Gå til innhold

Mor nekter meg samvær, kan hun kjøre på??


Revenseen!

Anbefalte innlegg

*Langt innlegg*.. sorry.

 

Hei. jeg ble pappa for 3 uke siden, mor har 100%foreldreansvar . jeg vil jo ha min del og har skrevet under på farskaps papirer, får jeg da foreldreansvar ? Hun sier hun evn må godkjenne dette men det høres jo søkt ut. dama hater meg jo! 

 

Hun sier hun ikke ønsker jeg skal ha samvær med datteren vår fordi jeg rusa meg da hun var gravid..jeg ønsket abbort og kontaktet barnevernet og begjæret tvangsabbort.(men er jo glad i barnet mitt nå!) hun gjorde det slutt da hun var 4 mnd på vei "på grunn av meg" men sannheten er at dama sliter veldig.. hun er jo tidligere narkoman selv, og mye verre enn meg. greit hun har vært rusfri men hun blir jo fulgt op av barnevernet. og disse støtter henne i at jeg ikke skal være innvolvert før jeg "skjerper meg" men jeg HAR vært rusfri i 4 uker nå!

 

hun mener at jeg ikke har klart meg tidligere over tid (har sprukket med rus etter max 4 mnd de siste 2 årene ) men jeg mener jeg vil klare meg og har ekstra motivasjon nå. virker også som hun spiller sill ovenfor barnevern og kommune da disse støtter henne såpass. jeg vil møte datteren min og helst alene. hun sier nei fordi hun ammer og føler seg "redd /truet /stresset" rundt meg. men hun kan vel pumpe ? dessuten handler jo ikke dette om henne men datteren vår. 

 

nå tvinger hun meg til å vente med noe som helst besøk før jeg blir med på et møte. jeg skal jo det men syns ikke hun kan nekte inntil det kan jo bli lenge til. datteren min vokser for hver dag uten at jeg får vist henne kjærlighet :(

 

moren lyver også til de rundt meg om at jeg er voldelig, dette var kun i rusa tilstand noe helt annet. dessuten har hun selv gått til fysisk anngrep på meg. pluss hun sliter veldig psykisk før brukte hun mye medisiner men har trappet ned av nå. dette er jeg redd for og fatter ikke at legene gikk med på dette men det får være en annen sak.

 

hoved spm : kan jeg kreve samvær ? hvis jeg går gjennom retten kan jeg da få foreldreansvaret over å meg ? MÅ mor være tilstede under samvær eller andre ? (krav fra henne om tilsyn) kan jeg få datteren min ut derifra og heller inn i fosterhjem helst til meg. kan hun bruke imot meg at jeg ikke vil betale bidrag ? teller det hva jeg har gjort/gjør mot henne når jeg kun er god mot barnet ? kan hun virkelig kreve at jeg skal være rusfri så og så lenge f.eks 3 mnd før samvær ?

 

hilsen veldig trist og bekymret nybakt pappa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Slike saker er utrolig komplekse. Du kan nok ikke kreve noe som helst, men man har rett til osv.

 

Nå vil jeg nok anta at du nok kan møte barnet ditt på møter med henne, samt at du kan få til en ordning der samvær er under tilsyn.

Barnebidrag må du nok belage deg på å måtte betale, så sant du har skattbar inntekt som tilsier at du kan betale. 

Fedre uten hverken vold eller rushistorikk har heller ikke så stort å stille opp med når det gjelder mor og amming, eller generelt når mor nekter på grunn av bekymrede forhold, til tross for at disse kan være ubegrunnet og basert på løgn. Da må man bare ta tiden til hjelp, og bevise over tid sin uskyld,vilje eller evne. . og det kan være snakk om "umenneskelig" lang tid for en ventende far.

 

Vær glad barnevern er involvert i saken med mor, da får hvertfall barnet en viss oppfølging tidlig i saken om moren svikter  , frem til evnt du kommer på banen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du selv hva du skriver?

 

Du har knapt nok vært rusfri i fire uker, og det er ikke veldig lenge.

Du sprekker stortsett etter fire måneder. (Bevis at du kan lengre)

Du blir voldelig når du er ruset.

Du nekter å betale barnebidrag til din egen datter.

Du ønsket abort, og ville tvinge mor til dette!

 

Hvis du går til retten nå får neppe datteren din på heltid. Du må rydde opp i ditt eget liv først. Klarer du å slutte med rus for resten av livet ditt? Det gjelder også cannabis og alkohol, hvis du også drikker mye.

Du må hjelpe deg selv før du kan ta vare på noen andre. Slutt med rus for alltid, hvis du ikke har en jobb - skaff deg det, evt utdanning. De tingene her teller mye. Men skaff deg en psykolog også, hjernen "slutter å vokse" når man har brukt rus lenge.

 

Jeg ser at mor også har vært narkoman og får medisiner av legen. Hvis legen har gått med på at hun kan trappe ned på medisinene så er det en grunn til det. Og for noen så er det faktisk ikke bare å pumpe seg, det er ikke alle som får til dette. Jeg kan skjønne mor godt i dette tilfelle, selv om hun er psykisk syk, så er hun ikke så syk at hun ikke skjønner at hun kan sende barnet til hvem som helst.

Jeg skjønner også at barnevernet er inne i bildet. Bli med på møte, eller du kan ringe dit selv og sette opp et møte. Vis engasjement ovenfor datteren din, men ikke bli "stalker" ovenfor exen, det er mye bedre at dere får til et samarbeid, det gjør at hun får mye mer godvilje. Dessuten så har ikke foreldrene rett på noen ting, det er barnet som har rettigheter.

 

Du sier det selv, dette handler om barnet! Så glem ditt eget ego for en stund og sett henne først.

Ville du ha sendt ditt eget barn til en narkoman?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...