fra uke 6-8+5, men etter det hat kvalmen vært MYE bedre. Kjenner jo at jeg er litt uggen innimellom, og st jeg må spise ofte. Puppene mine er også mindre ømme. Jeg var på ultralyd da jeg var 8+0, og da var alt telt fint, så en liten tass med hjerteaktivitet. Jeg skal på neste kontroll om ca 1 uke....og syns det er en halv evighet.

 

Det jeg prøver å tenke på, er at det er vanlig at symptomer kan komme og gå i styrke. Og at ingen svangerskap er like. For jeg har kvalmen variert veldig etter hvor varmt det har vært, og hvor sliten jeg er. Og skulle det bære noe galt, så er det ingenting vi kan gjøre fra eller til uansett.

 

Jeg tenker at så lenge ikke noe annet er påvist, så er jeg gravid og lille har det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar 😊

Forsøker å roe meg selv ned og bare vente til UL på mandag. Hjelpes det blir nervepirrende! Eneste gangen jeg har sett ett bankende hjerte var da spiren satt fast i egglederen, det var en meget spesiell opplevelse!! Ville bare dytte på magen og "sette" spiren på riktig plass husker jeg. Krysser fingrene for gode nyheter på mandag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg roet meg selv ned med litt sannsynlighetsregning i går...Hehe...satt opp en liste med gode symptomer (altså de tegnene jeg faktisk fortsatt har på at jeg er gravid) mot de symptomene jeg ikke har lenger.....lista med fortsatt symptomer ble mye lengre enn den andre, og da tenkte jeg at det er mest sannsynlig at alt er bra :)

 

Var litt godt å skrive det ned, og se det svart på hvitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomene er ikke like sterke nå heller, men det gjør ingenting for i dag fikk vi se ett bankende hjerte på UL :) Så utrolig lettet!!! Legen sa dette så veldig bra ut, så får bare stole på henne. Ble satt frem med en halv uke, så nå er jeg ca 8+3 på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre at alt var bra med lille i magen!!! :) nå kan du senke skuldrene litt hvertfall :)

 

Jeg skal prøve å få en ekstra sjekk på sykehuset her i morgen, er jo fortsatt bekymret...men det kommer jeg kanskje til å være hele tiden uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første svangerskapskontroll hos legen i dag, skikkelig nervøs.. Symptomene kommer og går hele tiden, ikke hver dag jeg føler meg gravid :( håper han vil høre på hjertelyden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første svangerskapskontroll hos legen i dag, skikkelig nervøs.. Symptomene kommer og går hele tiden, ikke hver dag jeg føler meg gravid :( håper han vil høre på hjertelyden :)

Ønsker seg masse lykke til i dag!! Krysser armer og bein for at alt er bra med lille i magen :)

 

Jeg skal på kontroll på fødepoliklinikken på mandag.,,.gruer meg allerede! Har også symptomer som kommer og går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til damer :) Håper på det beste for dere!!! 

Mine symptomer er forholdsvis varierende fortsatt, men jeg kjenner jeg ble veldig beroliget av å se ett bankende hjerte. Har lest at hvis man ser ett bankende hjerte i uke 8 så er det hele 95% sjanse for at det går bra :) Klamrer meg til det jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 11+0 og formen er myyye bedre, har vært det noen dager nå :) Men dette er ikke nødvendigvis noe negativt, her banker hjertet til den lille som bare det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 9+4 idag og jeg er i god form så lenge jeg får sovet og spist ofte, så kvalmen er veldig avtagende. Puppene er ikke sååå ømme som de var, men fremdeles ømme og større. Oppblåshet og forstoppelse er dessverre litt for mye tilstede ;) Har ny UL om 2,5 uker og tiden kommer til å gå så sakte frem til den tid... Kjente at jeg ble VELDIG bekymret da jeg så at flere her inne i Mars-gruppa har fått dårlige nyheter på UL etter å ha opplevd varierende symptomer.. Rett og slett litt panikk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da kom dagen jeg har ventet så lenge på, UL i uke 12.. Og det gikk kjempebra :) En sprell levende liten krabat som vinket, snudde seg, viftet med tærne og tok seg på kneet :) Er 12+2 idag. Såååå lettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende å få se den lille da:) Er 12+0 i dag(jippi!) og må pent vente til OUL i uke 18 da vi bor så langt nord at vi ikke har noen private klinikker med tilbud om tidlig UL:/ Mine symptomer har også variert litt, men jordmor sa at så lenge jeg må spise for ikke å bli kvalm så skal jeg ikke bekymre meg. Skal dit på onsdag å høre hjertelyden og klarer nesten ikke vente!! Blir rart å høre at det faktisk er noe der nede😄 skjønner bekymringene når symptomene varierer. Har det akkurat slik selv😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt å få bekreftet at det fortsatt var liv der inn :) Både lege og jordmor kunne bekrefte at alt så helt supert ut :) Hvor langt nord bor du Villmarksjenta?? Så utrolig kjedelig å ikke ha noen klinikker for å få tidlig UL..! Jeg har hatt det akkurat sånn som deg, MÅ spise for å ikke bli kvalm. Spiser ca hver 1,5-2 time for å ikke bli dårlig. 

 

Masse lykke til på onsdag!!! :) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Bor i Vadsø. Tror nærmeste klinikk er i Tromsø:/ Men for min del så er det lettere å dra til Oslo.

Har akkurat samme rutine på spisingen som du har😊 hehe! Mannen min sier at jeg må ta det med ro med maten, men han har ikke skjønt helt hvordan det er for meg😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojsann, i Vadsø ja!! Skjønner at det er vanskelig å finne en plass å ta UL i nærheten da ja.. Har du hørt med jordmortjenesten i kommunen? Evt om det er noen fastleger som utfører UL? Nesten litt rart om de ikke har noen som utfører UL i Finnmark..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, OUL blir gjennomført på sykehuset i Kirkenes (2 t med bil) men får ikke tidlig UL der hvis det ikke er spesielle omstendigheter som skaper bekymring for fosteret:/ Må nok bare smøre meg med tålmodighet😊 ikke så veldig lenge igjen da. Bare 5 uker☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...